Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

)Jimbo schreef:Paard is een luxe dier eigenlijk.
Aankoop zadel is natuurlijk mooi, koop dan een veelzijdigheidszadel zodat je alle kanten op kan als je nog niet weet wat jij en je paard leuk vinden.
Koop een paard dat niets sloopt, geen dekens nodig heeft, op touwhalstertje (zelf knopen) te rijden is en nooit ziek is.
Celiien schreef:En toch vind ik, dat ook lessen valt onder het kopje 'niet op besparen'. Je kan uiteraard we vergelijken naar verschillende tarieven en daarbij de deskundigheid/fijnheid van instructeurs vergelijken..
en deel van hooi komt van eigen land.
Zonde om spullen voor de kast te houden he. 
Celiien schreef:Mee hoor, her is gewoon de tip om niet mee te nemen cq anderen op te laten passen. Ik vind t echt gevaarlijk. In een buggy is gewoon niet veilig als je met paarden werkt, hoe goed je je paard ook kent. Je weet nooit wat een schrikreactie kan veroorzaken, of wat een ander paard doet.
Maar hier doen ze het goed op alleen ruwvoer
Roos_M schreef:Hoeveel paarden zijn er in de afgelopen jaren kapot gegaan aan natuurlijk bekappen?![]()
Een goede hoefsmid is pas besparing; op problemen (gelukkig ook wetenschappelijk bewezen !)
Ik dank god nog iedere dag op mijn blote knieën dat ik sta waar ik nu sta dus zou wel gek zijn als ik er weg zou gaan.
Mijn lessen is wel een dingetje; maar om nu te veranderen (heb ik jong paard) vind ik zonde van het proces dus ff doorbijten.
Besparen doet iedereen op de dingen die zij belangrijk vind zo blijkt. Maar puntje bij paaltje blijft t een dure hobby!
een opmerking als ''dank voor je tips, maar natuurlijk bekappen is niets voor mij'' was ook voldoende geweest