Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
_Lorette_ schreef:Inderdaad. Paard verkopen en een brave en veelzijdige D of E kopen waar jullie samen plezier van hebben. Ik zou daar helemaal niet meer over twijfelen. Paarden kosten veel tijd, geld en inspanning. Je moet er optimaal van kunnen genieten.
Dan is het nog niet zo raar. siepjes schreef:Bedankt voor de vele tips. Ik hoor wel dat het rationeel beter is om te verkopen. Maar gevoelsmatig kost me dat wel moeite. Nog steeds de hoop dat het anders wordt - of dat er spontaan een oplossing komt.
Ik heb ook een bijrijder gehad. Maar iemand met een beetje nivo wil een vergoeding. En dat kan wel - tijdelijk. Maar uiteindelijk ben ik dan aan het betalen terwijl anderen rijden en ik 3 paarden heb en nog manege lessen moet betalen voor mijn dochter. Voelt toch wat dubbel.
In de bak is ze wel heel lief. Ze pakt het dressuurwerk super op. Vroeger was dit voor mij waar het om ging. Maar nu is dat niet meer zo. Merk dat ik nu ik in andere levensfase zit ik vooral veiligheid wil en geen stress en dat al helemaal voor mijn dochter. Vraag me af of ik ooit een goed gevoel ga hebben als zij erop gaat (in de bak wel maar niet er buiten). Heeft iemand ervaring met 'op training zetten'.
Ik denk dat als ik het zo laat - het ook zo blijft- ook het geklit aan de anderen.
Of misschien kun je eens tijdelijk ruilen met iemand die een pony heeft en zelf graag een paard wil rijden...dan kun je even voelen hoe het is en is een beslissing niet zo definitief...