Facebook aanwinst!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tess_C

Facebook aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 20:06

Goh, nooit gedacht dat dit mijn titel zou zijn...

Wij zijn al een tijdje rustig aan het rondkijken voor een tweede paardje maar tot nu toe sprong er niet echt wat uit de groep. Dat we een Tinker wilde was al snel duidelijk.

Enkele weken geleden zag ik een foto op facebook voorbij komen van een klein bolletje fluf en die foto bleef in mijn gedachte. Advertentie in het engels dus kreeg al een voorgevoel dat hij niet in de buurt zou staan... en inderdaad, Ierland, nu niet bepaald bij de deur.

Omdat dit bolletje fluf een erg leuk kleurtje heeft dacht ik dat hij wel snel verkocht zou zijn. De berichten op zijn foto's waren explosief. Uit mijn gedachte zetten dacht ik bij mijzelf. 5 maandjes oud, in Ierland en veel interesse.. dat ging hem gewoon niet worden.

Toch afgelopen week kwam weer zijn foto voorbij op facebook. Na hem 3 keer voorbij hebben zien komen heb ik de stoute schoenen maar aangetrokken en gevraagd of hij al verkocht was. Binnen een uur had ik antwoord en mijn hart sloeg over, hij was nog steeds te koop. Reden : toch te jong voor veel mensen. Ik ben aan de praat geraakt met de eigenaresse en kwam meer te weten over het bolletje fluf.

Ik dacht bij mijzelf, waar begin ik aan?! een paard kopen die je nog nooit in het echt gezien hebt, alleen van foto's en een kort filmpje...

Toch voelde het zo goed en zo vertrouwd.. na een week wikken en wegen, is het besluit definitief. Dit bolletje fluf komt als super kerstcadeautje net voor kerst naar Nederland!

Ik heb altijd de verhalen van bokker Darwin gevolgd met haar facebook veulen en ik heb het altijd een hele gewaagde keuze gevonden. Genoot wel van haar verhalen! En nu ga ik zelf dat traject in, iets wat ik nooit heb zien aankomen.

Het is nog 3 weken wachten voordat meneer komt, maar wij lopen hier nu al rond te stuiteren.
Voor iedereen die nieuwsgierig is geworden.. meet Rhonan:
Afbeelding

Afbeelding

Indi_Vito

Re: Facebook aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 20:09

oehh ik hou niet van tinkers maar dit is een mooie!

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 20:10

Leuk kerstcadeautje, maar wel spannend!
Veel plezier met hem :)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 20:11

Oehh nou, ik snap je wel hoor!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 20:12

Wat een leuk fluffy ventje!
Spannend! Het is natuurlijk best een pittige reis van zo'n guppie, dus zal best even duren voor hij daarvan bijgekomen is. Ben heel benieuw hoe hij is als hij hier eenmaal gewend is!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 20:13

Ohh, het nieuwe vriendje van het bolletje wol van Ingrid, leuk beestje om te zien!

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 20:17

Leuk zeg! Zie dalijk graag de verhalen tegemoet hoe die het heeft bij jullie.. Veel plezier

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 20:43

Wat een leukerd! Veel plezier met hem. :)

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 21:14

Dank jullie wel! Hij krijgt alle tijd om bij te komen van de reis natuurlijk. Van alle tinkers die ik heb gezien sprong deze er echt uit, niet alleen het kleurtje maar zijn koppie in het algemeen.

Ik ben ook echt heel benieuwd hoe hij gaat uitgroeien. Hij meet nu 1,23m.

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 21:17

Wat spannend!

Gefeliciteerd met je aanwinst, ben benieuwd hoe hij is als hij bij jullie is!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 21:20

Al onze Tinker import is via FB gekocht, niks mis mee. Gefeliciteerd met je aanwinst! Spannend he dat wachten.

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 21:25

Leuk beestje!
Ik zie regelmatig leuke welshjes op de engelse fb voorbij komen.
Dan kriebelt het bij mij ook enorm maar idd spannend om zo een paardje te kopen. En ik ben echt heeeeel benieuwd hoe jou dat doet met transport deze kant op? Dat is nl iets wat me nog steeds tegenhoudt

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 21:35

chimello schreef:
Al onze Tinker import is via FB gekocht, niks mis mee. Gefeliciteerd met je aanwinst! Spannend he dat wachten.

Heel spannend! Ben ontzettend nieuwsgierig naar hem. Normaal wil ik een toekomstige aankoop altijd persoonlijk gezien hebben, maar ik ga nu echt voor het voordeel van de twijfel. Wat het nog spannender maakt natuurlijk :):)

Rivjenn schreef:
Leuk beestje!
Dan kriebelt het bij mij ook enorm maar idd spannend om zo een paardje te kopen. En ik ben echt heeeeel benieuwd hoe jou dat doet met transport deze kant op? Dat is nl iets wat me nog steeds tegenhoudt

De eigenaresse verkoopt regelmatig tinkers naar het buitenland. Ze heeft een belletje gedaan naar het transport bedrijf en data doorgekregen waar ik er 1 van gekozen heb. Hij staat al geboekt voor de vrachtwagen. Ik gok dat hij met de boot komt, maar het transport gaat eerst naar duitsland en dan naar ons.. dus het wordt een lange reis voor hem. Een exacte datum heb ik nog niet gekregen, dat komt nog.

Over het algemeen was het eigenlijk super makkelijk regelen.. dat had ik nooit verwacht. alle Veterinaire papieren worden in orde gemaakt door de transporteur en ik betaal het transport bedrag na aflevering aan de chauffeur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 21:37

Wauw Rebel is te gek gaaf maar wauw wat een vette tinker

Wat zijn je plannen? Ggk of toch lekker ruin?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 09:33

Oohh ik snap je helemaal! Wat een vreselijk leuk ventje <3 Soms moet je je gevoel volgen en het avontuur gewoon aangaan :D Ben heel benieuwd hoe hij is als hij bij jou is aangekomen, houd je ons op de hoogte?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 09:40

Ah ja die kleur is altijd goed! Lijkt me een roan?

Zijn naam lijkt een beetje op mijn tinker (Rogan).

Ik volg!

Nieuwsgierige vraag, is transport nou erg duur naar NL?

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-15 11:27

Rebecca schreef:
Wauw Rebel is te gek gaaf maar wauw wat een vette tinker

Wat zijn je plannen? Ggk of toch lekker ruin?

Hij schijnt echt potentie te hebben voor Ggk hengst maar wij gaan waarschijnlijk toch lekker voor ruin. Maar dat beslissen we pas over een jaartje :D

Berdien schreef:
Oohh ik snap je helemaal! Wat een vreselijk leuk ventje <3 Soms moet je je gevoel volgen en het avontuur gewoon aangaan :D Ben heel benieuwd hoe hij is als hij bij jou is aangekomen, houd je ons op de hoogte?

Ik zal jullie op de hoogte houden :j Altijd leuk om volgers te hebben!

Blingh schreef:

Ik volg!

Hij is een "strawberry" roan inderdaad. ( Bay roan)
Dus echt een toverballetje! Leuke naam ook , daar hebben wij ook aan zitten denken.

Ik vond het transport heel erg mee vallen. Ik betaal 600 euro voor transport van Ierland naar Nederland inclusief de vet papers.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 11:32

Bay roan is hij niet, bay is bruin, hij is duidelijk vos ;)
Leuk manneke hoor! Heb je ook foto's van zijn ouders?

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 11:46

fannetje schreef:
Ohh, het nieuwe vriendje van het bolletje wol van Ingrid, leuk beestje om te zien!

Afbeelding

Jup hij staat al te wachten

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-15 11:50

KootMiraDrum schreef:
Bay roan is hij niet, bay is bruin, hij is duidelijk vos ;)
Leuk manneke hoor! Heb je ook foto's van zijn ouders?

Wist niet zeker of hij onder Bay roan viel, Hij heeft echt een rode gloed over zich heen.
Heb geen foto's van zijn ouders. Heb alleen een hoogte van de ouders ( van horen zeggen ook volgens de eigenaresse ) Hoogstwaarschijnlijk is het een dumpertje geweest in Ierland :(:) en zij heeft hem opgevangen.
Laatst bijgewerkt door Tess_C op 05-12-15 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 11:50

TeSs2411 schreef:
Blingh schreef:

Ik volg!

Hij is een "strawberry" roan inderdaad. ( Bay roan)
Dus echt een toverballetje! Leuke naam ook , daar hebben wij ook aan zitten denken.

Ik vond het transport heel erg mee vallen. Ik betaal 600 euro voor transport van Ierland naar Nederland inclusief de vet papers.

Dat valt idd heel erg mee! Rogan betekent ook rood in het Iers.
Ik ben fan!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 11:52

TeSs2411 schreef:
chimello schreef:

Heel spannend! Ben ontzettend nieuwsgierig naar hem. Normaal wil ik een toekomstige aankoop altijd persoonlijk gezien hebben, maar ik ga nu echt voor het voordeel van de twijfel. Wat het nog spannender maakt natuurlijk :):)

Rivjenn schreef:
Leuk beestje!

De eigenaresse verkoopt regelmatig tinkers naar het buitenland. Ze heeft een belletje gedaan naar het transport bedrijf en data doorgekregen waar ik er 1 van gekozen heb. Hij staat al geboekt voor de vrachtwagen. Ik gok dat hij met de boot komt, maar het transport gaat eerst naar duitsland en dan naar ons.. dus het wordt een lange reis voor hem. Een exacte datum heb ik nog niet gekregen, dat komt nog.

Over het algemeen was het eigenlijk super makkelijk regelen.. dat had ik nooit verwacht. alle Veterinaire papieren worden in orde gemaakt door de transporteur en ik betaal het transport bedrag na aflevering aan de chauffeur.

Ze zijn niet zo happig op paarden op de boot. In de regel gaan ze met de trein via Calais.

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 11:53

Wat een leukerd!
Spannend hoor, veel plezier met hem!
En succes met het wachten die 3 weken. ;)

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-15 12:00

janderegelaa schreef:
Ze zijn niet zo happig op paarden op de boot. In de regel gaan ze met de trein via Calais.

Dat weet ik, maar voor transport via Calais moeten het vervoer voldoen aan bepaalde eisen en dat is niet altijd geval. Ik weet natuurlijk nog niet welke transporteur rijdt maar ik hoop zelf wel via Calais. Scheelt enorm veel tijd ( heb het zelf ook meermaals gereden)

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 12:03

Hmmm al mijn britse vrienden die naar wedstrijden komen in Europa reizen allemaal met de boot