Mijn jaar begon gewoon, normaal... Studeren, af en toe Winnie knuffelen (die gewoon gezellig samen met de shetlander van de buurman stond) en foto's maken van Winnie en mijn zusje

In Februari dacht ik terug aan de geweldige tijd die ik had met mijn oude paardjes Vienna en Silke, maar ik zou pas weer op zoek kunnen naar een paard als mijn studie was afgerond. En zoals ik dat wel eens doe, zet ik elke 'hersenscheet' op facebook... "Ik kan niet wachten om straks weer een paardje te gaan zoeken voor mezelf".
En dan krijg je een berichtje, uit Spanje, dat ze iets hadden staan wat nou écht bij mij zou passen... Uhm... Hoe ga ik mijn ouders....

En dan krijg je foto's

En dan ben je verliefd op een paard.... Tsja... En dan... Dan ga je bewijzen dat examenjaar en paard PRIMA te combineren zijn
De gehoopte "ja" gekregen en de "ja" doorgestuurd naar Spanje...En 14 maart stond daar dan mijn eigen "Jangadero" (Django)

Al heel snel vriendjes met Winnie, maar ik schrok mezelf dood wat er van de wagen kwam... Dat was even iets meer pit en 'schreeuwende stuiter' dan ik had verwacht
Maarja, hij was natuurlijk nog maar pas geruind. En al heel snel werd het beter en mocht ik hem wél gewoon aanraken 

[ITP] Dromen komen uit.... nieuwe aanwinst PRE Jangadero (Django)
De tweede dag dat Django hier was heb ik hem gelijk meegenomen naar een agility lesje van http://www.equinection.be... Misschien wat snel, maar Django vond het heel leuk

Na een week ben ik er eens opgeklommen...
[ITP] De eerste week met Django, zoveel verandering!

Dat viel vies tegen... Hij wilde niet sturen, niet normaal lopen, kaptoom bleek achteraf ook niet zijn ding te zijn met rijden...
Een week later nog eens er op gestapt.
[RIJ-ITP] Django, het 2e rondje: ontspanning in stap

Oke, dat zou een hele lange weg gaan worden, maar gelukkig hebben we alle tijd!
Een maand of 2 lekker besteed aan vrijheidsdressuur, grondwerk, spelen, mutsen, wandelen, mee aan de fiets... Na 3 maanden dat hij hier was mocht hij mee op show, gewoon eens kijken voor de 'leuk' wat hij er van zou vinden

[VD-ITP] Django, lekker spelen in de vrijheidsdressuur!
[ITP] PRE Django, vol trots!
En hij heeft zijn eerste shoots gedaan

[ITP] Mijn droompaard Django... Door Utopia Photography
[ITP] Django in het bloemenbos

En het beviel! Hij is DOL op mensen en gezelligheid, dus ik ben helemaal gelukkig

[ITP] Showtime! Dreamteam Django & Winnie
Rond die tijd ben ik afgestudeerd op school en wist even niet meer waar ik heen wilde, wat ik wilde of wat ik moest...
Tsja, sta je dan met 2 benen in de 'grote mensen' wereld

En toen zag ik een berichtje op facebook, dat ze iemand zochten bij Moravita in Coevorden als working student...
Dus na wat contact daar heen gegaan met Django!
En absoluut geen spijt van gehad, wat heb ik daar ENORM veel geleerd zeg... Echt veel eyeopeners gehad, wel hard gewerkt, maar elke dag met verschillende paarden mogen werken en lessen gehad van Ton... En wat kan die man geweldig lesgeven
Als mensen zich willen verdiepen in de klassieke dressuur of de WE, zeker eens http://www.moravita.com bezoeken

[ITP] Django door ID-Photos + werk in de hand
Bij Moravita zijn we veel gaan longeren, aan de hand werken, een paar keer rijden... We gingen hard vooruit, Django groeide ENORM in zelfvertrouwen én spieren...

Toen we terugwaren zijn we de week erna gelijk naar de Drunense duinen gegaan voor een shoot. Rijden, buiten, dat was voor mij nog een no-go, we konden net een paar voltes soepel in draf

Maar heeft wel prachtige foto's opgeleverd

En daarna heb ik me eroverheen gezet, ik wil gewoon lekker rijden met Django, en ja, ik vond het énorm spannend in het begin want Django heeft wat maffe dingen gedaan... En toen ging de rem er af...

En inmiddels zijn we dressuurmatig echt al wat bezig in de bak
Stap, draf, galop gaat nu, draf nog niet helemaal soepel, druk bezig met zijgangen in de stap en hem soepel maken, aan het been rijden, hij stuurt nu...
En ook buiten hebben we inmiddels lekker gereden

[ITP] PRE Django tussen de herfstblaadjes
En gisteren weer wat gekke, maffe dingen gedaan... We zijn naar het circus geweest

[ITP] "Hooggeëerd publiek!!..."
Wij genieten samen verder en hebben al bergen plannen voor 2016!
Zo mag Django lekker mee op show, EquiDay staat al vast, en gaan we in thema rondrijden op de Elf Fantasy Fair
Ik heb er zin in, Django word elke dag nog steeds een stuk leuker en gaver 
(en om af te sluiten, zachtjesaan ook de vrijheidsdressuur oefeningen onder het zadel aan het oppakken
)
Bedankt voor het kijken!
Iig, de lipi's waarmee ik heb gewerkt zijn allemaal een flinke slag kleiner
die inmiddels al een mooie Spaanse Pas loopt onder het zadel.