Eerst even kort wat algemene informatie voor de mensen die ons niet kennen: Ik ben Melanie, 24 jaar, afgestudeerd psychologe en daarnaast druk met de paarden. Een van mijn eigen wedstrijdpaarden is Wilke-c Van de Wijdewormer. Een 16-jarige friese hengst van fabe die ik momenteel internationaal Grand Prix voor ruiters/amazones onder de 25 jaar start.
Om te beginnen zijn we 26 mei vertrokken naar het Oostenrijkse Villach om daar deel te mogen nemen aan een internationale U25 rubriek op het Glock Horse performance centre. Het is werkelijk waar bijna niet te omschrijven hoe het daar was. Als je een beeld hebt van een luxe wedstrijd stijgt deze wedstrijd daar nog ver bovenuit. Van diners die worden bereid door bekende sterren chefs tot optredens van grote sterren als Mariah Carey, Robbie Williams en Nicole Scherzinger. Wat een waanzinnige ervaring! Als was tot in den puntjes geregeld voor zowel de ruiters, amazones als de paarden. Zo liep je met je paard over de rode loper naar de hoofdring en hoefde je bij aankomst niet eens zelf je vrachtwagen uit te laden want dat werd door het personeel gedaan. Ik heb mijn ogen uitgekeken en genoten van iedere minuut. Wat een eer om hier met mijn grote vriend te mogen rijden!
Op woensdag was de veterinaire keuring en hier kwam Wilke prima doorheen. Voor ons was zaterdag pas de eerste dag dat we moesten starten. De andere dagen hebben we fijn kunnen trainen en kunnen genieten van alle luxe. Zo werden we onder anderen iedere dag met of een Range Rover of een Cadillac naar ons hotel gebracht en ook weer opgehaald.
Zaterdag mochten we dan eindelijk echt aan de bak. Het was vrij warm en ik kon aan Wilke merken dat hij hier iets last van had. Wel viel het me mee hoe fit hij was na een lange reis van zo'n 13 uur op de vrachtwagen. De proef verliep tot de serie om de pas en de laatste passage best aardig. Binnenkomen blijft bij wilke een dingetje aangezien meneer zelf altijd goed denkt te weten waar de x zit haha. Aan het eind van de proef merkte ik dat hij wat moe begon te worden door de warmte en hadden we daardoor een foutje in de wissels om de pas. Toch wist hij een nette score van ruim 63% te behalen en een 12e plek. De dag er na was het wat koeler, wat voor Wilke wel fijn was. Hij zette een super fijne proef neer en ik was zelf erg tevreden. Helaas waren de juryleden het niet helemaal met elkaar eens (59% 63% 65% 66% 67%) waardoor we met ruim 64% net onder een B-kaderscore bleven hangen. Wel wisten we hiermee een nette 7e plek te behalen en mochten we deelnemen aan de prijsuitreiking. Nou dat was even een kippenvel momentje toen we de Nederlandse supporters onze naam horden joelen tijdens de ereronde. Maar wat een GEWELDIGE ervaring is dit geweest! Eentje die ik nooit meer ga vergeten. En ik ben natuurlijk mijn grote vriend Wilke heel erg dankbaar want zonder hem had ik dit nooit mee kunnen maken en zijn geweldige instelling heeft het concours alleen maar mooier gemaakt voor mij.
Hier een aantal foto's. In totaal zijn het bijna 400 foto's dus dit is een zeer kleine selectie. Het was moeilijk om te kiezen maar ik hoop dat jullie dit een kleine beetje een beeld kan geven.

Even lunchen onderweg

Een kusje voor ons mascotte Henkie

De shuttle service

wachten op de keuring in onze oranje outfit

Voor het eerste over de rode loper om licht te trainen na de lange reis van de dag er voor.

De tafel waar we s avonds aan konden dineren en de geweldige shows konden bekijken

Ze was er echt, Mariah Carey!

Als je haar maar goed zit!

Een ook Robbie Williams mocht niet ontbreken!!!

Op de rode loper na de prijsuitreiking

Na de proef kon je hem terugkijken in de communication Lounge.
Na ons geweldige avontuur in Oostenrijk stond 1,5 week later een reisje naar Zwitserland gepland. Een wedstrijd die vele malen kleinschaliger was dan bij Glock, maar wat ook zijn charmes had. Het leek me best pittig voor Wilke, twee verre reizen na elkaar maar onze eerste training in Zwitserland verliep al prima en hij bleek niet eens stijf te zijn van de 9 uur durende reis. Ook hier kwam hij weer prima door de keuring heen op donderdag. Vrijdag kwamen we van start in de intermediate 2. Wilke had wat moeite met de zware, net nieuwe, bodem in de losrijbaan waardoor ik bang was dat hij snel moe zou zijn. Hierdoor heb ik er voor gekozen korter los te rijden dan normaal. Gelukkig voelde hij goed aan en kon ik zijn energie goed sparen voor de proef. In de proef hadden we een paar kleine foutjes in de series en een storing voor het appuyement in galop. Verder kwamen de oefeningen goed uit de verf en hebben we een fijne proef neer kunnen zetten. We werden, boven verwachting, 3e met ruim 66%. Nu was het hopen dat we deze lijn door konden zetten naar de GP u25 proef om een kaderscore te behalen. Wederom voelde hij super fijn met losrijden, nog wel fijner dan de dag er voor. En de proef, ja eigenlijk kan ik niet meer zeggen dan dat ik zalig heb gereden. Mooi foutloos en met veel expressie ging hij de baan door. Ook het zeer enthousiaste publiek liet aan het einde van de proef merken dat ze net zoals ik hadden genoten van de proef. Het was ongelofelijk hoeveel mensen ons hebben aangesproken over de proef en hoeveel complimenten we hebben mogen ontvangen. Echt geweldig!! De proef leverde een score van ruim 67% op en een tweede plek
Wat was ik vreselijk trots op mijn grote vriend en blij dat zijn kwaliteiten eindelijk eens echt gewaardeerd werden. Wel was het jammer dat 1 jurylid de proef aanzienlijk lager beoordeelde dan de rest (63% 68% 70%) wat ons zelfs de overwinning koste. Maar mij maakte dat niets meer uit want ik had heerlijk gereden en we hadden onze eerste B-kaderscore weten te behalen!De laatste dag stond de grand prix kur op muziek gepland. De verwachtingen waren hoog en velen verwachten dat we die wel zouden winnen. Een flinke druk om zo de proef in te gaan. Tijdens het losrijden merkte ik echter al dat de vermoeidheid toch toe was geslagen bij Wilke. Al met al hebben we nog kunnen genieten van onze kur maar was hij helaas niet helemaal foutloos. Hij heeft wel alles gegeven wat er nog in zat en dit leverde voor nu een 3e plek op met ruim 69%. Ik mag dus zeker niet klagen!!
Hier enkele foto's:

Het concours was gelegen op een schitterend landgoed naast een golfbaan. Een mooie omgeving om wat plaatjes te schieten.

Even napraten met 1 van de juryleden na de proef.

zo blij was ik met mijn aller grootste vriend na de u25 proef
Dus zoals jullie misschien wel kunnen begrijpen zit ik nog een beetje op een roze wolk
Volgende wedstrijden die voor Wilke in de agenda staan:
- 17 en 19 juli NK U25 Ermelo
- 29 juli tot en met 2 augustus U25 tijdens de Belgische kampioenschappen
Bedankt voor het kijken/lezen en hopelijk tot snel

Wow wat een avontuur met Wilke , wat een ervaringen opgedaan geweldig gewoon wat jij met hem bereikt hebt en hoe goed je bezig bent! .
gewoon "even" mariah carey en robbie laten komen 
.