Penny-girls

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xniieeenke

Penny-girls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-15 18:10

Wie o wie heeft er te maken / te maken gehad met penny girls? :r ikke.
Uit hier al je frustraties, grappen en meer over, jawel: PENNY'S!

Om alvast even in de stemming te komen (Bron voor zo ver ik kon vinden op bokt: Justy):
Kenmerken van de Penny

* De Penny maakt veelvuldig gebruik van het woord 'zielig', 'sielugh', 'zielug' of een variant hiervan. Ook MSN-taal is populair in het Penny-circuit.

* De Penny houdt van verwaarloosde en/of mishandelde paarden en wil ze graag redden.

* De Penny grijpt naar onorthodoxe geneesmiddelen in geval van verkoudheid of andersoortige medische problemen. Voorbeelden zijn: Groentesoep, Bossche bollen en bakstenen.

* De Penny vindt dat er dag en nacht met een paard getut moet worden, ook als het paard daar regelmatig bezwaar tegen aantekent. Dit geldt speciaal voor veulens, jaarlingen en twenters.

* De Penny biedt zich altijd aan als luisterend PB-oor in geval van dode paarden, pony's met koliek en afgefikte huizen. Meestal kent ze de betreffende bokker niet.

* Penny's zijn veelal groene bokkers, echter zeker niet altijd, laat dus in geen geval uw aandacht verslappen als het om een doorgewinterde bokker gaat!

* De Penny reageert doorgaans erg fel als hij/zij wordt aangesproken op haar Penny-schap. Laat u hierdoor niet van de wijs brengen maar houd voet bij stuk, u als gediplomeerd Patrouillant weet immers waar u het over heeft.

* Sommige Penny's maken overal waar ze komen vlechten in manen en staart, al dan niet met roze strikjes. Als u een paard signaleert met gevlochten manen, wees dan op uw hoede. De Penny kan nooit ver zijn.

* Er zijn Penny's die veelvuldig gebruik (willen gaan) maken van allerlei hulpteugels en -bitten, alsmede excessief grote sporen en zwepen van onvoorstelbare lengte. Mocht u zo'n Penny tegenkomen wijs deze dan terecht.

* Boktnamen van Penny's bevatten veelal de woorden 'girly', 'lady', 'love' alsmede woorden die eindigen op -tjuh(hhh). Echter niet alle Boktnamen die er zo uitzien zijn ook daadwerkelijk Penny, verricht dus grondig onderzoek alvorens over te gaan tot het uitdelen van een *STEMP*.

* Penny's schrijven nooit 'lief' maar meestal 'liev'. Deze Penny's zijn vaak te vinden in de Kraamstal. Dit is een belangrijk kenmerk.

* Penny's, en dan met name Penny-meisjes, beschikken vaak over een enorme voorraad verzorgpaarden, -pony's, -veulens en -shetlanders. Als er gevraagd wordt om een foto van deze dieren en er verschijnt een plaatje van een onwaarschijnlijk mooie zwarte Arabische hengst steigerend met op de achtergrond een ondergaande zon, stel dan een onderzoek in naar de herkomst van de foto. De kans is groot dat u deze ergens op internet terugvindt.

* De Penny maakt in berichten overmatig gebruik van smileys om het gebrek aan leestekens en hoofdletters te compenseren.
Laatst bijgewerkt door xniieeenke op 08-11-15 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Blixem

Re: Penny-girls

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 18:15

Ikkuuh zie het vaak op het spel horwse ~~}>

Ropa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 18:17

Ik volg, kan ik weer lachen :')

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 18:17

pff ja ben ze vaak tegen gekomen
dan wandel ik met mijn shetje en dan zeggen ze altijd: wat heb je een leuke pony *hint hint* met als doel de vraag of ze hem mogen verzorgen en mogen rijden.
en als je dan nee zegt kijken ze je arrogant aan alsof ze denken dat ik het niet alleen aan kan met mijn shetje...

mijn shet is al een pony met gebruiksaanwijzing... dus van die penny's hoeven er echt niet om heen te gaan staan en zich er mee te gaan bemoeien want ik ken mn pony zelf goedgenoeg...

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 18:19

Vergeet de verkleinwoorden niet! Die gebruiken ze vaak..

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-15 18:19

Myrthe2003 schreef:
Ikkuuh zie het vaak op het spel horwse ~~}>

Ja, niet normaal, helemaal die bri die een levende my little pony wilde maken van haar paard, arm paard :')

Ropa schreef:
Ik volg, kan ik weer lachen :')

Precies de reden waarom ik dit heb aangemaakt, de verhalen die je ziet, man man man.

-

Vandaag een penny-moeder gezien.
Moeder was stug aan de gang met de manen voor de wedstrijd, voor het paard waar haar dochter op moest.
Komt mijn vriendin er aan, die úren eerder moet, gaat dat mens door, zonder een woord te zeggen. Kijkt haar aan, gaat verder. Komt mijn vriendin d'r moeder, gaat die vrouw door, zei de moeder van mijn vriendin er iets van, liep ze als een depressieve hond weg zonder een woord te zeggen. WAT? Claimgedrag zonder enig zelfvertrouwen, jawohl.

LisannePruts schreef:
Vergeet de verkleinwoorden niet! Die gebruiken ze vaak..

Daar zeg je me wat :')

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 18:20

Ja, laten we vooral wéér een topic maken over meisjes die nog niet beter weten.
Al doende leert men.
In plaats van dit soort topic te maken kan je ook iets nuttigs doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 18:21

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-15 18:21

fleurtjeuh schreef:
Ja, laten we vooral wéér een topic maken over meisjes die nog niet beter weten.
Al doende leert men.
In plaats van dit soort topic te maken kan je ook iets nuttigs doen.

Over meisjes die gewoon eigenwijs en arrogant zijn* - correctie.
Ik snap het aan de ene kant, maar aan de andere kant, waarom niet eens een topic over frustraties en met lol? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 18:22

xniieeenke schreef:
Moeder was stug aan de gang met de manen voor de wedstrijd, voor het paard waar haar dochter op moest.
Komt mijn vriendin er aan, die úren eerder moet, gaat dat mens door, zonder een woord te zeggen. Kijkt haar aan, gaat verder. Komt mijn vriendin d'r moeder, gaat die vrouw door, zei de moeder van mijn vriendin er iets van, liep ze als een depressieve hond weg zonder een woord te zeggen. WAT? Claimgedrag zonder enig zelfvertrouwen, jawohl.
En jij vindt het normaal om een volwassen vrouw uit te schelden voor depressieve hond zonder zelfvertrouwen?

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-15 18:23

KoudbloedKim schreef:
xniieeenke schreef:
En jij vindt het normaal om een volwassen vrouw uit te schelden voor depressieve hond zonder zelfvertrouwen?

Het was een grapje, ietwat grof. Maar, als ze zomaar meiden wegduwt om koste wat het kost dat paard (mijn vriendin least het paard notabene) te vlechten, en niet eens sorry te zeggen. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 18:24

KoudbloedKim schreef:
xniieeenke schreef:

Zodan inderdaad, waar is je respect? En bovenal je manieren.

Nienke volgens mij ben je nog zelf een penny meisje :D .

En inderdaad, zoals al is gezegd, al doende leert men. Iedereen is een penny meid/knul geweest. ;)

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-15 18:25

Zelf een penny meisje? Mwh, nee.
Ik kom gewoon niet altijd lekker uit m'n woorden, maak wel eens grapjes.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 18:26

Beetje kinderachtig dames.

Jullie zijn (volgens je profiel, maar eigenlijk kon ik dat wel raden) allemaal tieners. Een paar jaar geleden waren jullie zelf schoolkinderen. De meesten van jullie reden toen waarschijnlijk al, en vermoedelijk hadden jullie ook de Penny (of je las hem op de manege). Nu zijn jullie dat stadium voorbij en schelden jullie op jongere meisjes die (goh, hoe verrassend) zich als jonge meisjes gedragen.

Dat is tot daaraan toe. Toen ik puber was, vond ik mijn broertje ook bloedirritant. Maar dit topic is bedoeld om "al je frustraties, grappen en meer over, jawel: PENNY'S" te uiten. Dat komt gevaarlijk dicht in de buurt van bashen, schoolplein-pesten.

Ik weet dat ik makkelijk l*llen heb. Ik ben 31, pas drie jaar geleden gaan rijden en heb nooit veel met penny's te maken gehad. Maar toch dames, een béétje zelfreflectie...

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 18:30

ach van kinderen vind ik het ergens wel schattig. Die leven gewoon lekker in hun fantasie.

Van volwassen die ongeveer hetzelfde gedrag vertonen moet ik gewoon lachen.

Maar penny's zijn toch juist niet antizweep en sporen? Ik dacht dat ze die juist dragen, want dat is stoer :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 18:31

Dan hebben jullie vast ook een hekel aan mij. :Y)
Ik ben 29 en voel mij af en toe zelfs nog een penny!
Gebruik verkleinwoordjes bij onze kleinste pony (halstertje, zadeltje) die we hebben gered en heb recent nog een schattig setje voor hem gekocht. <3

lisanS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 18:32

musiqolog schreef:
Beetje kinderachtig dames.

Jullie zijn (volgens je profiel, maar eigenlijk kon ik dat wel raden) allemaal tieners. Een paar jaar geleden waren jullie zelf schoolkinderen. De meesten van jullie reden toen waarschijnlijk al, en vermoedelijk hadden jullie ook de Penny (of je las hem op de manege). Nu zijn jullie dat stadium voorbij en schelden jullie op jongere meisjes die (goh, hoe verrassend) zich als jonge meisjes gedragen.

Dat is tot daaraan toe. Toen ik puber was, vond ik mijn broertje ook bloedirritant. Maar dit topic is bedoeld om "al je frustraties, grappen en meer over, jawel: PENNY'S" te uiten. Dat komt gevaarlijk dicht in de buurt van bashen, schoolplein-pesten.

Ik weet dat ik makkelijk l*llen heb. Ik ben 31, pas drie jaar geleden gaan rijden en heb nooit veel met penny's te maken gehad. Maar toch dames, een béétje zelfreflectie...

echt precies dit dus

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 18:34

Ik speel sinds kort (ook) op Howrse en kreeg al een mailtje van een meisje of ze *naam paard* mocht overkopen voor *bedrag*.
Kijk ik op het profiel staat er een hele tekst over dat ze je paarden wel wil kopen als je ze naar het rusthuis wil sturen en dat ze ze nooooooit zal verkopen enzo want dat is zielig.
Na even verder kijken zag ik dat het een 11 jarig meisje betrof, dus mss wat penny maar vond het ook wel schattig eigenlijk. :D
Overigens; hoe penny of kinderachtig de mailtjes soms ook zijn, ik beantwoord ze altijd netjes omdat ik dat een kleine moeite vind en als ze alsnog een grote bek geven ofzo zijn ze ook met 1 klik gerapporteerd. :)

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-15 18:34

Cinnepin schreef:
ach van kinderen vind ik het ergens wel schattig. Die leven gewoon lekker in hun fantasie.

Maar penny's zijn toch juist niet antizweep en sporen? Ik dacht dat ze die juist dragen, want dat is stoer :D

Binnen het Penny-fenomeen is er erg veel diversiteit.
Zo zijn er de Naturel Horsemanship penny's die als ze een zweep zien hem wel met alle My Little Pony Powers kunnen verbranden, en zo zijn er de penny's die sporen maar al te leuk vinden. :P

KoudbloedKim schreef:
Gebruik verkleinwoordjes bij onze kleinste pony (halstertje, zadeltje) die we hebben gered en heb recent nog een schattig setje voor hem gekocht. <3

JE wil mij niet horen zeuren en liefkozen tegen paarden dan, haha.
Maar, de penny-regel luidt: elke penny kan een wilde zwarte arabier rijden.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 18:34

Nou meer de volwassenen die in een fantasie wereld leven met eigen paarden die ze niet hebben. Met sporen rijden omdat dit stoer is. Paard dag en nacht binnen houden, anders raakt ie gewond. Helemaal inpakken met dekens omdat ie het anders wel eens koud zou hebben ( terwijl het niet nodig is ).....beetje dit ;)

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 18:35

[quote="Cinnepin"]ach van kinderen vind ik het ergens wel schattig. Die leven gewoon lekker in hun fantasie.

Maar penny's zijn toch juist niet antizweep en sporen? Ik dacht dat ze die juist dragen, want dat is stoer :D[/quote]

Zag het laatst nog op de manege :=
Meisje had vriendin erop gelaten buiten de bak en sloeg allemaal met de zweep op pony's kont want hij ging niet snel genoeg.. Toen maar even netjes en duidelijk uitgelegd dat dat niet de bedoeling was geloof dat ze het toen wel snapte want stapte af en bracht de pony netjes naar stal

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 18:36

KoudbloedKim schreef:

Van mij was maar een grapje omdat ik bij de TS 'en een verzorgje' zag staan O:)
Heel flauw maar kon het niet laten
Sorry TS :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 18:38

Misschien is het wel zo aardig om even de gebruiker te vermelden die het lijstje uit de OP gemaakt heeft.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-15 18:39

Anoniem schreef:
Misschien is het wel zo aardig om even de gebruiker te vermelden die het lijstje uit de OP gemaakt heeft.

Die is niet op howrse vermeld, daar heb ik het weg. :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 18:39

Dan zoek je dat even op. :)*