Ik heb nu ongeveer 2 jaar lang mini’s, maar steeds laat ik de keuringen aan me voorbij gaan en ga ik veilig aan de kant toekijken. Iedere keer neem ik me voor mee te doen, maar ergens durf ik niet. Geen ervaring met voorbrengen en bang dat mijn paardjes niet goed genoeg zijn, je ziet er namelijk altijd zulke mooie dieren rondlopen!
Tot zondag het knopje omging, ik ben super gelukkig met mijn pony’s en ik ga het gewoon eens proberen!
Het lijkt me namelijk zo leuk en wat anderen er ook van vinden ik ben toch blij met ze. Ik heb gekozen voor de makkelijkste merrie, ze is zo fijn rustig onder veel omstandigheden dus perfect om mee te oefenen! Ik heb de inschrijving nog niet gedaan, ik moet nog even vervoer rond zien te krijgen maar als dat geregeld is dan gaat de inschrijving op de mail. De keuring zal plaatsvinden op 29 augustus 2015 op stal Groenendaal te BunschotenNoa, haar officiële stamboek naam is Hiltje van de Fonteinwei. Ze heeft de afstamming Guppy x Little Boy en staat ingeschreven bij het NMPRS en Appaloosa stamboek.

Even kort wat over Noa:
Twee jaar geleden kocht ik haar op een paardenmarkt, mijn eerste appaloosa mini. Perfect slank en een geweldig rustig lief karakter. De afgelopen twee jaar heeft ze heerlijk in de kudde gestaan, een veulentje gehad en is qua kleur een stuk lichter geworden. Ze is een hele rustige pony die zich niet zo snel druk maakt om iets. Daarom dé perfecte pony voor dit avontuur!

Nu is er wel het puntje, deze dame word dik van eigenlijk niks.
Dit betekend dus dat we aan de slag moeten met trainen! Vanaf deze week wil ik beginnen met conditie opbouwen door middel van fietsen, wandelen en longeren. Gaat dit goed wil ik rustig aan het trainen van wat spieren er bij gaan pakken door middel van de longeerhulp. 

Voor mezelf vind ik het leuk om de vorderingen bij te kunnen houden en misschien vinden anderen het ook wel leuk om te volgen. Wie weet komen er super fijne tips waar ik veel aan heb! Dit topic is ook voor mezelf een beetje een stok achter de deur om niet op te geven, maar dit keer echt er voor te gaan!
Zeker als er mensen zijn die volgen.
wel leuk om de vorderingen dan bij te houden
Morgen ga ik eens even kijken hoe ze reageert op een klein stukje naast de fiets, als dat goed gaat is dat een mooi iets om uit te gaan bouwen.

Tevreden moe volgens mij!