Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Als je écht 100% zeker en overtuigd was, dan had je de knoop wel doorgehakt. Blijkbaar zit er toch twijfel (en terecht, als ik zo lees).

Dees schreef:Als de peesblessure van lang geleden is, en de pony heeft sindsdien de Z bereikt, dan zou ik me er niet al te ongerust over maken. Pony's (ook paarden) kunnen prima herstellen van peesblessures. Het kan natuurlijk ook foute boel zijn, maar daarom laat je er bij een aankoopkeuring natuurlijk nog eens extra naar kijken. Mét een peesscan, zodat je zeker weet wat je koopt.
Er staan heel veel pony's te koop maar niet zoveel waar je zo mee weg kunt rijden en dan ook nog minder waar zowel jij als je dochter zo mee weg kunnen rijden. Als dit hem is, dan moet je er dus wel bij zijn. Dat heeft niets te maken met 'opjagen' maar wel met realiteit: goede makke pony's zijn gewoon snel verkocht dus waarom zou de verkoper op jou moeten wachten als jij zo twijfelt?
Zou niet te zwaar leunen op het advies van een instructrice. De prijs kun je makkelijk onderzoeken door vergelijk op internet, en bovendien is het ook maar net wat jij er voor wilt betalen. Als jou gevoel goed is, zou ik in onderhandeling gaan en vooral de uitkomsten van veterinair onderzoek bij aankoopkeuring als leidraad nemen. Bijv: twijfel over pees, koop gaat niet door. Problemen bij buigproef, koop gaat niet door. Laat het dier keuren voor je gebruiksdoel, zijnde sport en springen.
Zodra de DA zegt dat de pony daarvoor geschikt is, dan zal het beestje heus gezond genoeg zijn.
Nou ja, en dan vooral veel wijsheid. Want het is inderdaad vast een heel bedrag
_Lorette_ schreef:Dees schreef:Als de peesblessure van lang geleden is, en de pony heeft sindsdien de Z bereikt, dan zou ik me er niet al te ongerust over maken. Pony's (ook paarden) kunnen prima herstellen van peesblessures. Het kan natuurlijk ook foute boel zijn, maar daarom laat je er bij een aankoopkeuring natuurlijk nog eens extra naar kijken. Mét een peesscan, zodat je zeker weet wat je koopt.
Er staan heel veel pony's te koop maar niet zoveel waar je zo mee weg kunt rijden en dan ook nog minder waar zowel jij als je dochter zo mee weg kunnen rijden. Als dit hem is, dan moet je er dus wel bij zijn. Dat heeft niets te maken met 'opjagen' maar wel met realiteit: goede makke pony's zijn gewoon snel verkocht dus waarom zou de verkoper op jou moeten wachten als jij zo twijfelt?
Zou niet te zwaar leunen op het advies van een instructrice. De prijs kun je makkelijk onderzoeken door vergelijk op internet, en bovendien is het ook maar net wat jij er voor wilt betalen. Als jou gevoel goed is, zou ik in onderhandeling gaan en vooral de uitkomsten van veterinair onderzoek bij aankoopkeuring als leidraad nemen. Bijv: twijfel over pees, koop gaat niet door. Problemen bij buigproef, koop gaat niet door. Laat het dier keuren voor je gebruiksdoel, zijnde sport en springen.
Zodra de DA zegt dat de pony daarvoor geschikt is, dan zal het beestje heus gezond genoeg zijn.
Nou ja, en dan vooral veel wijsheid. Want het is inderdaad vast een heel bedrag
Ik had precies willen schrijven wat Dees al had geplaatst, dus ik sluit me er graag bij aan.
Ik had vroeger een pony met een peesblessure, maar die is echt zo perfect hersteld dat de dierenartsen dachten dat ze het verkeerde been aan het scannen waren. Die is daarna nog Z dressuur en Z springen geworden, nooit enig probleem gehad. Als ze hebben bewezen dat ze de belasting aan kunnen, dan vind ik het prima.
) en we willen beide knhs gaan rijden dus dan kan zij nog even bij de pony's rijden en ik bij de paarden.