Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
SimchaKatie schreef:Ben benieuwd naar jullie reacties.
Ik rij zelf bitloos omdat mijn pony dat niet fijn vind, en ik vind het veel vriendelijker. Want hoeveel metaal heb je nodig om een paard onder controle te houden?!?! Elk paard kan bitloos. Je moet er alleen de tijd voor nemen!
AustriaTrick schreef:SimchaKatie schreef:Ben benieuwd naar jullie reacties.
Ik rij zelf bitloos omdat mijn pony dat niet fijn vind, en ik vind het veel vriendelijker. Want hoeveel metaal heb je nodig om een paard onder controle te houden?!?! Elk paard kan bitloos. Je moet er alleen de tijd voor nemen!
Sorry je pol is echt belachelijk. Iemand die bitloos rijdt en constant loopt te rukken is net zo slecht als wanneer je aan een bit loopt te plukken. Dus 'als je met bit rijd ben je niet paard vriendelijk' bullcrap die je hier neerzet pas ik voor.
AustriaTrick schreef:SimchaKatie schreef:Ben benieuwd naar jullie reacties.
Dit is puur onzin. Ik wil je wel eens op mijn pony de bak zien doorvliegen. Uitloos is voor mij echt geen optie. (sidepull en touwhalster geprobeerd, werd levensgevaarlijk)

KoudbloedKim schreef:Elk paard kan bitloos gereden worden.
Niet elk paard kan veilig en verantwoord bitloos gereden worden, hoeveel tijd je er ook in steekt.
Mijn paard reageert simpelweg niet op de druk en heb al tig diverse hoofdstellen uitgeprobeerd.
Je krijgt enkel een zeer kleine reactie als je met 2 handen aan 1 teugel gaat hangen met je hele gewicht.
Ik ga niet mijzelf, mijn paard en mijn omgeving in gevaar brengen door met dat paard bitloos te gaan rijden, omdat een ander zegt dat dat vriendelijker is.