Laatste ritje op reus Bogan, Flemmingh x JetSetD

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle77

Laatste ritje op reus Bogan, Flemmingh x JetSetD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-15 20:57

Gisteren heb ik een laatste ritje gemaakt met Bogan. Ik ben nu ruim 21 weken zwanger. Mijn vader heeft wat leuke plaatjes geschoten.

Ik rijd Bogan nu zo'n 2,5 jaar. Hij begon als mager, ongetraind, onervaren paard, welke zo'n 7 maanden later kringkampioen in het L1 werd en nog een paar maandjes later gelijk ook kampioen in het M1. Vanwege mijn bruiloft is het wedstrijd rijden even on hold gezet en hebben we thuis lekker gereden. Ook wilde ik gelijk de overstap maken naar het Z en dat gaat niet in een paar maandjes :D

Op 20 juni ben ik getrouwd en wilde na die tijd weer lekker aan de slag gaan. Helaas gooide mijn lijf roet in het eten door mij op te zadelen _O- met een schildklierontsteking, waar ik ontzettend veel pijn van had, enorm vermoeid was en volledig lamlendig.

Tegelijk met het moment dat deze ontsteking geconstateerd werd, bleek ik ook nog gelijk al zwanger te zijn. Superblij natuurlijk! Maar wel een pittige tijd. Bo heeft heerlijk op de wei genoten van een vakantie. Als ik me een paar dagen goed voelde heb ik hem af en toe gepakt voor een ritje. Onze GVR, staat met vakantie, trek hem bij wijze van spreken uit de klei, stap op en rijd weg alsof ik de dag ervoor nog op wedstrijd ben geweest.

Helaas hebben ik wat tegenslagen met de zwangerschap gehad, waardoor het rijden er niet echt van kwam en toen ging mijn buik ook wat in de weg zitten.

Ik wilde toch graag nog wat leuke foto's, dus paps even gecharterd en gisteren even lekker gereden. Naja, het was niet meer dan een kwartiertje, maar we hebben genoten!!

En Bo, tja, hij is zo fantastisch, zet geen stap verkeerd, zo'n gouden karakter. Paard uit duizenden.

Rijtechnisch commentaar is vrij zinloos, Bo heeft al een hele tijd vakantie, ik ben niet helemaal in balans door een uitstekende buik _O- Vandaar dat ik soms ook wat sta/naar voren zit. Mijn buik ziet er aan de onderkant wat gek uit, heb namelijk een elastische buikband ter ondersteuning om.
Er hangt een slofje aan, puur "just in case" hij moet zijn eerste bok met echt gek doen oid nog gaan geven, maar doe het toch liever erom. Later toch nog even zonder.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als afsluiter, afgelopen week gemaakt van ons samen, even op chique!

Afbeelding

callum

Re: Laatste ritje op reus Bogan, Flemmingh x JetSetD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 21:09

Wat een mega gaaf paard

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 21:10

Stoer paard! Vind de één na laatste foto erg mooi :j
Succes verder met je zwangerschap!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:03

wat een gaaf paard heb je zeg.

heel veel succes met je zwangerschap enne nog gefeliciteerd met je bruiloft :j :j :o :o

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 03:56

Leuk paard

En wat super braaf als ie al zo lang "stil" staat zeg :)
Super lief!

Nog n ( hopelijk) fijne zwangerschap.

En natuurlijk veel plezier met je paard er naar kijken knuffelen of wandelen is volgens mij net zo gezellig met m :)

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-15 08:28

Bedankt allemaal!

@crypto, dat is hij zeker! Het is dat ik het niet op wil zoeken dus geen ritje door de polder ha maken maar het zou zo kunnen. Kan echt en kanon afsteken naast hem.

Wandelen en knuffelen zit er helaas niet in, hij is niet van mij (helaas ook) en dit was ook echt ons laatste ritje. ;)

Rohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 08:34

O wat een leuk buikje! Laatste foto erg mooi, paard zo bij je buik. Succes met je zwangerschap!

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 08:53

Michelle wat een leuke foto's. Zo te zien heb je lekker genoten van je ritje. Wel jammer dat het je laatste is. En jeetje wat een buffel is het.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 08:59

Wat een ruige bok zeg! Jammer dat de eigenaar hem te koop zet, maar ja een paard houden voor je bijrijder is ook zo wat. Het ziet er wel uit alsof je enorm genoten hebt van jullie laatste rit!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 10:32

Jammer dat je afscheid moet nemen van dit gave paard! Maar... Het is wel een mooi afscheid zo, fijne foto's om naar te kijken :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 07:29

Wat een gaaf dier, jammer dat jullie wegen scheidde, want jullie zijn er uit als een mooie combinatie. Heel veel succes met je zwangerschap nog!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 08:13

Huh, komt-ie te koop? Wat vreselijk jammer zeg!
Vind het zo'n heerlijk beest!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 08:26

kast van een dier zeg!
Succes met je buik!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 09:17

Ik maar denken, bekend gezicht, maar dat komt natuurlijk door het trouwtopic haha, wat leuk joh dat je ook zwanger bent!
Zit je net een paar weekjes na mij (ik ben 24 weken), leuk topic heb je gemaakt!
Jammer hè dat je dan het paardrijden moet laten?

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 09:26

knap setje! En in uitgelicht! Jeej :D

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-15 09:43

Wat leuk! In uitgelicht!

Thanx Romy! Helaas gaat mijn zwangerschap verre van goed, dus ik ben blij af en toe de paarden als afleiding te hebben.

Thanx allemaal voor de complimenten. Het is idd een ruige, gave en geweldige bok. Dier uit duizenden.

Verkoop is zeker heel erg jammer maar het is niet anders.

En met alle complicaties in/rond de zwangerschap heb ik daar veel energie voor nodig.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 09:52

Ach wat sneu dat hij nou verkocht wordt! Vond jullie net zo'n leuke combinatie!
Hoe dan ook, leuke foto's zijn het geworden en zo te zien heb je genoten van jullie allerlaatste ritje :)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:04

Wauw wat ziet hij er goed uit zeg! Erg jammer dat je nu afscheid moet nemen, vond jullie altijd een super gave combinatie. Heel veel sterkte met je zwangerschap!

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:21

Wat ontzettend jammer Mies dat het rijden van Bogan stopt. Blijft het nadeel van een bijrijdpaard jammer genoeg.
Ik wens je sterkte met je zwangerschap, hopelijk gaat het snel beter.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:26

Wat een mooie foto's Michelle!
Jammer dat het rijden stopt, maar het is niet anders.
Ik hoop dat je snel positief nieuws krijgt wb je zwangerschap.
Sterkte ermee!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:26

Succes met de verdere zwangerschap! Mooi paardje!

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 13:25

Ohw wat jammer dat hij straks weg is Michelle, deze plaatjes zijn iig een mooie afsluiting.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-15 13:30

Thanx allemaal!

Ja ben echt blij met deze foto's en er komen nog heel mooie aan van foto's zoals die zwart witte. Een vriend van mij, was ook mee naar Noorwegen als onze fotograaf heeft een lading gemaakt.

Het is altijd het risico van rijden op iemands paard, maar het is zoals het is. Eerlijkheids halve weet ik ook niet hoeveel tijd ik straks steeds heb om fanatiek te rijden, mesten etc. En met alle ellende nu in de zwangerschap geeft het mij wel rust. Hij verdient het echt om elke dag de aandacht te krijgen en niet even snel tussendoor.

En hoe jammer ook, ben super blij met alle gave dingen die ik met hem gedaan heb, meegemaakt heb. Het is echt een paard uit duizenden, ondanks dat hij zo groot is

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 15:05

Hey Michelle, wat jammer dat Bo verkocht wordt, vind het echt een heel gaaf dier. Aan de andere kant een hele mooie ervaring geweest om hem te mogen rijden, wat hebben jullie ook gave momenten mee gemaakt. De foto's zijn hier een mooie herinnering aan.
Ik hoop dat je zwangerschap voor de rest wat plezieriger verloopt. Veel sterkte gewenst!

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 17:01

Wat leuk met Bo in uitgelicht! Een prachtige laatste rit die op de foto is gezet.