Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Tessaaaaaaaa schreef:Redelijk niveau spreek ik dan over een lichte tour. Toch las ik dat af en toe ook eens een pony meegaat op dit niveau
lisaislisa schreef:Tessaaaaaaaa schreef:Redelijk niveau spreek ik dan over een lichte tour. Toch las ik dat af en toe ook eens een pony meegaat op dit niveau
Daar kom je niet zomaar hoor![]()
Ik zou ook voor een paard gaan, die hebben vaak betere gangen. Enige voordeel van een pony zou zijn dat je die wellicht goedkoper kan krijgen.
Tessaaaaaaaa schreef:In zeeland, axel zou ik starten. nu vroeg ik me toch af waarom ik een scheef oog zou krijgen met een pony? wat is er mis met een volwassene op een pony?
kitobeer schreef:Goei pony's zijn in verhouding veeeeel duurder dan een paard in aankoop.
Maar zoek je een jonkie of eentje dat al zadelmak is en wat doorgereden.
Ik vind het bij de pony's veel moeilijker op te merken of ze daadwerkelijk hoog talent hebben.
De aaibaarheidsfactor die zie je meteen zo.
Dit kan op lange termijn voor jou wel een teleurstelling worden als je blijft steken met je pony omdat hij het gevraagde werk niet aankan.
Ik ben trouwens een echte ponyvrouw en heb dan ook een connemarapony van 1m51. Maar heel talentvol was hij uiteindelijk niet mede door zijn karakter niet de wil om te werken en zijn knieen die hem parten hebben gespeeld. En ik dacht vroeger nog dat ik echt een gezonde pony had gekocht.
Helaas weet je niet wat je koopt als ze nog maar 1.5 zijn.
.borima schreef:Ik zou kiezen waar je hart naartoe gaat. Ik was zelf ook van plan om een groot paard/pony te kopen, maar uiteindelijk kwam ik zo'n leuke pony tegen met een karakter dat helemaal bij me past waardoor ik geen grotere had willen hebben. Ik rijd niet de hoge dressuur maar wel met m'n kleine pony tussen de paarden en dan maakt het niets uit hoe ze kijken, toen ze zagen dat ik plezier had in het wedstrijd rijden met een pony konden ze dat waarderen!
Ooh als je een leuke dressuurpony zoekt kan je bij mb dressage stables kijken;)