Wij zijn al een tijdje rustig aan het rondkijken voor een tweede paardje maar tot nu toe sprong er niet echt wat uit de groep. Dat we een Tinker wilde was al snel duidelijk.
Enkele weken geleden zag ik een foto op facebook voorbij komen van een klein bolletje fluf en die foto bleef in mijn gedachte. Advertentie in het engels dus kreeg al een voorgevoel dat hij niet in de buurt zou staan... en inderdaad, Ierland, nu niet bepaald bij de deur.
Omdat dit bolletje fluf een erg leuk kleurtje heeft dacht ik dat hij wel snel verkocht zou zijn. De berichten op zijn foto's waren explosief. Uit mijn gedachte zetten dacht ik bij mijzelf. 5 maandjes oud, in Ierland en veel interesse.. dat ging hem gewoon niet worden.
Toch afgelopen week kwam weer zijn foto voorbij op facebook. Na hem 3 keer voorbij hebben zien komen heb ik de stoute schoenen maar aangetrokken en gevraagd of hij al verkocht was. Binnen een uur had ik antwoord en mijn hart sloeg over, hij was nog steeds te koop. Reden : toch te jong voor veel mensen. Ik ben aan de praat geraakt met de eigenaresse en kwam meer te weten over het bolletje fluf.
Ik dacht bij mijzelf, waar begin ik aan?! een paard kopen die je nog nooit in het echt gezien hebt, alleen van foto's en een kort filmpje...
Toch voelde het zo goed en zo vertrouwd.. na een week wikken en wegen, is het besluit definitief. Dit bolletje fluf komt als super kerstcadeautje net voor kerst naar Nederland!
Ik heb altijd de verhalen van bokker Darwin gevolgd met haar facebook veulen en ik heb het altijd een hele gewaagde keuze gevonden. Genoot wel van haar verhalen! En nu ga ik zelf dat traject in, iets wat ik nooit heb zien aankomen.
Het is nog 3 weken wachten voordat meneer komt, maar wij lopen hier nu al rond te stuiteren.
Voor iedereen die nieuwsgierig is geworden.. meet Rhonan:

Soms moet je je gevoel volgen en het avontuur gewoon aangaan
Ben heel benieuwd hoe hij is als hij bij jou is aangekomen, houd je ons op de hoogte?
Altijd leuk om volgers te hebben!

en zij heeft hem opgevangen.