Ponykamp gezocht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Lou

Ponykamp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 15:51

Hallo Bokkers :)
Ik ben op zoek naar een ponykamp voor in de zomervakantie (nu al ja :') )
Ik wil samen met minimaal 1 vriendin op ponykamp gaan. Wij zijn dan allebei 16 jaar. We zijn al een paar keer bij 't Ponyhof geweest, dit was heel leuk maar het wordt nu toch te duur en we leren daar niks bij dat vinden we jammer.

We zijn dus op zoek naar een echt leerzaam kamp! Tot max 400 euro.
Ik heb al veel in andere topics gekeken maar was toch benieuwd wat jullie ons aanraden en ook voor ervaringen.

Mijn vriendin zou het ook leuk vinden om te crossen of veel te springen op kamp alleen ben ik daar nog niet zo'n fan van.

Wij zouden het ook leuk vinden als er op het strand gereden wordt, maar dit hoeft niet perse. Maar 'gewoon' buitenrijden is ook goed :)

De grootte van de groep maakt niet uit als de grootte maar niet vervelend is ;) en de rij groepen op niveau/leeftijd zijn ingedeeld.

Het liefst iedere keer een ander(e) paard of pony met rijden maar dezelfde is ook niet erg.

Naast dat het leerzaam is moet het ook gewoon een gezellig kamp zijn en hoeft het ook niet altijd even 'serieus' te zijn zeg maar.

Wij zijn benieuw dus barst los :D

ejikas

Re: Ponykamp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 15:53

Manege poelenburgh misschien? Is heel veelzijdig! En als je echt wat wilt leren kan je ook naar hun instructieweek gaan

lindidorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 15:56

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 15:57

Manege de Eekwal! Heb ik inmiddels al bijna 10 jaar versleten en het is me altijd ontzettend goed bevallen. Heel veel mensen komen terug en er zijn heel wat vriendschappen daar ontstaan! Voor meer informatie kun je mij een berichtje sturen! :)

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 16:02

Ik heb veel goeds gehoord over het Fjordenpaard, zelf nooit geweest

_Lou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 16:33

Bedankt voor de reacties!
Ik ga ze allemaal even bekijken :)
Meer reacties/ervaringen zijn welkom :j

ragus_tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 20:08

Manege de Bongerd!
geen strand maar wel een prachtig bos (en vrijdag een dagrit!!)
de groepen zijn ongeveer 10 mensen van ongeveer hetzelfde niveau, daarmee ga je ook lessen en buitenritten maken
dezelfde pony voor een week
Van de lessen heb ik best wel wat geleerd (behalve dat mijn paard een balk had gesloopt :') maar dat heeft niks met de les te maken haha)
heel gezellig en als je wilt kan je nog vrij rijden op het terrein.

BrightBren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 20:13

Manege Knollegruun in Schoonloo(Drenthe) heeft een heel leuk kamp!
Deze manege is gelegen midden in het bos, je gaat dan ook elke dag het bos in.
Daarnaast heb je onder andere een springles, dressuurles, dagrit, nachtrit(met rijden om het kampvuur) en een stoelendans zonder zadel op je pony!
Je verblijft in blokhutten(ongeveer 6 personen per blokhut) en mag zelf aangeven bij wie je eventueel in de blokhut wilt. Een gezellige manege met veel keuze uit hele leuke pony's en paarden.

Wie weet tot volgend zomer ;)

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 20:13

Ben bij Fjordenpaard geweest, opzich wel leuk maar zou er zelf niet nog een keer heen willen. Vond het wat te massaal allemaal.

Als je echt wat wil leren zou ik absoluut naar ruiterkamp Gerner gaan. :j

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 20:14

Treekhoeve in Leusden. Hebben ze ook een speciale cross/sprong week. Erg gaaf en vooral erg gezellig :D

_Lou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 20:47

Bedankt voor alle reacties!

Fellow schreef:
Ben bij Fjordenpaard geweest, opzich wel leuk maar zou er zelf niet nog een keer heen willen. Vond het wat te massaal allemaal.

Als je echt wat wil leren zou ik absoluut naar ruiterkamp Gerner gaan. :j

Bij het Fjordenpaard is mijn vriendin al eens geweest maar dit was niet zo goed bevallen dus daar gaan we sowieso niet heen :)

BrightBren schreef:
Manege Knollegruun in Schoonloo(Drenthe) heeft een heel leuk kamp!
Deze manege is gelegen midden in het bos, je gaat dan ook elke dag het bos in.
Daarnaast heb je onder andere een springles, dressuurles, dagrit, nachtrit(met rijden om het kampvuur) en een stoelendans zonder zadel op je pony!
Je verblijft in blokhutten(ongeveer 6 personen per blokhut) en mag zelf aangeven bij wie je eventueel in de blokhut wilt. Een gezellige manege met veel keuze uit hele leuke pony's en paarden.

Wie weet tot volgend zomer ;)

Dit klinkt wel super gaaf! Met name die nachtrit!

BrightBren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 21:42

@_Lou: is ook heel gaaf! Woon je toevallig in de buurt? Kom anders een keertje kijken :)

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 21:46

PaardCentraal in Dalfsen! Niet het standaard ponykamp met dressuur, springen, crossen en buitenrijden, je krijgt namelijk ook grondwerklessen.
Erg leuk en leerzaam kamp. De leiding is leuk, groepen van ong. 10 personen. De lessen worden gegeven in kleine groepjes 2/3 personen meestal! Ik heb er een super leuke tijs gehad :)

lisa989

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 14:39

Poelenburgh is echt aan te raden! Onwijs leuk maar toch heel leerzaam! En je word er ook ingedeeld naar leeftijd bij het rijden en niveau. Bij instructiekamp kun je ook aangegeven als je leuk vind om te springen ga je vaak springen en bij dressuur is hetzelfde vgm! Je gaat ook een strandrit doen, wat onwijs gaaf is en je hebt hele mooie bos/duin! en ook de bosritten zijn ook onwijs leuk zijn! Kortom je leert veel maar het is ook super leuk.

_Lou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-15 16:45

BrightBren schreef:
@_Lou: is ook heel gaaf! Woon je toevallig in de buurt? Kom anders een keertje kijken :)

Ik woon (helaas) helemaal in Brabant dus komen kijken kan jammer genoeg niet. :(

Iedereen bedankt voor jullie reactie! Hier hebben we zeker wat aan :)

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 17:25

www.sintels.nl in Breda. Als ik het zo zie voldoet het allemaal aan je eisen, wel krijg je de hele week je eigen paard of pony.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 17:35

Manege de boschhoeve is ook leuk.

menzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 16:08

Ik ben bij manege de Heideruiter in Goirle op ponykamp geweest, was erg leuk! Echt een aanrader! :D

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 10:40

Misschien erve meenderinkboer wat? Wel hele week zelfde paard.
Je hebt een springdag, met wedstrijdje, en veel buiten, ook lessen binnen, en dressuurwedstrijdje, genoeg vermaak maar ook vrije tijd om met minimaal 1 andere naar het dorp te gaan, de groepen worden prima ingedeeld, soms rij je wel met z'n 11-en buiten maar als je op de goede plek in de rij zit (snelheid paard/pony) is het heel leuk!

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 17:35

Kijk eens op www.leschevaux.nl
Super leuke ponykampen en speciale weken voor 15 jaar en ouder!
Tijdens de 15+ weken gaat veel in overleg en kunnen jullie als groep zelf kiezen wat jullie willen doen :)

babbel_12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 13:05

Ik heb een aantal jaar bij Manege kraaij Ponykamp gedaan. sinds een aantal jaar hebben ze ook de jongeren trektocht week. hierin ga je een week lang iedere dag naar een ander buitengebied om te rijden! schijn heel leuk te zijn!!

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 13:11

Ik ben op de jongeren trektocht geweest bij stal t Reelaer. Erg leuk kamp was dat. 3 dagen trekken en de andere dagen op het terrein. Eigenlijk van alles wat, en de dagen op het kamp rijd je volgens mij 2x per dag. springen/crossen (crosterrein op de manege aanwezig), verder je pony leren kennen en lekker buitenrijden.

Ik weet niet of die inmiddels nog binnen budget valt, maar mij was het echt enorm goed bevallen daar!

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 14:17

EliseXJoelle schreef:
Ik ben op de jongeren trektocht geweest bij stal t Reelaer. Erg leuk kamp was dat. 3 dagen trekken en de andere dagen op het terrein. Eigenlijk van alles wat, en de dagen op het kamp rijd je volgens mij 2x per dag. springen/crossen (crosterrein op de manege aanwezig), verder je pony leren kennen en lekker buitenrijden.

Ik weet niet of die inmiddels nog binnen budget valt, maar mij was het echt enorm goed bevallen daar!

Ik zie dat de jongerentrektochten inmiddels helaas 449 per week zijn en dus boven budget valt voor jullie.

Tijdens mijn week daar heb ik ruim 25-30uur in het zadel gezeten verdeeld 5/6 dagen.
tijdens de buitenritten waren er geregeld 'speelkwartiertjes' dat je tussen boompjes door kon crossen heuveltje op heuveltje af etc etc.

babbel_12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 14:25

Trektocht week lijkt mij ook super om een x te doen!

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 14:28

Ik ging vroeger altijd naar Klein Oever, geweldig! Mijn stiefdochter gaat er komende zomer ook heen. Dit jaar is ze naar de Treekhoeve geweest, daar heb je de mogelijkheid te gaan crossen op hun eigen terrein.