Ergenissen op stal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Banyu

Ergenissen op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 18:39

Wat zijn jullie ergenissen op jullie stalling?

madelaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 18:42

Iemand die zijn troep/poep niet opruimt en dat ik vervolgens de poep van andere paarden kan opruimen voordat ik kan poetsen :7

x_Nadia

Re: Ergenissen op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 18:50

Wij hebben stalling aan huis en ik kan echt nooit iets vinden >;)

Het is dan wel zo dat er niet alleen paarden spullen staan maar ook auto's of onderdelen ervan en alles word nog wel eens verplaatst zonder iets te zeggen _-:(

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 19:08

madelaine schreef:
Iemand die zijn troep/poep niet opruimt en dat ik vervolgens de poep van andere paarden kan opruimen voordat ik kan poetsen :7

Regel bij ons is altijd mest opruimen in de bak; helaas word dat niet altijd door iedereen gedaan. Waar ik me het meest over erger is de bemoeienissen van andere, wellicht goed bedoeld maar zolang ik geen advies heb gevraagd oid, hoef ik dat ook niet.

En 2e puntje is om de paarden in het weide pad te laten lopen. Paarden hebben allemaal een grote wei met stripbegrazing dus staleigenaar geeft om de dag een strookje gras bij, komen dus niets te kort... Maargoed, daar ben ik gelukkig niet de enige van die er zo over denkt! :')

melanietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:08

Je halster kwijt bent en hem op een andere plek vind dan waar je hebt hem achter gelaten :j
Of iemand de poetsplek niet schoon houdt. Of iemand die op zijn gemak een pony gaat douchen inclusief witte voetjes proberen te toveren. En dat terwijl er een hele groep ook staat te wachten......In dit geval ging dit om een manege pony die na 2 min. lopen weer helemaal vies is :=

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 19:09

Haha ja ik ben al eens neusriem en borstel kwijt geraakt. Op mistrieuze wijze terug gevonden. Maar niemand die er eerlijk over was, bij de dag van vandaag nog altijd een raadsel dus haha! :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:13

Bemoeizucht met stip op 1, dat vind ik nog irritanter dan mijn spullen die zomaar 'geleend" werden en op een andere plek ineens weer tevoorschijn kwamen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:16

Wat heb ik een geluk zeg, heb hier allemaal geen last van. Behalve de hond die de bak als katten/hondenbak gebruikt maar dat is een kwestie van mestboy er doorheen.

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:18

Euh heel irritant als je en wei deelt en je bent de enige die elke dag mest. Verder is het bij ons een top sfeer op stal!

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:20

Mensen die hun troep niet opruimen, haar wat overal blijft liggen, alleen hun eigen paard buiten zetten en de rest laten staan, mensen die op eigen initiatief paarden bij elkaar zetten die niet samen kunnen, mensen die paarden met boxrust ivm dubbele peesblesure toch buiten zetten, mensen die het mededelingen bord niet lezen
Denk eigenlijk dat ik niet van mensen hou...
Heb nu de paarden aan huis staan en heb alleen nog maar last van mezelf

HuppeltjeZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:22

Ik heb echt een top stalling en op de stalling zelf niks aan te merken.
Met de mensen kom ik ook goed overeen behalve een meisje dat het nodig vindt om zich te bemoeien met wat ik doe met mijn paard en hoeveel ik met hem 'train'. Verder is er sinds kort nog een meisje met haar paard erbij gekomen en zij waant zichzelf de koningin van België... Ik was mijn paard aan het longeren (had haar nog nooit gezien of met haar gepraat, ze was er nog maar 2 dagen) en ze riep doodleuk 'IK GA HIER WEL TRAINEN MET MIJN PAARD HE!' heb rustig geantwoord dat ik zo klaar was, maar achteraf gezien had ik misschien iets moeten antwoorden als 'ik ben ook met mijn paard aan het trainen'. Achja, ze is nogal wedstrijd/luxe ruiter en onze stal is helemaal niet zo dus met de winter op komst verwacht ik dat ze snel de benen zal nemen :')

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:22

Idd mest in de bak dat niet opgeruimd wordt! Wil je aan de gang, kan je eerst mest van een ander opruimen :(

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:31

Iemand voortrekken. Regels die niet op iedereen van toepassing zijn.
Ik kan er niet tegen, we zijn allemaal gelijk dus ik vind dat de regels ook voor iedereen hetzelfde moeten gelden.

Bemoeienissen. Hangt er ook wel vanaf op welke manier, in welke situatie. Ik kan best tegen een opmerking of goedbedoelde raad, zolang die met de juiste intentie gegeven wordt, en op een nette manier. Maar als ze dan gaan doorzeuren, eh nee, je hebt jouw visie mogen geven maar uiteindelijk is het mijn paard en daarmee uit.

Een vuile poetsplaats.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:44

Ik erger me niet zo... heb ik me allang overheen gezet. Iedereen doet wel eens wat waar een ander het niet mee eens is... of vergeet wel eens wat op te ruimen.. tja zijn ergere dingen om me druk om te maken.
Zolang niemand zich met mij en mijn paard bemoeit vind ik t best.

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:46

Ik druk altijd de verkeerde lichtknoppen in voor het licht in de kast, in de stallen en door de gehele stalling. :+
Het is soms ook lastig dat volgens mij het kattenvoer van de twee stalkatten bij de staleigenaren binnen staat, maar dat is meer een persoonlijk dingetje. Ik vind het altijd zo zielig dat ze ons om eten gaan vragen als wij niet weten waar we het vandaan moeten toveren.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:52

Dat anderen in de bak enorme trapgaten, stront, hindernissen en alles waar je in het rijden door gehinderd wordt achterlaten

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:56

Eigenlijk aan niets.
Het is erg kleinschalig (7 paarden in totaal waarvan 3 pensionklanten) en het gaat altijd netjes.
Ik sta er al 6 jaar met mijn merrie, samen met de andere 2 pensionklanten en de staleigenaar die zelf ook 2 paarden heeft en er is nog nooit iets voorgevallen.
Het enige waar ik me wel eens aan erger is het weer, de boerderij ligt daar open en bij harde wind word je zowat weggeblazen. :+

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 20:00

Ik heb totaal niets te klagen op stal. We bemoeien ons niet met elkaar tenzij er om gevraagd word. Iedereen ruimd zijn eigen spullen/troep op en voor de rest is het gewoon gezellig. Het is wel een professionele stal die gerund word door een springamazone en haar man. Ik sta er nu bijna drie maanden dusnog niet zo heel lang.

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 20:09

Degene die het hardst roepen hoe of wat, zelf het vaakst degene zijn waar je je aan kunt ergeren over de genoemde punten :j

Polderpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 20:10

Bij ons ook weinig te klagen hoor :) O.k, er ligt wel eens mest in de bak, maar het kan erger, denk ik dan maar. Wel vind ik het altijd erg mysterieus dat halstertouwen zomaar kunnen verdwijnen en nooit meer terug komen :roll:

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 20:15

crazyshar schreef:
Degene die het hardst roepen hoe of wat, zelf het vaakst degene zijn waar je je aan kunt ergeren over de genoemde punten :j

Dat is niet mijn ervaring. De mensen die altijd hun troep opruimen, vinden dat belangrijk en klagen als eerst. De mensen die het nooit opruimen boeit het niet en klagen dus ook niet als een ander wat laat liggen. Dat is mijn ervaring

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 20:17

Ik sta op een manege sinds kort maar een 'ergernis' is soms toch de drukte tijdens de leswissels. Dan moet ik even wachten met zadelen maar in begin had ik het niet door en stond ik er al. Sta je daar haha

Niet een heel grote ergernis maar wel even wennen. Van de andere kant is die 'drukte' ook weer gezellig!

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 20:18

crazyshar schreef:

Vaak wel ja

Escamilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 20:41

Mensen die stelen uit je kastje... Bij een vriendin van me is er als is een bontje en een zweep uit haar kast gehaald, heeft ze nooit meer terug gezien en niemand weet er natuurlijk iets vanaf

appelsnoepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 20:47

crazyshar schreef:

Niet altijd, als er afspraken gemaakt zijn hierover. Je kan echter best wel een keer iets vergeten, dat gebeurt iedereen wel als je het bijvoorbeeld druk hebt. Maar ik ben hier op mijn stal ook vaker tegen gekomen, ruimde het iedere keer maar op, maar dat ga ik nu ook niet meer doen. Staleigenaar zegt ook, als het niet de mest is van jou paard dan hoef jij het niet op te ruimen, maar de eigenaar zelf. Tja, daar heeft hij een punt is natuurlijk!