Waar laat jij je spullen als je rijdt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Waar laat jij je spullen als je rijdt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 18:29

Dag bokt. :Y)

Vrijdag heb ik mijn eerste proefles op de manege. Ik heb al eerder op de manege gereden en toen liet ik al mijn spullen (borstels, mobiel, sleutels, jas, dingetjes die ik niet nodig heb tijdens het rijden) gewoon in mijn poetskist omdat er niet gestolen werd, of zette het in de kantine als mijn moeder kwam kijken.

Echter weet ik dus niet hoe het zit met deze manege en of ik mijn spulletjes veilig achter kan laten. Mijn telefoon kan ik wel in mijn zak of in de auto laten maar mijn sleutels etc... Waar laten jullie die? Is er een veilige plek op stal waar je je spullen neer kan zetten, heb je een kluisje, 'riskeer' je het gewoon om voor de stal te laten liggen?

Ik denk dat ik zelf vrijdag mijn spullen in mijn kistje doe en die in de voerbak van het paard zet waar ik op moet rijden...

Brand los!

Flynnieman

Re: Waar laat jij je spullen als je rijdt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 18:32

ik heb een poetskist waar je een hangslot aan kan hangen, en dan alleen hopen dat ze niet de hele poetskist meenemen :Y). Tot nu toe nog geen problemen mee gehad :D

lycil8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 18:44

ik zorg altijd dat ik een vest of jas aan heb met ritsen, daar heb ik vaak mijn autosleutel in en in de andere zak mijn telefoon. Als ik geen zak met rits heb doe ik mijn telefoon om met een sportarmband. Verder laat ik mijn spulletjes bij de stal liggen of anders in de zadelkast en doe de kast op slot :)

Lukasje

Bij ons stelt zich niet het probleem van de manege maar wel wanneer we met de paarden op verplaatsing zijn en dan leggen we vaak de autosleutel in de voederbak van de stal die zij ter beschikking hebben. Geen mens die daar zoekt.
Tot nu toe dan :D

Je zou natuurlijk ook je sleutelbos in de auto (handschoenkastje) kunnen laten en enkel je autosleutel meenemen. Die kan dan weer makkelijker in je broekzak of zo.

XxLMMxX

Ik heb een kluisje.
Maar ik heb een eigen paard
Misschien je sleutels in bewaring geven bij de bar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 20:54

In bewaring geven vind ik niet zo'n fijn idee, als ze dan toch kwijtraken/bardienst wisselt dan ben ik echt de l*l, dan raak ik ze liever zelf kwijt.

Autosleutel is maar heel klein, is niet echt een sleutel je legt hem gewoon neer en dan kan je de auto starten. :D

EvaRotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 20:59

Ik neem voor de zekerheid altijd een tas mee zodat ik ook tijdens het paardrijden mijn belangrijke spullen altijd bij me heb. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 21:18

EvaRotterdam schreef:
Ik neem voor de zekerheid altijd een tas mee zodat ik ook tijdens het paardrijden mijn belangrijke spullen altijd bij me heb. :)

Tijdens een rijles in de bak?

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 21:20

ik zette mijn spullen altijd in de stal van het paard waar ik op dat moment op reed en dan de stal dicht

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 21:21

Ik had mijn spullen altijd in mijn poetskoffer en die deed ik op slot met een cijferslot en die zette ik dan onder de voerbak van het paard in de stal. Er waren bij ons ook mensen die hun spullen op de bakrand in de hoek legde. Hangt er dus een beetje vanaf. Nu mijn eigen paard op een pensionstal dus heb ik dit probleem niet meer, maar ook daar leg ik regelmatig mijn telefoon of zoiets dergelijks op de bakrand.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 21:22

Ik stop alle spullen inclusief telefoon en sleutels in de hoek in de stal onder de voerbak, staldeur dicht :D

kelseyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 21:26

Ik heb mn waardevolle spullen meestal in me jas zitten en die leg ik dan over de bakrand heen waar ik dan ga rijden, zo kan ik het toch in de gaten houden. En tevens zijn hier heel veel camera's :+ we hebben hier ook kluisjes, en daar stop ik ook het een en het ander in *\o/*

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 09:25

Ik laat alles in de auto liggen en heb alleen auto sleutel aan mijn broek. Aangezien het voor je auto toch funest is om zware bossen eraan te hangen is dat ook maar 1 sleutel dus dat kan prima bij me houden.

Agile

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 09:37

Ik heb een eigen paard waardoor ik alles makkelijk in mijn zadelkast kan leggen en die op slot doe (cijfer combinatie dus geen sleutel nodig). Ga je zelf met de auto of fiets? Als je met de auto gaat zou ik waardevolle spullen gewoon in de auto laten en alleen je autosleutel meenemen in je broekzak. Anders vind ik het slotje op je poetskist best een handige oplossing :) Die heb je al voor 2 euro. Misschien kan je de eerste paar keer kijken hoe anderen op je manege dit doen?

jahoorisgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 09:45

Ik leg mijn spullen altijd in de zadelkast, waarvan ik de sleutel aan mijn instructrice geef (ik vind rijden met een rammelende sleutelbos in m'n zak echt verschrikkelijk).

Vroeger had ik ook een poetskist met een klein hangslot eraan, deze poetskist zetten ik dan ook in de zadelkast van het desbetreffende paard maar dan liet ik de deur open.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 09:52

ik heb expres voor een kleinere telefoon (s4mini) gekozen, zodat ik die met paardrijden in mijn broekzak kan doen haha.

Ik rij niet echt op een manege. Mijn verzorgpaard staat op een hele kleine stal. als ik in de bak rijd laat ik mijn autosleutel altijd in de auto. En de rest van de spullen liggen gewoon bij de poetsplaats.
Als ik het bos in ga doe ik alles in mijn kast. die kan op slot.

Je hebt voor bijvoorbeeld hardlopen van die soort riempjes waar je een paar spulletjes in kan doen. misschien is dat handig voor je autosleutel etc.
http://www.decathlon.nl/smartphone-riem-id_8297581.html bijvoorbeeld zoiets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 16:44

Ik had ook alles in de box staan , slot erop en jas erover. Nooit wat gejat

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 16:45

ik lat alles lekker rondslingeren bij de stl en de poetsplaats. verschil si wel dat ik op ene kleine stal met 3 stalgenotensta en we amper gelijk aanwezig zijn.

Op de manege liet ik ook alles gewoon in mijn box

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 07:18

Gsm meestal in men broekzak
Tasje met de rest aan het hoofdstel haakje van de pony waar ik mee rij
Nog nooit problemen gehad

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 07:24

Ik heb altijd een bodywarmer aan, al is het stikheet. Dus daar laat ik mijn sleutels en mijn mobiel in. Overigens als ik in de bak aan het trainen ben, hang ik die over de bakrand heen.
Dan heb ik nog wel steeds zicht erop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:58

chalinka schreef:
Gsm meestal in men broekzak
Tasje met de rest aan het hoofdstel haakje van de pony waar ik mee rij
Nog nooit problemen gehad

Oh das wel een slimme ja! Aan het hoofdstelhaakje!

alysha92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 14:12

Je sleutels en telefoon aan instructeur geven misschien? Dat deed ik als ik geen jas met zakken aan had

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 14:14

Kun je het niet even achter de bar in de kantine leggen?

edwardway

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 14:16

Ik heb een handige vader die het een en ander wil bijhouden en een kluis. :D
Mijn tas hang ik ook aan het haakje van het hoofdstel of aan de zadelhanger.
Weet niet of jij ook zo een twee drie aan een kluis kan komen?

edit: typefout

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 14:18

In m´n jaszak en anders in m´n zadelkastje