[VOLG] Een nachtmerrie wordt werkelijkheid.. Othello...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

othelloster

[VOLG] Een nachtmerrie wordt werkelijkheid.. Othello...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 20:46

Van een positieve lijn zitten, zijn we nu in een keer de afgrond ingekletterd en zitten we een diep dal..
Ik kwam gisterochtend om kwart over 7 even naar de paarden kijken om Othello en Sunny te controleren, Othello is 4 dagen geleden uitgegleden en op zijn plaat gegaan, ik was er zelf niet bij en kom die dag ook niet komen vanwege drukte met school.
Othello liep er lichtelijk kreupel van, maar we vonden het niet raar aangezien hij toch een flinke val heeft gemaakt.
Nu kwam ik gisterochtend om naar ze te kijken, ik loop richting Othello en het eerste wat hij deed toen hij mij zag is hinniken, dat doet hij normaal nooit als hij iemand ziet,
dat verbaaste mij dan ook, ik kijk naar zijn achterbenen en zie bloed op zijn sok zitten van linkerachterbeen, ik kijk omhoog en zie daar een enorme wond zitten... vol met bloed en hij stond er niet eens op, letterlijk op 3 benen stond hij.
Ik had geen halster of wat dan ook meegenomen de weide in en heb mij omgedraaid en in volle vaart de heuvel in de weide naar beneden gerend, poort uit, door de stal en naar het huis van de staleigenaar.
Nog net niet de klink van de deur afgerammeld, puur uit paniek, aangezien het toch ernstig was en ik wist bij mij zelf dat dit foute boel is.
Staleigenaar komt naar buiten en vraagt wat er is, ik zo van Othello heeft een grote wond..
Daarna had Ik Othello van de weide afgehaald en hebben we direct de DA gebeld, die kwam een uur later en die schrok ook van de wond.
Het is een draadwond die behoorlijk is...
3 uur is de da met hem bezig geweest om er wat van te kunnen maken, nu mag hij de komende maand op stal blijven en heeft een drukverband om tegen de zwelling.
En wordt voor de komende dagen iedere dag gespoten door de DA om een onsteking te voorkomen.

Afbeelding
dit is zijn been momenteel,
zet de foto van zijn wond even in een link aangezien het geen foto is voor iemand met een zwakke maag.

http://boktimg.nl/img/m/YRazkX.jpg

Het enigste wat ik kan zeggen is.. jongens heb de weide in orde... om ongelukken te voorkomen! draad was niet in orde en zie er wat van gekomen is, en dit is dankzij te los hangend stroomdraad...
Bedankt voor het lezen en het kan een warrig verhaal zijn
Laatst bijgewerkt door Muronia op 30-09-15 17:09, in het totaal 7 keer bewerkt
Reden: Tweede foto in link geplaatst.

Musiess

Re: Een nachtmerrie wordt werkelijkheid.. Othello...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 20:50

Sterkte! Wat een schrik zeg!

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 20:51

Sterkte iig! Hopelijk komt het allemaal goed...

(En wat ik zo maf vind... Ik heb vorig jaar prikkeldraad uit een wei gehaald waar ik langs fietste... lag er gewoon los, midden in de wei... paarden hadden 0,0 gelukkig) en dat je dan zo veel pech hebt bij een te los hangend stroomdraadje :(

Heel veel beterschap voor je paardje!

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 20:53

Er staat geen link?

Helaas weet ik uit ervaring hoe gevaarlijk draad kan zijn. Een vroeger stalgenootje van mij haar paard was ook met het achterbeen in het draad gekomen.....die hebben we kunnen laten inslapen.

Veel sterkte!

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 20:57

Het is ook maar vraag of het allemaal goed komt, eerst maar eens de maand afwachten en hopen op goede genezing

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 20:59

Sterke, NatalieLot op bokt ken ik goed, de woont in de buurt en dier heeft ervaring met een zelfde soort wond :)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 21:00

Oef das een lelijke wond!!

Bij het paard waar ik het over had waren geloof ik alle pezen door ( ik weet het allemaal niet meer zo goed ).
Die is gelijk ingeslapen.
Ik hoop dat het bij jouw paardje allemaal goed gaat komen!!

Charlottemv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 21:01

Wat een schrik! heel veel sterkte en hopelijk komt het goed!

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 21:03

dankjewel iedereen!
iemand nog een tip voor ons? Hij staat met een opgetrokken buik van de stress in de stal en hinnikt de hele tijd en loopt alleen maar rondjes, hij eet nauwelijks, we hebben nu Sunny naast hem gezet in een box zodat hij rustiger wordt, want hij is alweer afgevallen door de stress en hij is al aan de schrale kant. hij krijgt onbeperkt hooi en we voeren hem gras bij dat we voor hem plukken zodat hij wat eet.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 21:04

Ik denk dat hij veel pijn heeft? Heeft de da geen pijnstillers gegeven?

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 21:06

Hij heeft in total 8 spuiten gehad, pencilienne, antibiotica, pijnstiller en onstekingsremmer, heeft het breedste gekregen wat hij mag krijgen als het gaat om pijnstiller, antibiotica, onstekingremmer en pencilienne

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 21:08

Jeetje wat zonde :(
Laatst bijgewerkt door shilady op 10-09-15 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 21:08

Oei lelijke wond. Uit ervaring weet ik dat honingzalf goed werkt voor goede genezing van wonden. Misschien iets om met je DA over te hebben?

Je zou nu hij afvalt ook senior perios van subli kunnen geven is voor oudere paarden die niet goed kuil enz kunnen eten. Maar zou het dan ook even met de DA over hebben

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 21:09

Dankjewel voor de tip, ja het is een lelijke wond, er zitten rond de 20 hechtingen in

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 21:10

Veel kort draaien in de stal is erg slecht. Sommige paarden blijven simpelweg niet rustig op stal en dan kan het beter zijn om een klein stukje weiland/paddock naast de kudde af te zetten. De grootte dan zo kiezen dat er wel gestapt maar niet gedraafd kan worden. Ik zou even met je da overleggen.

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 21:17

Oef mijn paard heeft precies hetzelfde gehad 10 jaar geleden! Precies op haar verjaardag ook. 3 maand op stal en da elke week. Nu op zich alles goed. Pezen waren nog heel bij die van jouw ook?Sterkte en Beterschap! Tip een voederbal kan mmisschien wat afleiding geven. Mocht je nog wat willen weten laat maar horen;)
Laatst bijgewerkt door ikke129 op 10-09-15 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 21:19

Daar hebben we het over gehad, maar is helaas niet haalbaar, dan wordt hij juist gek als hij op zo een klein stuk loopt, en hij mag zo min mogelijk lopen.
pezen waren wel zichtbaar, de spieren zijn wat beschadigt, maar ze zijn bang dat het bot beschadigt is, dus dat is afwachten

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 21:39

Oei wat erg zeg... Heel veel sterkte en beterschap voor het paard.
Je kunt misschien kijken voor bach bloesem remedy tegen de stress? Even overleggen met de dierenarts of dat kan in combi met de medicijnen.

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 21:41

dankjewel voor de tip, ik zal het morgen overleggen met de da

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 22:29

Als je paard op stal echt druk blijft kan je ook aan de DA vragen of hij "muisjes" mag hebben. Dit is een beetje een sufmaker die lijken op de gele muisjes van de gekleurde hagelslag die je op je brood kon doen. Door een klein beetje slobber en ze eten het zo op. Ze zijn een tijd verboden geweest, maar of dat nog zo is weet ik niet. Vetranquil is een merknaam ervan.

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 22:50

Bach bloesen heb ik ook gedaan maar dat was toen ze genezen was. Erg in zichzelf. Werkte wel heel goed!

belper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 23:17

Lelijke wond..

Je zou hem Cavalor pianissimo kunnen voeren, dit is een meusli en is speciaal voor stress etc. Werkt super iig
(kei heet paard werd er binnen dag of 3 gewoon bijna een lammetje van)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 23:27

Mijn eerste paardje had ook zo'n wonde, meneer had een poging ondernomen om over een draad te springen. Bij hem was het een wonde tot op het bot en er waren pezen door. Hij heeft in het begin vastgebonden gestaan, omdat hij absoluut niet mocht gaan liggen en hij is volledig hersteld al heeft het wel lang geduurd voor de wonde helemaal toe was. Ik duim voor je.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-09-15 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Equiine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 23:29

He bah, wat naar om mee te maken zeg! Beterschap voor je paard. :)

Sas_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 23:44

Oh wat een nare wond :( Heel veel sterkte en beterschap