Grimaldo @Euroregio Bonheiden

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Laurievc

Grimaldo @Euroregio Bonheiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 12:10

Al een aantal jaar is de Euroregio van Bonheiden (BE) een vast adres voor ons in de zomer. 4 dagen vol fun en springplezier.

Dit jaar had ik Grimaldo (9j, Triomphe De Muze x Pachat II) en Julie (6j, Darco x Elanville) bij. Grimaldo liep hier voor het eerste jaar het 1.20m mee, Julie heb ik gestart in het 1.10m.

4 jaar geleden startte ik hier met Grimaldo in de 90 cm, vol bewondering voor de ruiters die het 1.20m meesprongen. Super leuk dus dat ik er nu zelf gewoon stond!
Julie kwam hier voor de 2e keer mee. Met Pasen sprong ze hier haar eerste parcoursjes 90 cm!

Dag 1:
Grimaldo was weer zijn hectische zelve. Echter deed hij wel netjes zijn best voor me, maar kregen we een foutje op de laatste hindernis omdat hij wat uitbrak naar buiten. Toch heel tevreden van zijn parcours!
Julie sprong voor de 3e keer ooit een parcours van 1.10m, en dit meteen dubbel foutloos! ZE liet haar goed rijden en luisterde echt netjes naar wat ik vroeg!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dag 2:
Hier moest enkel Grimaldo lopen. Weer een net 1.20m parcours dat er gebouwd stond, dus wel zin in :).
In ons basisparcours bleven we foutloos waardoor we verder mochten in de 2e fase. Daar werd hij weer een beetje heet en kregen we de laatste dubbelsprong af. Maar zeker niet ontevreden over hoe hij sprong!

Afbeelding

Ook kregen we voor de eerste keer in ons leven een 'groot water' voor onze neus geschoven. Ik had wel wat stress, maar Grimaldo deed alsof hij het al heel zijn leven sprong. Hier staat hij nog overbouwd.
Afbeelding

Dag 3:
Grimaldo kreeg een dagje rust, maar Julie mocht wel weer aan het werk vandaag!
In ons 1.10m parcours kregen we 1 foutje in een lijn. Ik wist dat ik iets terug moest rijden, maar blijkbaar was het toch nog niet genoeg. Ach, weer een werkpuntje bij ^^.
Verder sprong ze weer geweldig :).

Afbeelding

Dag 4:
D-day. Beide paarden liepen de 'GP' van hun proef.

Had ik stress? Ja, ik had stress. Vorig jaar had ik de GP van het 1.20m ook gereden en kreeg ik een 1.30m proef voor mijn neus. Ik wist dat als ik toen Grimaldo gestart had, hij zichzelf overvraagd zou hebben.
Dit jaar stond de proef 'iets' lager gebouwd, maar we kregen wel het water opnieuw. Dit keer stond het niet overbouwd...

Ik denk dat niemand dit had verwacht van mijn kleine Grimaldo, want hij heeft ons allemaal weer met verbazing achtergelaten.
Tot de laatste hindernis had hij geen enkele balk uit de lepels getikt. Zelfs geen voetje in het water... En toen kwam de stress bij mij :Y). Ik zag mijn afstand niet op de laatste hindernis en daar kregen we dan toch een foutje.

Ik denk dat ik nog nooit zo trots ben geweest op mijn kleintje! Nog nooit zo'n dikke proef gelopen en dan zo'n resultaat... Uiteindelijk zijn we 10e geworden in onze eerste GP. *\o/*

Julie liep eigenlijk dezelfde proef als Grimaldo. Zelfde lijnen, alleen kreeg je de keuze of je water sprong of niet. Ik wilde eigenlijk water springen met haar, maar omdat ze toch wat angstig was heb ik gekozen het uiteindelijk niet te doen.
Dit parcours was voor mij persoonlijk het minst goede, ik kreeg haar niet zo goed voor de sprongen en je merkte duidelijk dat we beide moe waren. Op naar de volgende...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Normaal post ik vrij weinig filmpjes van Grimaldo omdat ik weet dat ik vrij veel (afbrekende) commentaar krijg, maar omdat ik zo trots ben op ons rondje krijgen jullie het toch te zien. :P

Ik hoop dat jullie even tevreden zijn als ik...
:D

Djorf_6

Re: Grimaldo @Euroregio Bonheiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 12:15

Daar mag je zeker trots op zijn! *\o/*

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 12:39

HAW -> SPR-ITP

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 13:22

Gaaf hoor! En wat een mooie entourage!

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 13:35

Waauw, erg gaaf hoor! Leuk verslagje :D

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:55

Wauw, erg gave foto's!
Mag ik vragen waar de dubbele neusriem voor dient? :o
Nieuwschierigheid maakt de mens zeggen ze wel eens :)!

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 15:57

Steffiee_ schreef:
Wauw, erg gave foto's!

Dit is eigenlijk gewoon een Engelse neusriem en een lage neusriem bij elkaar. Hierdoor krijgt ze minder mogelijkheid om haar mond te openen (en het bit dus vast te nemen) en ligt het bit ook stabieler in haar mond.
Ik heb haar eerst een tijd op gecombineerde gereden, maar daar kwam ze vaak sterker mee uit dan bij deze :)

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 16:15

Ziet er heel goed uit! In het filmpje zie je duidelijk dat jullie twijfelen op de laatste hindernis.
Volgende keer beter! :D

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 16:51

Waar zou je die commentaar op krijgen denk je? Het enige wat ik me kan bedenken is dat je jezelf nogal naar voren gooit op de sprong.

Je mag wel vaker topics maken, leuk hoor! :D

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 17:05

Geryon schreef:
Waar zou je die commentaar op krijgen denk je? Het enige wat ik me kan bedenken is dat je jezelf nogal naar voren gooit op de sprong.

Je mag wel vaker topics maken, leuk hoor! :D

Goh, Grimaldo is een speciaal paard :') . Thuis moeilijk te rijden waardoor hij dressuur matig niet behoorlijk sterk is. Hij gaat altijd vrij hard en kan soms nogal rare kuren hebben. Heb jammer genoeg al vaak (op andere site's) topics laten sluiten/weghalen omdat mijn vertrouwen gewoon weg was na wat mensen over hem/mij/ons schreven...

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 17:07

Zo'n het paard is niets raars in de springsport. Je hebt hem genoeg onder controle om hem goed te plaatsen voor de sprong. Niets mis mee! Laat je niet meer gek maken hoor :)

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 17:24

Gaaf zeg! Ziet er goed uit, je ziet inderdaad de twijfel op de laatste sprong, jammer! Maar ik snap dat je er trots op bent hoor! :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 21:42

Wat is die Grimaldo bloedfanatiek zeg! Hij lijkt de hindernissen wel op te willen vreten :D
De slootfoto vind ik erg gaaf!

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 21:46

Wauw..geweldig paard rijd jij! Heerlijke foto's..

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 21:52

Jeetje wat gaat ie hard! Maar wat kun jij daar goed mee omgaan. Zonde van die laatste. Veel succes verder!

Thorrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 21:58

Mooi Laurie!!!! Grimaldo en jij doen het super!!! Blijven gaan zo.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 22:25

Wat een leuke commentaren allemaal.. Dankjewel! Doet me goed :D

@Cayenne: Hij zou ze ook echt opvreten als hij mocht, de duvel :P

Onbekendx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 23:00

Leuk paard. Laat goede beweging zien.

Denk eraan je hak uit te drukken op de sprong.

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 00:55

wow, heb eerst de reacties gelezen voor ik het filmpje keek.
maar inderdaad wat ga je hard! knap dat je hem zo rond kunt sturen, en ook nog bijna foutloos rond springt op 1.20
doe het je niet na!

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 11:44

xmariekeanne schreef:
Denk eraan je hak uit te drukken op de sprong.

Is inderdaad een lastig punt haha.. Maar ik werk eraan! :)

Dankje verder ^^

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:11

Fijn paard om naar te kijken. Commentaar heb ik niet, ben zelf een te grote schijterd om het je na te doen ;).

Ik moest bij de naam Grimaldo meteen denken aan die dooie clown van baantjer :') :').

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 22:19

Laurievc schreef:
Steffiee_ schreef:
Wauw, erg gave foto's!

Dit is eigenlijk gewoon een Engelse neusriem en een lage neusriem bij elkaar. Hierdoor krijgt ze minder mogelijkheid om haar mond te openen (en het bit dus vast te nemen) en ligt het bit ook stabieler in haar mond.
Ik heb haar eerst een tijd op gecombineerde gereden, maar daar kwam ze vaak sterker mee uit dan bij deze :)

Misschien de Dyon dubbele neusriem, gecombineerd met hoge en lage neusriem, iets voor jou? :D

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-15 11:58

@xPenny: Aangezien die vrij duur zijn, los ik het op deze manier op. :) Als ik zeker weet dat ze hier goed op loopt ga ik daar natuurlijk in investeren, maar op de moment vind ik het nog niet stabiel genoeg. :) Maar toch bedankt voor de tip!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 13:01

mooie actie foto's!
Je hebt een lekker stel paarden, lijkt een leuk concours zo een paar dagen achter elkaar, heel leerzaam!

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 14:47

mooie foto's, mooie paarden, en je rijd ze super rond, knap hoor!