En bij ons gezin horen uiteraard ook de dieren, James en Oscar!
James is geen gewoon paard... James is een echt gezinslid! Hij gaat vaak met ons mee. We doen ontzettend veel samen. En dus ook naar het water! Om vervolgens in de tuin te gaan BBQen.
James is een ontzettende goedzak. Vindt alles best! Echt een paardje van goud met een gouden karakter! Dat heeft wel veel tijd en energie gekost, zie profiel. Maar nu kan ik niet meer zonder die eigenwijze lieverd.
Genoeg gepraat, kijk en geniet mee!
Marloes en David zitten in de boot. Beide uitgerust met zwembandjes en een zwemvest.

Voor de bezorgde mensen onder ons. Mocht Marloes eruit vallen, dan spring ik gelijk van James af. James redt zich prima zonder mij. Hij is dit zo gewend. Het eerste wat hij doet is gerust verder stappen naar de waterkant, daar waar hij gaat staan vreten.
Zijn teugels zitten in een knoop, dus daar kan hij niet in verstrikt raken.En zo kan ik ondertussen de kindjes weer uit het water vissen
Maar dat is niet gebeurd hoor, heb hele brave kindjes. Die gewoon blijven zitten en genieten van hun boottocht.

David speelt ff lekker alleen met de boot. Terwijl pappa met James aan de haal gaat.

Manlief wou dus ook graag even met James in het water spelen
Prima.
Kan ik alleen maar van genieten.

Van de boottocht wordt je moe. Dus Marloes zat zich het allemaal eens lekker te bekijken vanaf de kant op een handdoekie.

Lekker kijken hoe grote broer David aan het spelen is. James loopt los op de achtergrond. Hij blijft altijd bij ons en we hebben hem vaak 'los lopen'. Hij kent het helemaal! Je kunt hem ook zo weer pakken.

Zelf ff gek doen met alleen de boot

En met zoonlief.

Na al die waterpret is het tijd om te eten. Dus James mee de tuin en en lekker rustig eten. Ook dit hebben we al 100 keer gedaan. En James weet het precies. Hij houdt zich dan ook rustig beszig met ons 'prachtige' gazonnetje.

De BBQ was kapot, dus hebben we de plaat maar gepakt.
Terwijl David op de volgende ronde eten wacht, rijdt hij even met zijn tractor langs het 'weiland';)

David is helemaal gek op zijn zusje en helpt haar dan ook graag!

James: "Ja, wat kijken jullie? Ik moet gewoon piesen!". Goh, hoe komen die gele vlekken toch in het gras?

En voor de nieuwsgierig mensen heb ik nog een film van gisteren avond. Eigenlijk voor ons eigen privé archief, maar in deze film kun je o.a. zien hoe James de boot trekt. Hoe rustig hij los bij ons aan de waterkant staat te grazen. En hoe rustig hij is bij ons in de tuin
Dus misschien geeft het meer duidelijkheid hoe dat nou allemaal in zijn werk gaat, want je kan toch meer zien dan alleen op een foto. Let wel op dat het eigenlijk niet bedoeld was voor bokt, dus kan wat lang duren en zit ook een ... ehh... privé scene in.
Maar ik heb zelf het idee dat het filmpje wel toegevoegde waarde heeft. Vandaar dat ik hem toch post.
Volwaardig gezinslid.