Wanneer hebben jullie voor het laatst zandgehapt ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

osanta

Wanneer hebben jullie voor het laatst zandgehapt ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 14:32

Hey ,
ik dacht ik begin een leuk topic over wanneer jij voor het laatst zand hebt gehapt !
ik toevallig vandaag nog haha !
ik dacht ik ga over de sprong heen met nike , maar nike dacht heel wat anders en sprong ernaast.
waardoor ik er van af viel :')
verder niets aan overgehouden hoor !

vuurneon

Re: Wanneer hebben jullie voor het laatst zandgehapt ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 14:34

Jaren geleden heb ik voor het laatst zand gehapt, zat zonder zadel en ik stuurde naar rechts en hij ging stiekem links en toen gleed ik er heel mooi af :+

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 14:38

Een jaar of 4 geleden denk ik, op het strand.
Pas wel weer bijna, toen zat ik achter z'n oren haha. Pony schrok, remde ineens keihard en bokte er gelijk achteraan. :+ Ik kon mezelf nog net naar achteren wurmen.

Juliette61

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 14:39

Ik had een vrij sierlijke val nadat een manege pony op hol ging. hing op haar nek, en dat vond ze niet zo leuk. Dus bedacht ze een sliding stop te maken. Met een sierlijke boog op de grond gekomen. -Viel als een baksteen-

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 14:40

Mijn laatste keer was sloot gehapt met mijn tijdelijke bijrijdpaardje, die was niet altijd heel geschikt voor een buitenrit .. :Y)

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 14:40

2,5 jaar geleden tijdens een fotoshoot :)) De val stond helaas niet op de foto!

osanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 14:41

Juliette61 schreef:
Ik had een vrij sierlijke val nadat een manege pony op hol ging. hing op haar nek, en dat vond ze niet zo leuk. Dus bedacht ze een sliding stop te maken. Met een sierlijke boog op de grond gekomen. -Viel als een baksteen-

HAHAHHA

osanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 14:41

Darah3 schreef:
2,5 jaar geleden tijdens een fotoshoot :)) De val stond helaas niet op de foto!

:') :')

Farome

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 14:44

uhhh... alweer een tijdje geleden, eng om te zeggen aangezien ik morgen een keer ga ruilen van paard met mijn beste vrienden a.k.a mijn stalgenootje.... misschien iets te vroeg gejuicht. Ik val overigens wel vaak naast mijn paard, als ik bijvoorbeel over een plas denk te kunnen springen... enzo :Y) :Y)

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 14:44

In juli nog! Ik had een tijdje niet op mn pony gereden, dus altijd spannend wat hij gaat doen. Maar ik was al 10 minuutjes rustig aan het stappen, dus ik verwachtte geen problemen. Ik leg mn been zachtjes aan om draf te vragen, draait hij opeens op een mini cirkeltje (evenwicht was dus al weg!) en begint ie te bokken. Volgens mij was dat onmogelijk om er te blijven op zitten. Had me best wel pijn gedaan!

We hebben hem laten onderzoeken en hij bleek KS te hebben, dus ik ben er ook niet boos op oid. Hij deed dit om aan te geven dat hij pijn heeft. Extreme manier, dat wel, maar goed :')

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 14:47

Anderhalve maand geleden :=
Was een sprongetje aan het maken en paard sprong wel 2 keer zo hoog als de sprong eigenlijk was :+ dus daar lag ik lekker in het zand.

En daarvoor nog met mijn shetlander en sulky. Pony schrok van een hond {:)-:( keek niet uit waar ze heen ging en daar lagen we in een gelukkige droge sloot. Pony stond lekker aan de andere kant gras te eten en de sulky hing erachter in de sloot

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 14:48

Als asfalt gehapt ook telt, dan begin oktober. Ze schrok van een hond die naar haar benen vloog en zette een pas opzij, maar omdat ik zonder zadel zat gleed ik eraf. Hond en baas zijn helaas gewoon doorgelopen, hebben niet eens gevraagd of alles goed ging oid. Heb toch wel een minuut of twee plat gelegen, gelukkig stond ze braaf naast me en keek me wat knullig aan. Heb er helaas nu nog last van m'n rug van.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 14:50

Vorig jaar. Galopje op de gladde weide. Paard glijd uit en komt op kniën terecht en ik maakte een kleine koprol om netjes voor haar op mijn achterste te landen. Was ook de eerste keer dat er iemand van haar rug viel, je moest ze zien kijken :? Meteen weer opgestapt en galopje hervat, niets aan de hand :D
Toen heb ik vooral hervat voor het vertrouwen, maar nu galoppeer ik niet meer snel op vochtig gras. Paar maand later gleed mijn ruin uit met andere ruiter op gras (buitenrit), arm gebroken. Kleigrond hé -O-

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 14:51

Ik op mijn 17e verjaardag :+ Iets meer dan een jaar geleden nu.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 14:54

Bijna een jaar terug, mevrouw zag het niet zitten om aan te galopperen dus bokte behoorlijk gemeen :+

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 14:56

Maandag nog tijdens een springles. vertrouwde manege pony iets teveel en die dacht 'doe jij het maar eens voor dan' :+
helaas plat op m'n rug terecht gekomen. M'n rug voelt aan als 1grote blauwe plek en nekspieren zitten erg vast...

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 14:56

Ongeveer een half jaar geleden, ik reed in het duin en we zaten in volle galop, maar meneer besloot ineens een noodstop te maken en daar lag ik :p.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 14:59

Mijn bokt posts zeggen dat het 6 augustus '15 was.

Citaat:
Heksje was vandaag poppetje-poepetje zoet <3 <3 .....tot ze op onverklaarbare reden het nodig vond om vol in de ankers te schieten en mij in het zand te parkeren. #) :')
Weer er op en richting 'plek des onheils'. BAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAS het is er niet alleen eng, maar er licht ook nog een plakkaat platgestampt zand op de grond. :oo :oo :oo :oo :oo :oo :oo :oo :oo :oo :oo :oo :oo :oo :oo :oo :oo :oo
Ja snollebol daar heb je me net neergelegd. :roll: |o _O-

Ze deed verschrikkelijk aandoenlijk haar best om te verbergen dat ze in haar broek scheet. :(:)
Later aan de hand gestapt langs de plek. Toen hoor ik het ineens borrelen en pruttelde er wat water omhoog. Gemeld bij de staleigenaar. Die heeft het losgemaakt en bleek dat 1 van de buizen van het eb- en vloedsysteem kapot was en met het inpompen borrelde er water omhoog.
Dat had ze dus gehoord. Arme merrie. :(:) :')

Oh en 4 april hadden mocht ik ook nog even. :+

Citaat:
Hier weer een ervaring om niet te vergeten. :')
* Neem de uiterst popperige witte pluizige manen met krulletjes die door de regen zo wit zijn geworden dat er een zijdeachtige gloed over zat. En daaronder zit een kleine heks met zo'n kromme neus voorzien van een wrat waar haren uitgroeien.....het kleine secreet.
* Combineer dat met een ikea opstapje.
* Voeg toe een ruiter (moi -O- ) in de linkergalop in de verlichte zit die braaf probeert het eerst genoemde geval ( >;) ) langs het krukje te sturen.
* Met een snufje....stuur???? Welk stuur?? We gaan toch rechtdoor???? :o?

Dan krijg je een typisch gevalletje van...... IEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEKKKKKKKKKKKKKKKKKKKSSSSSSSSSS FOK EEN KRUKJE :wow: :wow: :wow:
een slidingstop en elegante uitwijking naar links (te laat dus |o ) en flof daar lag ik in het zand. :')
Mijn man zat op de eerste rang en heeft in zijn broek gepist van het lachen. :+
Weer een deuk in mijn ego. _O- _O-

Maar goed dat was vooral ook een hilarisch verhaal. De laatste keer was dus in augustus. :+

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 15:00

Ik ben er in het voorjaar vanaf gezeilt.
Mijn paard springt eigenlijk altijd, weigeren staat niet in zijn woordenboek, behalve dan die ene keer...
Afbeelding

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 15:01

Ongeveer 5 jaar geleden bij een weigering op een dubbel sprong, ik landde op 20 cm na net niet op de hindernis en zat met de teugels nog in 1 hand in het zand recht voor paardjelief... Kon paardje niks aan doen hij was altijd al onzeker met springen (hij vind balken gewoon eng, springen doet ie wel zolang de ruiter maar rustig en geduldig blijft) en een dubbel sprong had ie nog niet eerder gedaan en dat was schrikken natuurlijk daarom ging ie vol in de rem! De 2de poging ging hij zo ongelofelijk hoog dat ik dacht dat gaat fout maar eind goed al goed, ik vond het kei stoer dat hij er toch nog overheen is gegaan *\%/*

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 15:35

3 weken geleden in springparcour door een fout van mezelf. Zat te veel naar links boven de hindernis dus pony dacht na de hindernis: ik moet links. Net op dat moment corrigeerde ik mezelf. Dus pony ging braaf links na de hindernis en ik rechtdoor :') heel knullig maar wel een hersenschudding dus al paar weken niet gereden

LisaFalco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 15:42

Ik ook nog laatst tijdens de springles. Was een nieuwe hindernis met tonnen. Normaal krijg ik mijn paard daar niet zo 123 overheen, maar dat lukte nu wel, alleen sprong ze véél te hoog. Dus toen ik neerkwam moest ik nog een beetje herstellen omdat ik uit balans was en 2 galopsprongen later sprong ze opzij voor een andere 'enge' hindernis waar we langskwamen en ja toen kon ik natuurlijk niet blijven zitten :')

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 15:46

Gisteren nog . Meneer was het niet mee eens om te werken die dag. Remde midden in de galop met een bok en steiger erachteraan. Was sierlijk op mijn bips geland

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 15:47

Begin september met springen hihi

edwardway

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 15:48

Alweer een jaar geleden volgens mij? Toen reed ik Jumper, maar Jumper jumpte dus niet :+
Had een kei lekker tempo maar ze heeft een reputatie je voor de gek te houden. Ook toen dus haha.