leuke stage rijfoto's

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

naomiluna

leuke stage rijfoto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 20:33

ik had zo een leuke stage waar ik super veel paardjes mocht rijden

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Agossie op 18-06-15 23:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek van TS 3 foto's verwijderd.

Agossie

Re: leuke stage rijfoto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:48

RT-HAW --> RIJ-ITP

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:49

leuke foto's
maar bijna lle paardjes (behalve de zwarte) lijken wel achter hun loodlijn te lopen met hoofdje

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:55

Ik vind je erg streng in je handen, je kantelt je polsen waardoor je je handen ook enorm vastzet.
Verder ga ik mee met bovenstaande reactie.

Wel fijn dat je een leuke stage hebt/had

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 21:12

Mooi dat je een leuke stage had!

Ik ben het ook eens met de vorige reacties. Je bent erg streng met je handen :) Op sommige foto's heb je ze ook wat de ver uit elkaar.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 21:16

Naast de vorige reacties zit je ook erg in stoelzit. Onderbenen een stukkie naar achter! Ik heb er zelf ook last van, vandaar dat het gelijk opviel!
Denk dat ze een stuk mooier gaan lopen als jij je hand wat meer opent, wat zachter bent. Het zijn namelijk rete gave paarden!

Kalender7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 22:33

Volgens mij heb je wel hele fijne paarden mogen rijden. Verders ga ik mee met de voorgaande reacties.

naomiluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 22:46

bedankt voor de reacties ik wil der alleen wel bijzetten dat dit handelspaarden waren dus ook niet 1 van de makkelijkste paardjes

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 22:51

Maar dat mag geen excuus zijn voor je strenge hand bij elk paard! Het is met handelspaarden altijd aftasten (&ook wel eens lastig, dat snap ik), maar dan begin je bij een zachte hand en niet bij een strenge hand. :)

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 22:52

Vind je wel wat Streng met je handen.
Verder heb je een nette houding
Welke opleiding doe je?
Laatst bijgewerkt door Agossie op 18-06-15 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: In overleg met _helga_ naam verwijderd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 08:07

Jammer dat ze je hebben wijsgemaakt dat het rijden zo hoort met handelspaarden. Dat is natuurlijk kul, maar de paarden moeten snel weer verkocht dus ja dan heb je geen tijd voor een fatsoenlijke basis, dus wordt er iiets anders gereden.
Jammer ,want hier leer je imo niet zoveel van, enkel hoe het niet moet. Ik hoop dat je dat realiseert TS, dat dit een leerzame stage is, maar dat de manier van rijden niet correct is.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 08:13

Waarom zouden handelspaarden niet de gemakkelijkste zijn? Het is echt niet zo dat er alleen verreden paarden terecht komen....
Ik heb zelf vroeger een poos op een handelsstal gereden en er kwamen echt hele leuke beesten voorbij!!

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 13:25

Leuke paarden, en probeer idd wat minder streng te zijn met je handen.
Verder prima.
Fijn dat je een leuke stage had.

Menyanthes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 14:56

Ik 'ken' deze paarden. *knip*
Je hebt wel een nette houding, je zit er netjes op, benen mooi lang. Maar ik vindt ook dat je streng bent met je handen. Fijn dat je het daar leuk hebt gehad :)
Laatst bijgewerkt door Angela op 19-06-15 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Stal op verzoek van TS niet noemen.

naomiluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 15:50

Joolien srry maar dat is hoe ik rij en niet hoe zij dat mij leren want zij hielpen me daar hardstikke goed met alles en ik heb er reuze veel geleerd en mensen ik zeg niet dat handelspaarden moeilijker zijn maar ik ken die paarden niet eens en dan zit je zomaar weer op een vreemd paard dat is voor mij ook aanvoelen hoe dat paard is ik wil het echt niet goed praten hoor als jullie dat zo vinden mag dat van mij

naomiluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 15:54

Billy schreef:
Waarom zouden handelspaarden niet de gemakkelijkste zijn? Het is echt niet zo dat er alleen verreden paarden terecht komen....
Ik heb zelf vroeger een poos op een handelsstal gereden en er kwamen echt hele leuke beesten voorbij!!

ik zeg toch ook niet dat ze allemaal niet leuk waren maar er kwamen soms ook wat aparte paarden voorbij

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 15:59

Ik denk dat mensen je niet willen afkraken, maar je gewoon tips willen meegeven. :)

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 16:03

naomiluna schreef:
Joolien srry maar dat is hoe ik rij en niet hoe zij dat mij leren want zij hielpen me daar hardstikke goed met alles en ik heb er reuze veel geleerd en mensen ik zeg niet dat handelspaarden moeilijker zijn maar ik ken die paarden niet eens en dan zit je zomaar weer op een vreemd paard dat is voor mij ook aanvoelen hoe dat paard is ik wil het echt niet goed praten hoor als jullie dat zo vinden mag dat van mij

Interpunctie graag :o

Het kan wel zo zijn dat jij zo rijd, maar dan zit je je paard alleen maar in de weg. Jammer dat je er al een gewoonte van hebt gemaakt, want het is voor het paard echt niet fijn zo'n strenge hand :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 16:06

naomiluna schreef:

Ok, dan wil ik je aanraden om je eens te verdiepen in de juiste manier van nageeflijk rijden. Met zoveel druk als jij rijdt lopen je paarden allemaal in een valse knik. Ga bijvoorbeeld eens kijken in het aan de teugel topic of de rij-en trainingsdiscussie topic. Daar staan handige tips in. Ook vereist het wel juiste instructie. Succes.

naomiluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 16:21

joolien oke srry dat ik niet perfect kan rijden maar dat wist ik al ik wou alleen maar zeggen dat ik een leuke stage heb gehad maar blijkbaar kan dit niet normaal op deze site

naomiluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 16:28

Dees90 ja nou bedankt voor de tips maar na een paar keer hetzelfde weet ik het ook wel jammer dat sommige mensen een beetje bot zijn

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 16:29

We zijn niet bot. We geven goed bedoelde adviezen. Wat had je dan willen horen?
Het is toch juist fijn dat je tips krijgt om te verbeteren, genoeg melden ook je positieve punten.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 16:37

TS waarom heb je nu enkel de 33 foto's laten staan waar je de paarden niet in de krul trekt? zo geef je nu wel een heel vertekend beeld voor iedereen. (maar op deze is je strenge hand nog te zien hoor). Als je foto's post weet je dat je commentaren en tips gaat krijgen

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 16:40

Sorry, ik vind deze foto's nogsteeds dat ts ze in de krul trekt.

De paarden laten hun hals niet vallen vanuit ontspanning.
Er zit een deuk voor de schoft.
Rug is niet los, en de achterhand wordt niet gebruikt.
Paarden hebben spanning in de kaak.

Valse knik...

Ts: Als je zelf wat meer loslaat en op zit en benen rijdt, komen de paarden, met zachte handhulp vanzelf in jou handen.
Dit is namelijk geen nageven.

EvaRotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 16:44

Zonde van de slechte kwaliteit foto's. Maar ondanks dat zien de paarden er goed uit! En jullie ook dames.