(heb geen flauw idee of het topic goed staat)
Ik ga volgend jaar waarschijnlijk starten met mijn verzorgpaard, we kunnen sowieso meedoen met onderlinge wedstrijden. Als dat goed gaat gaan we misschien naar stallen in de buurt om wedstrijden te rijden, echt apetrots ben ik op hem (en stiekem ook op mezelf
)!Nu zit ik met een dilemma
Mijn paard heeft best wel mooie (vind ik) ietwat dunne manen, van ongeveer 30/35 cm.
Het zijn dus geen dikke manen, maar voor knotten zijn ze volgens mij te lang (tenzij ik er een paar maak in roosjes) en voor een hengsten of merrievlecht zijn ze te dun...
Knippen ga ik niet, hij staat ook nog in een tweespan en het andere paard heeft precies dezelfde manen dus dat kan niet.
Wat zal ik doen? Zou ik knotten maken of een soort vlecht. Ik ben niet heel erg handig in vlechten en knotten dus ik kan niet echt iets bijzonders doen zou dat nodig zijn
Hier nog wat foto's zodat jullie ook kunnen meedenken:
(Meneer is 1.82 hoog en heeft ene pittig dikke hals dus vanuit daar kan je wel zien hoe dun en lang ze zijn)

Voor een staartversiering/vlecht mag je ook tips geven, want meneer heeft dan wel weer een prachtige staart met veel kleurtjes!
Alvast bedank voor je advies

En zoals gezegd, er gaat niks van de lengte af, het is niet mijn paard en staat nota bene in een tweespan
daarvoor heb je verzorgmeiden