Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Martina67 schreef:Vp ? Ben niet zo'n fan van afkortingen in topics!
Lees eens Horse, follow Closely.
In het engels verkrijgbaar of duits (NL helaas niet nog niet gevonden)
Het is niet zweverig of zo, wel effectief.
Eén van de belangrijkste dingen: opserveren en tijd doorbrengen met je paard.
deksel schreef:Met hengstig zijn over het algemeen is niet zo veel mis (of bedoel je dat hij hengsten gedrag vertoond?).
Met grondwerk kan je veel vertrouwen winnen, aan respect werken etc.
Paardenfluisteraar erbij halen is een beetje onnodig
deksel schreef:Waarom heb je in het begin niet gevraagd of de eigenaar zou willen helpen?? Vraag aan de eigenaar om hulp...
Ga rustig in de wei zitten, neem een boek mee en ga rustig lezen. Helemaal niks ondernemen, ook niet roepen etc. Laat hem rustig in de wei totdat hij op een gegeven moment naar je toe komt, dan toont hij interesse in je. Doe dit vaker zo komt hij er achter dat je niet eng bent.
Nadat hij niet meer wegrent oid kan je rustig een halster aandoen en hem borstelen etc. Heb geduld
Don_Zhivago schreef:Wat doe de eigenaar ermee?
Hoe oud is hij?
Wegrennen is geen hengsten gedrag.
Dat is een gebrek aan respect of angst.
Of gewoon niet in de hand geweest.
amoj schreef:Lijkt me niet echt hengstig gedrag... eerder dat ie geen zin heeft of ergens bang voor is.
Je hebt niet eens een paardenfluisteraar nodig; iemand die verstand van paarden heeft vragen of die je wil helpen, kom je ook heel ver mee.

marisje2003 schreef:Don_Zhivago schreef:Wat doe de eigenaar ermee?
Hoe oud is hij?
Wegrennen is geen hengsten gedrag.
Dat is een gebrek aan respect of angst.
Of gewoon niet in de hand geweest.
De eigenaar laat hij niet toe...
Bokken en steigeren doet hij ook behalve wegrennen en dingen slopen doet hij ook vaak.
Hij is tussen 12-15 jaar
mie123gie schreef:Meid zoek een instructeur, daar heb je veel meer aan dan advies over het internet. (In je profiel staat trouwens dat je nog geen verzorg pony hebt en dat je pas sinds 2012 rijd? Heb je al eerder les gehad?)
marisje2003 schreef:amoj schreef:Lijkt me niet echt hengstig gedrag... eerder dat ie geen zin heeft of ergens bang voor is.
Je hebt niet eens een paardenfluisteraar nodig; iemand die verstand van paarden heeft vragen of die je wil helpen, kom je ook heel ver mee.
Iemand vinden die er verstand van heeft is lang zoeken...
Paardenfluisteraar lijkt me handiger want die kan ook wat meer en die kan mij ook dingen leren mer het omgaan enz..