Na lang wikken en wegen toch maar een topic aangemaakt, ik ben toch wel trots!
Afgelopen zaterdag had ik mijn eerste onderlinge wedstrijd, samen met mijn fulltime bijrijdpaard Romaissa.
Ik rijd haar sinds ruim twee jaar en heb al die tijd op een stal gereden waar alleen de figuren belangrijk waren, dus rijtechnisch niet veel geleerd. Sinds 6 weken heb ik om de week priveles, en dit is super fijn! Ben erg blij met mijn overstap, ik heb ook een hele fijne instructrice

Ik begon dus met een sterrenkijkend paard en een baggerhouding en heb dit in die zes weken bereikt!
Er moet dus nog veel aan gebeuren en daar ben ik me bewust van, maar tips zijn mits onderbouwd altijd welkom natuurlijk!

Het was die dag heel nat en Romaissa is dan ook heel vaak uitgegleden en daardoor qua gangen maar ook met hulpen veel voorzichtiger geworden, ze is qua ondergrond namelijk altijd erg onzeker. Dit zorgde dan ook voor een niet zo nette proef, maar ach het gaat mij niet om de punten, ik ben trots!
Paspoortje voor de geïnteresseerden:
J.H. Romaissa
Arabisch volbloed
A.F. Cupido x Yamaha
10 jaar
Voor mij niet veel met dressuur gedaan zover mij is verteld
B niveau
Genoeg gekletst hier zijn de foto's, heb helaas alleen beeldmateriaal van de draf, galop was te ver weg.
Meer nageven, van achter naar voren rijden maar dat gaat soms nog moeilijk

Dit geeft een erg fijn plaatje vind ik zelf!

Hakken uitdrukken en been langer maken!

Nog een fotootje van het trainen thuis, hier is ze veel te weinig nageeflijk, maar ik sluit haar dan ook te veel op, handen naar voren en dragen, niet bemoeien met de voorkant

Eigen tips:
Hakken uitdrukken
Handen meer dragen
Voor me kijken
Verder heeft ze moeite met aanleuning, ze loopt niet tegen mijn hand aan dus hier ga ik ook aan werken. Tips, graag!
Bedankt voor het kijken
Ik weet dat ik niet goed in het zadel pas, echter heb ik geen geld om zelf een ander zadel te kopen. Ik heb nog wel een dressuurzadel liggen en ga die misschien laten nameten door een zadelmaker.
Ook ben ik me er van bewust dat ik aan de grote kant ben en let met mijn instructirce goed op of ik haar niet in de weg zit, dit is niet het geval gelukkig!

)
Bij die eerste foto's zijn ze inderdaad te kort ja! Dankjewel