Leandro (Learn van de vive la vie) afscheid.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

panache

Leandro (Learn van de vive la vie) afscheid.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 10:53

Na lang twijfelen wil ik toch mijn vorige paard graag foto's online plaatsen. Leandro, Learn van de Vive la Vie, is een afstamming van Learn by Heart xx X Canino de Lobo. Leandro heb ik verkocht als dressuurpaard een half jaar geleden. Ik reed M1 dressuur met winstpunten toen hij 6 was. Ik heb hem verkocht omdat ik graag weer een uitdaging wilde aangaan met het opleiden van een jong paard. Ik heb hem toen verkocht naar een vrouw uit Enschede. Hij was zowel klinisch als röntgenlogisch volledig goedgekeurd. Na 4 maanden heb ik Leandro weer teruggekocht. Zij is er achter gekomen dat Leandro Kissing Spines heeft (een lichte vorm). De problemen met rijden zijn waarschijnlijk ontstaan omdat zij ook met hem sprong en omdat hij weinig naar buiten ging. Daarnaast reed ik altijd lang/laag met hem. Dit is gewoon mijn rijstijl en pas in de proef zette ik hem opwaarts. Hij werd bij zijn nieuwe eigenaar erg hoog gereden in de hals. Ik heb de kissing spines helaas nooit geweten, want ik had hem zelfs verzekerd. Ook als ik wist dat hij zo weinig naar buiten ging, had ik hem niet verkocht! Helaas worden door mensen andere dingen beloofd. Toen ik hem teruggekocht had, moest hij eerst weer helemaal zichzelf worden. Hij was erg zwart, terwijl hij normaal lekker bruin wordt van het zonnetje in de lente/zomer. Ook zijn oogjes stonden dof/depressief. Toen ik hem had opgehaald en in de paddock zette begon hij te bokken uit blijdschap en rende keihard naar me toe, om mij te bedanken. Hij drukte zijn neusje tegen mijn wang.

Ik ondervond geen last weer met rijden. Leandro ( Learn van de vive la vie) was erg braaf en lief met rijden. Toch heb ik hem laten inspuiten op zijn rug, want ik wist dat 2 paarden houden financieel niet realistisch is. Ik heb hem naar alle eerlijkheid verkocht en hij zou uiteindelijk naar Engeland gegaan via tussenpersonen. Ik heb hem verkocht met een rapport en alle cd-roms van Kissing Spines. In Engeland scheen zijn bemerking namelijk niet echt uit te maken. Helaas ben ik erachter gekomen dat Leandro niet na alle eerlijkheid is verkocht. Ik zag hem om internet bij een Engelse handelstal. Ik heb contact opgenomen met de eigenaar (Nick) en hij was niet op de hoogte van zijn bemerkingen. Hij heeft hem dus ook niet meer gekocht zegt hij.

Ik ben hem wel uit het oog verloren natuurlijk, maar toch heeft hij een heel speciaal plekje in mijn hart. Heb spijt hoe het gegaan is, maar ik kan het niet meer terugdraaien...
*Alle foto's zijn gemaakt door Tyrza van Maanen photography

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toen Leandro weer terug was:
Afbeelding

Een foto van de 3 toppers samen, de fjord is van mijn moeder.
Afbeelding

En het afscheid....
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Y;(

Elisa2

Re: Leandro (Learn van de vive la vie) afscheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 11:19

Ah wat sneu zeg..hopelijk heeft hij een goed adresje getroffen waar ze hem goed over de rug rijden.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 11:22

ach nee wat een verhaal :(
sterkte!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 11:33

Ik vind het altijd lastig hoor, dit soort verhalen. Het is nu eenmaal zo dat als het paard verkocht is, je er geen enkele zeggenschap of wat dan ook meer over hebt...Dus dit is nu eenmaal (hoe hard en triest dan ook) vaak het geval als een paard 'met mankementen' verkocht wordt. Paard gaat de handel in met een oneerlijk verhaal erbij, ondanks dat je als verkoper wél eerlijk bent geweest. Hele lastige keuzes en dilemma's...als een paard nog te goed is om naar de eeuwige groene weides te sturen maar eigenlijk niet goed genoeg om weer alle vormen van arbeid aan te kunnen...

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 11:35

Wat een sneu verhaal :(.
Hoop dat hij alsnog goed terechtkomt!

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 12:29

DatBenIkNou schreef:
Ik vind het altijd lastig hoor, dit soort verhalen. Het is nu eenmaal zo dat als het paard verkocht is, je er geen enkele zeggenschap of wat dan ook meer over hebt...Dus dit is nu eenmaal (hoe hard en triest dan ook) vaak het geval als een paard 'met mankementen' verkocht wordt. Paard gaat de handel in met een oneerlijk verhaal erbij, ondanks dat je als verkoper wél eerlijk bent geweest. Hele lastige keuzes en dilemma's...als een paard nog te goed is om naar de eeuwige groene weides te sturen maar eigenlijk niet goed genoeg om weer alle vormen van arbeid aan te kunnen...

Helemaal mee eens!
Als je dan zoooooveel om een paard geeft, verkoop hem dan niet, je weet toch dat dit soort dingen gaan gebeuren, zo niet stop je je kop int zand!

Hooelijk voor het PAARD is hij goed terecht gekomen!

Armitage

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 12:42

In Engeland scheen zijn bemerking niet uit te maken??????? ik hoop van harte dat hij goed terecht is gekomen. Maar met het hele grote aanbod van paarden en de populariteit van dressuur daar momenteel. Waardoor er veel meer gekeurd word dan voorheen. En kissingspines genezen niet. En of hij dat echt heeft gehad is niet zeker. Vervelend voor je blijft toch in je gedachte.

edwardway

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 12:43

Wat een ontzettend vervelend verhaal :n . Ik hoop dat hij een goed nieuw baasje heeft.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 12:46

Apart verhaal inderdaad. Heel goed dat je hem hebt terug gekocht, maar nu is het opnieuw afwachten of hij deze keer goed terecht komt. Apart ook dat kissing spines niet uit schijnt te maken in Engeland. Je weet dus niet waar ze hem voor gaan inzetten. Met die onzekerheid is de kans dus opnieuw groot dat het fout gaat. Een paard met een leuk koppie als deze en dit soort mankementen wordt helaas nog te vaak als lucratief handelswaar ingezet.

Sterkte met het afscheid!

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 12:50

_KiMbErLeY_ schreef:
DatBenIkNou schreef:

Helemaal mee eens!
Als je dan zoooooveel om een paard geeft, verkoop hem dan niet, je weet toch dat dit soort dingen gaan gebeuren, zo niet stop je je kop int zand!

Hooelijk voor het PAARD is hij goed terecht gekomen!

Ik kan hier alleen maar in meegaan.
Waarom heb je hem dan in eerste instantie eigenlijk zelf terug gekocht?

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 12:57

Moeilijk hoor met jullie reacties. Als je de sport in wilt, een nieuwe uitdaging of wat dan ook, op bepaalde momenten kom jevoor keuzes te staan. Niet iedereen heeft een geldboom in de tuin, genoeg ruimte om ieder paard aan te houden. TS probeert een goed huis te zoeken en heeft daar haar best voor gedaan maar helaas mislukt. Dit is heel erg als je veel om je dier geeft. Verkopen wil ook niet zeggen dat je niet om een dier geeft. Ik denk dat TS ook heel graag zou willen weten waar haar paard is, hoe het gaat.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:08

smileydees schreef:
Moeilijk hoor met jullie reacties. Als je de sport in wilt, een nieuwe uitdaging of wat dan ook, op bepaalde momenten kom jevoor keuzes te staan. Niet iedereen heeft een geldboom in de tuin, genoeg ruimte om ieder paard aan te houden. TS probeert een goed huis te zoeken en heeft daar haar best voor gedaan maar helaas mislukt. Dit is heel erg als je veel om je dier geeft. Verkopen wil ook niet zeggen dat je niet om een dier geeft. Ik denk dat TS ook heel graag zou willen weten waar haar paard is, hoe het gaat.

Het is geen verwijt naar ts. Het is alleen nogal naïef om te denken dat het bij verkoop allemaal eerlijk gaat en men het beste met een paard voor heeft. Honderden zo niet duizenden van dit soort verhalen.

panache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 13:26

Ik vind sommige reacties best hard, maar ik kan er tegen hoor. Ik kon Leandro moeilijk in laten slapen. Hij was nog geschikt voor de dressuursport met deze bemerking. Echt heb ik hem met een eerlijk verhaal verkocht, zelfs met een contract erbij. Ook de keurende dierenarts is op de hoogte gesteld. CD-roms erbij. De mensen die hem zouden willen kopen vonden de bemerking KS niet 'erg' zeiden ze. Er lopen veel paarden rond met KS, maar veel mensen weten dit niet. Met Leandro kon je in ieder geval nog M-rijden :) .

Ik hoop dat Leandro goed terecht komt en dat dit topic op zijn naam hoog in de zoekresultaten van Google komt, zodat zijn nieuwe eigenaar het werkelijke verhaal kan lezen.

Ik was nooit achter KS gekomen als ik verder met hem was gegaan! Hij bewees zich keer op keer weer. Een ander management heeft hem verkeerd gedaan. Waarom ik hem heb teruggekocht? Omdat ik een eerlijke verkoper ben. Ik zag dat Leandro diep ongelukkig was en ik heb geen zin in rechterlijk gedoe. Hij heeft eerst een paar maanden bij mij gestaan om op te knappen en weer zichzelf te worden.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:28

Maar wat als hij nu weer ongelukkig is en je hem nog in veel ergere toestand nog eens tegenkomt op internet? Koop je hem dan weer terug?

Pepperskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 21:45

Goedenavond, na lang nagedacht wil ik alsnog reageren op het verhaal van Leandro, mijn naam is Nicole en ik ben die vrouw uit Enschede waar Charlotte zo slecht over heeft geschreven, nu wil ik graag mijn verhaal doen over Leandro en wel het echte verhaal,aangezien ze mij als een slecht gevoelloos persoon heeft omschreven,Ik had Leandro(superlief paard) van Charlotte gekocht voor 6950,- euro ,ook heb ik Leandro klinisch laten keuren bij haar dierenarts( geen rugfoto,s) Volgens haar dierenarts was Leandro goedgekeurd, ik moest haar wel lang laag rijden zei ze en dat deed ik ook, En hij kwam elke dag in de wei,aangezien ik bij een mooie pensionstal met hem stond met veel weilanden.Maar in het begin ging het al mis,Leandro had een groot vluchtgedrag tijdens het rijden,hij kwam ook veel in verzet tijdens het rijden,ik heb diverse goede instructeurs om advies gevraagd en ook meerdere malen met Charlotte contact opgenomen, Niemand durfde bij mij op stal op Leandro te gaan zitten aangezien m'n instructrice er na 1x al goed afviel. Ik vond dit echt heel erg, ik dacht namelijk dat ik een gezond en betrouwbaar paard had gekocht.Een buitenrit kon ook niet,dan belandde ik in de sloot,hij was steeds erg in paniek,weer Charlotte gebeld wat er met Leandro aan de hand was. Ik heb Leandro,s gebit na laten kijken bij de dierenarts( misschien was dat het dacht ik) maar daar was niets mis mee, toen vroeg de dierenarts of ik foto,s had van Leandro,s rug, ik zei nee en toen heeft hij die gemaakt,waaruit tot mijn verbazing dat Leandro geen lichte maar ernstige kissing spines had, jeetje dat viel als een bom, ik had zo,n medelijden met Leandro( hij was echt mn droom-paard en ik was er kapot van)Ik heb toen meteen Charlotte ingelicht en wist zelf geen raad, ik had m'n vorige paard ook nog en nu nog steeds,omdat ik mij erg hecht aan m'n dieren en geen afscheid kan nemen. Ik had Leandro net 4 maanden en wou graag met hem verder in de dressuur aangezien m'n andere paard niet geschikt was voor hogere dressuur .Ik heb echt met heel veel pijn Leandro terug gedaan naar Charlotte ( voor 4500,-) aangezien ik Leandro niet in de handel wou verkopen ,dat kon ik niet tegenover het paard en ook niet voor de nieuwe eigenaar( bedrog is dat)Charlotte was het hier helemaal mee eens en vond het ook rot voor mij,we hebben nog samen zitten huilen( daar was haar vader nog zelfs bij) ik heb alles voor een paard over en ik denk nu nog steeds aan Leandro en zij zou een goed adres voor Leandro zoeken,dat had ze beloofd en die belofte heeft ze tot mijn spijt verbroken.Ik heb ook de foto,s laten zien van de kissing spines aan Charlotte en ze vroeg of ze het goedkeuringsrapport van mijn aankoop van Leandro mocht hebben.Ik heb gezegd die krijg je niet , want ik wil absoluut niet dat je hem verkoopt als goedgekeurd,Leandro had echt veel pijn in z,n rug. Ik voelde mij best bedrogen,want waarom reed ze hem altijd lang laag vraag ik mij dan af. En even op dat springen terug te komen,dat vond Leandro super,want dan kon hij z,n neusje naar voren houden en ontlastte hij blijkbaar z,n rug( 50cm hoog heeft hij een sprongetje gemaakt)maar ik ben geen springruiter,dat doe ik meestal voor een beetje gymnastiek voor het paard,anders word de dressuur zo eentonig voor ze. Ik moest dit verhaal even kwijt,want het zit mij elke dag nog dwars dat er zo gelogen word over de waarheid,ik mis Leandro ook nog steeds,kijk vaak naar de foto,s van hem, vr groetjes Nicole

panache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-17 10:31

Ik ga hier geen woorden meer aan vuil maken. Behalve dat ik met Leandro succesvol M1 reed en je dan een paard niet lang en laag kan rijden in de proef. Verder reed ik wél buitenritten, werd hij elke dag naar buiten gezet en niemand bij ons op stal was bang voor Leandro.

Ik train alle jonge paarden lang en laag en richt ze pas op in de proef en aan het einde van de training. Ieder heeft zijn eigen trainingsmethodes.

Overig heb jij het over zware KS. Meerdere dierenartsen hebben mij verteld dat hij een lichte vorm heeft, nadat ik er via jou ben achtergekomen.

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 10:49

Ik wil graag op bovenstaand bericht reageren . Ik heb Leandro , nadat hij terug is gekomen regelmatig gereden en verzorgd . Ik heb geen rare of nare ervaringen met hem gehad tijdens het rijden of het verzorgen . Ik heb zelfs nog een oefenwedstrijd met hem gereden en hebben samen een mooie proef neergezet met mooie punten.

Ik vind het jammer dat er oude koeien uit de sloot worden gehaald . Niemand vond het leuk dat het helaas op deze manier moest en 2 paarden houden is niet voor iedereen een optie . Leandro is eerlijk verkocht en de persoon wist dat hij een lichte vorm van kissing spines heeft .

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 10:58

Wat een getouwtrek zeg... Zo zie je maar, niet iedereen is wie die is via een PC...

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 11:06

Ook ik wil even reageren. Ik ken TS en het paard beide en kan jullie verzekeren dat Leandro eerlijk verkocht is. Ik heb haar namelijk geholpen met het contract opstellen waar in stond dat Leandro Kissing Spines heeft. Helaas bleek de betreffende koper achteraf een handelaar te zijn die paarden regelmatig naar het buitenland verkoopt... TS kan er dus niets aan doen hoe het nu gelopen is en heeft hem zeker met een eerlijk verhaal en een gepaste prijs verkocht.

Overigens heb ik een tijd op dezelfde stal gestaan waar TS met Leandro stond en ik heb ze daar zeer fijn en zonder verzet de bak door zien gaan. Ook weet ik dat ze zonder problemen buitenritten met hem maakte en succesvol dressuurwedstrijden reed. En dit was geen hele lange periode vóórdat TS besloot Leandro te verkopen.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 11:09

Lijkt mij dat dit topic beter gesloten kan worden.
Elk verhaal heeft 2 kanten dat blijkt wel weer.

panache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-17 11:11

Overigens heb ik bewijs van de trainingsmethode van Nicole.. Ik heb een filmpje gekregen waar hij getraind werd en waar ik onwijs verdrietig van ben geworden. Mijn instructeur is toen ook heel erg geschrokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 11:14

Voor alle betrokkenen lijkt het mij niet het meest verstandige om dit moddergooien zo op het net te smijten. Je brengt niet alleen schade aan degene waar je het over hebt, maar je zet ook jezelf niet goed neer. Wie er ook gelijk heeft, wie er ook goed of fout zit, met iemand die publiekelijk met modder gaat gooien willen veel mensen niet in zee, om dat soort zaken te voorkomen.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 11:45

Iedere ruiter heeft een andere rijstijl en niet ieder paard kan daar mee omgaan, en soms is een paard ergens niet op zijn plaats dit kan verschillende oorzaken hebben.
Ik vond het fijn het verhaal van 2 kanten te lezen en de waarheid zal in het midden liggen wbt Nederland.

Tja je verkoopt je paard naar het buitenland en paard komt in de handel hier kan je niks aan doen ook niet met contracten en wie weet wordt het paard daar ook anders gereden dan TS deed en zijn er ook veel problemen met het paard.
En zoals sommige al aangeven als je alles onder controle wil houden mbt het paard moet je niet verkopen en het in eigen hand houden, gaat dit niet door diverse omstandigheden dan geef je het uit handen en kan je er niks aan doen.

Pepperskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 16:09

Hai het is niet mijn bedoeling oude koeien uit de sloot te halen,maar er word iets over mij verkondigd wat niet terecht is, bij toeval kwam ik op bokt terecht omdat ik Leandro,s naam intypte, het heeft mij veel verdriet gedaan over hoe er over mij is geschreven,net of ik een of andere beul of beginneling was die niks geen gevoel voor Leandro had, dat irriteerde mij behoorlijk en vind ik niet terecht.Ik heb alles voor hem geprobeerd,ander bit,ander zadel, 2 dierenartsen erbij gehad,maar weet je ik heb mijn verhaal gedaan en het zal heus wel dat Leandro bij Charlotte geen last had, maar de foto,s en artsen liegen er niet om en ik ben geen dierenarts. We komen hier toch niet uit Charlotte en ik,maar dat wist ik wel en hoeft ook niet, ik wil alleen absoluut geen valse beschuldigingen,ze weet zelf dondersgoed hoe het is gegaan en daarbij wil ik dit verhaal afsluiten,maar ik vond dat ik zelf ook wel het recht had om te reageren als er zo over je word geschreven,kom op zeg laten we ons als volwassenen gedragen,het is al erg genoeg voor dat lieve paardje,niemand is hier bij geweest en hoort 2 verhalen,tja ik heb ook mensen op stal die mijn verhaal kunnen bevestigen,maar daar gaat m,n tegenreactie niet over, zo kunnen we eeuwig doorgaan.gr Nicole

zusi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 16:35

Erg vervelend dat dit alles zo heeft moeten lopen.
En hopelijk heeft leandro nu een top baasje.

Maar lijkt me inderdaad niet heel verstandig om dit uit te vechten via het net.
Ik snap beide partijen zeker weten.

Heb het zelf meegemaakt met mijn pony
Maar kom op mensen.
Zo doe je elkaar alleen maar verdriet en dat willen we niet.