ponykamp of trektocht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

abelmijnshet

ponykamp of trektocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 22:33

Haai iedereen!
Ik mag dit jaar weer op ponykamp maar waar! Ik ben zelf gevorderd en 12 jaartjes. Beetje mijn eisen:
-voor gevorderden ook leuk
-leeftijdsgroepen dus niet met 7 jarige beginners
-buitenritten
-minimaal 3 springlessen in een week en dan geen kruisje van 20 cm maar gewoon een pacour ofzo
- GEEN MINIMANEGE HIPPAGO, SLECHTE ERVARING.
-niet té klein schalig minmaal 10 mensen
-ook leuk naturel horsemanschip (heb hier wel ervaring mee dus wel een beetje uitdaging geist)

En wat vinden jullie van:
-stal t reelear crosskamp
-manege op Ameland
-treekoeve sgw kamp

Ook sta ik heel erg Open voor trektocht:) maar dat is helaas meestal vanaf 15 jaar:(

Ik ga waarschijnlijk weer naar shetlanderij de sijphoeve want daar heb ik echt hemelse ervaringen

Maar weten jullie nog andere ponykampen? Hoor het graag
Laatst bijgewerkt door abelmijnshet op 06-12-15 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

ElSea

Re: ponykamp of trektocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 22:36

Treekhoeve zou ik persoonlijk uit principe niet willen steunen. Manege paarden komen niet buiten, ligt slecht tuigage op de paarden etc.

Reelaer is daar echt een tegenpool in. Paarden staan voorop, zien er stuk voor stuk goed uit en fijne zadels etc. Cross kamp is volgens mij voor jouw leeftijd wel prima. Je crosst en springt ook echt, idd geen kruisjes van 20 cm.
Succes met je keuze.

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 22:42

Ik heb persoonlijk geen fijne ervaring met de Treekhoeve, wel ben ik al 6x bij erve meenderinkboer geweest en altijd een leuke tijd gehad! Veel buitenritten, springen en gewoon altijd een hele gezellige sfeer, de leiding is daar ook super aardig!

bente_sat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 22:43

Ik ben twee jaar naar het reelaer geweest voor de trektocht en vond het echt enorm leuk. Het welzijn van de paarden staat daar echt voorop. Paarden staan lekker buiten en hebben goed passend tuig. Aangezien je nog geen 15 bent zal de trektocht het nog niet worden maar het crosskamp lijkt me erg geschikt. Ik heb er natuurlijk geen ervaring mee maar ik heb wel in beide crossweides gesprongen en dit is erg leuk en het blijft inderdaad niet bij 20 cm.

abelmijnshet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 22:45

Bedankt voor de tip @liekec en @lucy_121 ! Paardenwelzijn staat voorop

Charlottemv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 22:47

kijk is bij de ripse ruiters, daar hebben ze rond de 35 deelnemers per week dus er zitten altijd mensen bij die je leuk vind. Ook hebben ze genoeg keuze qua paarden, en pony's (zo'n 65 dacht ik). Sowieso zit er een rit naar het strand en duinen bij en een rit in het amsterdamse bos, verder weet ik niet precies wat er allemaal gedaan wordt.

abelmijnshet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 22:48

Ik ga kijken @pascalle90

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 22:50

Ik vond de Treekhoeve erg leuk juist. Ik heb de paarden elke dag buiten zien komen. En er wordt echt gehamerd op welzijn. Als je nog meer info wil kan je me pben. Komend jaar ga ik weer naar sgw van de Treekhoeve.

abelmijnshet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 22:53

Onee! Wat nu! Is het nou wel of niet goed @liekec @sterreke98 @lucy_121

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 23:04

sterreke98 schreef:
Ik vond de Treekhoeve erg leuk juist. Ik heb de paarden elke dag buiten zien komen. En er wordt echt gehamerd op welzijn. Als je nog meer info wil kan je me pben. Komend jaar ga ik weer naar sgw van de Treekhoeve.

In welke weides dan?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 23:07

Ik verplaats dit topic van BRT naar -> MA

abelmijnshet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 23:24

Toen was het stil... Haha iemand?

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 23:27

abelmijnshet schreef:
Onee! Wat nu! Is het nou wel of niet goed @liekec @sterreke98 @lucy_121

Ik heb er geen goede ervaring, niet zozeer vanwege het welzijn (wat in mijn beleving veel beter kon) maar vooral de sfeer, de leiding, de lessen en alles daar omheen vond ik niet fijn. Als je meer informatie wilt kun je een pb sturen

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 11:27

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 11:31

Heb een eigen paard die eventueel mee kan?
Dan paard&ruiter instructieweken, ik heb toen 3x gesprongen (2x les 1x oefenparcours) bij oefenparcours mogelijk je zelf de hoogte bepalen, en bij les waren er 2 groepen 1 die bleef laag (volgensmij iets van 60 a 70 cm) en 1 hoog (oogsten sprong was 1.10 ik sprong met die groep mee)
Ok veel andere activiteiten met en zonder paard

abelmijnshet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 15:07

LiannePuthzy schreef:
Dan paard&ruiter instructieweken, ik heb toen 3x gesprongen (2x les 1x oefenparcours) bij oefenparcours mogelijk je zelf de hoogte bepalen, en bij les waren er 2 groepen 1 die bleef laag (volgensmij iets van 60 a 70 cm) en 1 hoog (oogsten sprong was 1.10 ik sprong met die groep mee)

Ben helaas niet in het bezit van een eigen paard alleen een dikke shet

squirrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:35

Het Lamoen in Markelo is super leuk!
Trektocht en ponykamp hebben ze er. Allebei van maandag tot vrijdag.
www.hetlamoen.nl

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:41

Ik ben ook bij ´T reelaer geweest, de trektocht. Dat was heel erg leuk, dus ik denk dat het crosskamp dan ook wel leuk is! Inderdaad goed verzorgde paarden en genoeg uitdaging. :)

abelmijnshet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 17:41

squirrel schreef:
Het Lamoen in Markelo is super leuk!
Trektocht en ponykamp hebben ze er. Allebei van maandag tot vrijdag.
http://www.hetlamoen.nl

Wow dat lijkt me leuk:) tanks voor de tip

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 09:36

Als ik je eisenlijst zo lees denk ik dat het crosskamp van 't Reelaer echt bij jou past!

Er wordt dagelijks gesprongen en gecrosst, ze hebben twee crossweides en ze springen niet alleen maar kruisjes van 20cm! De sfeer is goed, het welzijn van de paarden staat voorop, gezellige groepen en er wordt gewerkt met NH methodes!

Als je meer wilt weten mag je altijd een PBtje sturen ;)

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 16:28

abelmijnshet schreef:
LiannePuthzy schreef:

Ben helaas niet in het bezit van een eigen paard alleen een dikke shet

je kan ook een paard van hun gebruiken als t goed is, alleen das duurder

Oekie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:39

Ik ben vorig jaar ook naar het crosskamp van reelaer geweest en ga dit jaar zeker weer! Het was heel gezellig en ze hadden leuke pony's. Je maakt 1 buitenrit en voor de rest spring je elke dag. Tijdens de buitenrit ook stukjes lekker crossen. Zeker aan te raden dus!

i_love_bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:38

Oekie02 schreef:
Ik ben vorig jaar ook naar het crosskamp van reelaer geweest en ga dit jaar zeker weer! Het was heel gezellig en ze hadden leuke pony's. Je maakt 1 buitenrit en voor de rest spring je elke dag. Tijdens de buitenrit ook stukjes lekker crossen. Zeker aan te raden dus!

ik ga waarschijnlijk ook dit jaar op crosskamp bij 't reelaer, maar wat doe je eigenlijk nog meer dan het crossen? en op wie reed jij vorig jaar?

Oekie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 18:01

i_love_bella schreef:
Oekie02 schreef:

ik ga waarschijnlijk ook dit jaar op crosskamp bij 't reelaer, maar wat doe je eigenlijk nog meer dan het crossen? en op wie reed jij vorig jaar?
de eerste dag gingen we rondje voorstellen en wat voor pony's je leuk vindt. Dan mocht je even rijden op een pony en kijken of die leuk is. Toen reed ik op Helsinki. Jammer genoeg reed die mee met ponykamp maar toe ging ik op lucky luke. Ook heel lief. Maandag hadden we politie training en gingen we een avondster doen op het terrein. Dinsdag gingen we de crosswei in en op spooktocht. Woensdag buitenrij training. Donderdag caprili rijden, dat is dressuur proef met sprongen. Toen deden we met crosskamp ook een springwedstrijd en een hengstenkeuring achtig iets. Vrijdag gingen we op buitenrit van 2,5 uur en het beauty spel. Klinkt kinderachtig maar et is echt grappig :D . Dus elke dag behalve eerste dag en buitenrit gesprongen. Oja we gingen elke dag dat we gingen springen in de crosswei maar een keer daar echt een uur. En bij die caprili proef deden we ook een cross wedstrijd. Ik ben vast wel iets vergeten maar ik weet nii wat :o
Lucky luke en Helsinki zijn allebei ijscos maar lucky luke was nog jonger en als hij niet achter iemand aan kon best sloom. Wel superlief en Helsinki die was hetzelfde maar dan snel /3
Oja en ik ga in de week van 14 tot 20 augustus

i_love_bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 18:15

dit klinkt echt superleuk allemaal! ;) maar hoe vaak rijd je eigenlijk op een dag? en is de buitenrit leuk? wat is eigenlijk avondster en het beauty spel? zijn lucky luke en helsinki niet heel klein, want dat lijkt wel op de foto?