Eerste onderlinge wedstrijd met Romaissa

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WildDreams

Eerste onderlinge wedstrijd met Romaissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 14:19

Hai! :D

Na lang wikken en wegen toch maar een topic aangemaakt, ik ben toch wel trots!

Afgelopen zaterdag had ik mijn eerste onderlinge wedstrijd, samen met mijn fulltime bijrijdpaard Romaissa.
Ik rijd haar sinds ruim twee jaar en heb al die tijd op een stal gereden waar alleen de figuren belangrijk waren, dus rijtechnisch niet veel geleerd. Sinds 6 weken heb ik om de week priveles, en dit is super fijn! Ben erg blij met mijn overstap, ik heb ook een hele fijne instructrice :D
Ik begon dus met een sterrenkijkend paard en een baggerhouding en heb dit in die zes weken bereikt!

Er moet dus nog veel aan gebeuren en daar ben ik me bewust van, maar tips zijn mits onderbouwd altijd welkom natuurlijk! :)

Het was die dag heel nat en Romaissa is dan ook heel vaak uitgegleden en daardoor qua gangen maar ook met hulpen veel voorzichtiger geworden, ze is qua ondergrond namelijk altijd erg onzeker. Dit zorgde dan ook voor een niet zo nette proef, maar ach het gaat mij niet om de punten, ik ben trots!

Paspoortje voor de geïnteresseerden:
J.H. Romaissa
Arabisch volbloed
A.F. Cupido x Yamaha
10 jaar
Voor mij niet veel met dressuur gedaan zover mij is verteld
B niveau

Genoeg gekletst hier zijn de foto's, heb helaas alleen beeldmateriaal van de draf, galop was te ver weg.

Meer nageven, van achter naar voren rijden maar dat gaat soms nog moeilijk :P
Afbeelding

Dit geeft een erg fijn plaatje vind ik zelf! :)
Afbeelding

Afbeelding

Hakken uitdrukken en been langer maken!
Afbeelding

Nog een fotootje van het trainen thuis, hier is ze veel te weinig nageeflijk, maar ik sluit haar dan ook te veel op, handen naar voren en dragen, niet bemoeien met de voorkant :=
Afbeelding

Eigen tips: