Wat een heerlijk jaar met mijn allergrootste maatje.

In januari stonden we nog te 'overwinteren' bij mijn instructeur, na een aantal maanden flink trainen merkte ik bij Perry veel vooruitgang. In die maand reden wij onze laatste wedstrijd in het ZZ-licht waar we 231 en 232 punten behaalde. Super trots op hem!

Niet lang daarna zijn we gestart in het ZZ-Zwaar, ook al waren we er misschien nog niet helemaal klaar voor. Maar wat deed hij het goed! Zo blij met mijn lieve paard, bij het afgroeten bij X kon ik de tranen ook niet bedwingen
die jury's zullen wel gedacht hebben... net geen winst, 59.61%, maar dat maakte voor mij niks uit.

Hier ook met Perry op wedstrijd, hierna kreeg hij lekker een korte vakantie.

Toen Perry rond maart weer thuis kwam stond zijn nieuwe vriend op hem te wachten!

In de lente kwam Sandra (Especial op bokt) gezellig een weekje langs met haar PRE hengst. Natuurlijk een hartstikke gezellige week gehad! Veel gereden, foto's gehad, Perry zijn 18 jarige verjaardag gevierd (
) en op wedstrijd behaalden we die week onze eerste winstpunt in het ZZ-Zwaar.

Toen het mooie weer er weer aan kwam hebben we uiteraard ook genoten van heerlijke bosritten.

Een keer wat anders!

In de zomer startten we samen voor het eerst bij de Young Riders. Heb met Perry een fijne landenproef kunnen rijden. Toch behoorlijk pittig zo'n PSG proef tussen al die toppers!

Het was toen overigens zeker 30 graden. Ik gleed al zowat van mn paard en wilde het voor hem rustig aan doen. De proef ging ietwat ongecontroleerd want de rem was zoek.. raar paard.. toch boven de 60% !
In september zijn we naar ACB dressuur afgereisd, waar ook ons veulen staat, voor een leuke dag vol met clinics! Zeker een aanrader voor het komende jaar.
Perry is op zijn 18e jaar nog geslaagd voor zijn response training gegeven door Fin Jopson. Daarna reden we nog een proefgerichte clinic op Prix st George niveau, kregen we 62+% voor.

Daarna nog een keer Young Riders gestart. Waarbij we dit keer 62.45% behaalden, en overigens mijn rem ook weer terug was, uiteraard.

Deze winter krijgt perry lekker rust en gaan we lekker bosritten maken en hobbelen we thuis rustig verder, en dan zien we wel wat we volgend jaar doen. Ik wil nog graag een keer een kür op muziek met hem rijden en misschien nog wat keren ZZ-Z starten, als hij daar ook zin in heeft. Maar bovenal ga ik gewoon lekker verder met van mijn knappe hengst te genieten!