Ik vind het altijd leuk om met licht te spelen, vooral met tegenlicht. Met het weer van die dag heb ik daar ook zeker gebruik van gemaakt. Samen met twee andere fotografen was het een erg gezellige dag en ik heb nu alweer zin om naar Verden te gaan dit jaar!
Van de 19 vijfjarige paarden zijn er nu nog 13 over en bij de zesjarige paarden zijn er nog 12 van 18 over, daarvan een kleine impressie. Welke combinaties mogen mee afreizen naar Verden denken jullie?
Genoeg gepraat, op naar de foto's!

Vijfjarige paarden:
Ook dit jaar viel het aantal Vivaldi’s weer op. Ze lopen tot nu toe, net als vorig jaar, weer goed door het selectie traject heen. Er zijn zeven van de acht nakomelingen van hem door naar de derde selectie! Onder deze Vivaldi-nakomelingen valt de fijn-dravende Fidelidty, die gereden werd door Natascha Bernoski.

Mirelle Kemenade en de Vivaldi-zoon Decor Ferdinand. Afgelopen najaar heb ik deze hengst al eens, op zijn thuisbasis in Sint Oedenrode, op de foto mogen zetten, je kunt zeker zien dat de combinatie veel progressie heeft gemaakt sinds toen!

Fabregaz (v. Bordeaux) onder Maria Brouwer, hij werd derde op de Pavo Cup in 2014.

Het was alweer even geleden dat de Pavo Cup gewonnen werd door een merrie, maar Fanita (Vivaldi x Havidoff) lukte dat! De volle zus van de hengsten Desperado (KWPN ggk.) en Chinook (AES ggk.), liet nogmaals zien dat ze haar verwachtingen volledig waar maakt!

Ook tijdens het losrijden heb ik een aantal leuke foto’s kunnen maken met tegenlicht, waaronder van Marieke van der Putten en de KWPN-aangewezen Fellini KS (v. Wynton).

Kirsten Brouwer en Five Star (Amazing Star x Jazz). Een hengst die zijn naam waar maakt!

Tijdens de ISAH hengstencompetitie 2014/2015 werd Foreign Affair (Rock Forever x Scandic) nog door Vai Bruntink uitgebracht. De KWPN-goedgekeurde hengst staat inmiddels op de stallen van Patrik Kittel en wordt momenteel door Malin Nilsson voorgesteld op de selecties voor het wereldkampioenschap.

De Australische amazone Simone Pearce moet in Nederland selecties rijden om de benodigde punten halen om zich te kwalificeren voor het wereldkampioenschap in Verden. Met het bewegingskanon Felicia (v. Vivaldi) denk ik dat dat dan ook zeker gaat lukken!

Mijn favoriete foto van de selectie! Jennifer Sekreve en de NRPS-goedgekeurde hengst Forty (UB40 x Contango). Ook zij zijn door naar de derde selectie!

Kirsten Brouwer was zo te zien erg blij met Ferdeaux (Bordeaux x Ferro). Die blijdschap kan zich nog even voortzetten, want ook zij zijn door naar de derde en één-na-laatste selectie.

Zesjarige paarden:
Bronzen medaille winnaars op het WK in 2014: Kirsten Brouwer en Eye Catcher (v. Vivaldi). Dit jaar voor goud?

De Belgische ruiter Tom Franckx en Evento D. Helaas is deze combinatie niet door naar de derde selectie, maar galopperen kan deze Rubiquil-zoon zeker!

Expression: Diederik van Silfhout en Expression (v. Vivaldi) lieten een fijne proef zien. “Happy atheletes” is een gepaste naam voor deze combinatie; een lachende Diederik en een Expression die gedurende de hele proef zijn oortjes vrolijk naar voren had!

El Capone: Marieke van der Putten en KWPN goedgekeurde hengst El Capone (v. UB40) lieten zien waarom zij al tweemaal de hengstencompetitie hebben gewonnen en naar mijn mening behoren ze ook zeker tot een van de combinaties die mee mag reizen naar Verden.

Ook Emmelie Scholtens is met alle drie de paarden die ze voorstelde in Ermelo door naar de derde selectie, die gehouden zal worden tijdens Outdoor Gelderland. De KWPN goedgekeurde hengst Estoril (v. Zhivago) imponeerde met zijn fantastische galoppade!

Na de laatste selectie op 18 juli tijdens het NK dressuur is bekend welke paarden definitief Nederland gaan vertegenwoordigen in Verden.
Ik ben benieuwd dat jullie van de foto's vonden, dus laat gerust een reactie achter! Staat het paard waar jij benieuwd naar bent er niet tussen? Kijk dan op www.facebook.com/TimoMartisFotografie of hier vragen kan natuurlijk ook!