James, de ultieme gezinspony!!! James trekt de boot!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chasey

James, de ultieme gezinspony!!! James trekt de boot!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 21:10

Gisteren hebben we met ons gezin heerlijk genoten aan het water.
En bij ons gezin horen uiteraard ook de dieren, James en Oscar!

James is geen gewoon paard... James is een echt gezinslid! Hij gaat vaak met ons mee. We doen ontzettend veel samen. En dus ook naar het water! Om vervolgens in de tuin te gaan BBQen.
James is een ontzettende goedzak. Vindt alles best! Echt een paardje van goud met een gouden karakter! Dat heeft wel veel tijd en energie gekost, zie profiel. Maar nu kan ik niet meer zonder die eigenwijze lieverd. _/-\o_

Genoeg gepraat, kijk en geniet mee!

Marloes en David zitten in de boot. Beide uitgerust met zwembandjes en een zwemvest.
Afbeelding

Voor de bezorgde mensen onder ons. Mocht Marloes eruit vallen, dan spring ik gelijk van James af. James redt zich prima zonder mij. Hij is dit zo gewend. Het eerste wat hij doet is gerust verder stappen naar de waterkant, daar waar hij gaat staan vreten. :) Zijn teugels zitten in een knoop, dus daar kan hij niet in verstrikt raken.
En zo kan ik ondertussen de kindjes weer uit het water vissen ;)
Maar dat is niet gebeurd hoor, heb hele brave kindjes. Die gewoon blijven zitten en genieten van hun boottocht.

Afbeelding

David speelt ff lekker alleen met de boot. Terwijl pappa met James aan de haal gaat.
Afbeelding

Manlief wou dus ook graag even met James in het water spelen :) Prima. _/-\o_ Kan ik alleen maar van genieten.
Afbeelding

Afbeelding

Van de boottocht wordt je moe. Dus Marloes zat zich het allemaal eens lekker te bekijken vanaf de kant op een handdoekie.
Afbeelding

Lekker kijken hoe grote broer David aan het spelen is. James loopt los op de achtergrond. Hij blijft altijd bij ons en we hebben hem vaak 'los lopen'. Hij kent het helemaal! Je kunt hem ook zo weer pakken.
Afbeelding

Zelf ff gek doen met alleen de boot :P
Afbeelding

En met zoonlief.
Afbeelding

Na al die waterpret is het tijd om te eten. Dus James mee de tuin en en lekker rustig eten. Ook dit hebben we al 100 keer gedaan. En James weet het precies. Hij houdt zich dan ook rustig beszig met ons 'prachtige' gazonnetje.
Afbeelding
De BBQ was kapot, dus hebben we de plaat maar gepakt.

Terwijl David op de volgende ronde eten wacht, rijdt hij even met zijn tractor langs het 'weiland';)
Afbeelding

David is helemaal gek op zijn zusje en helpt haar dan ook graag!
Afbeelding

James: "Ja, wat kijken jullie? Ik moet gewoon piesen!". Goh, hoe komen die gele vlekken toch in het gras?
Afbeelding

En voor de nieuwsgierig mensen heb ik nog een film van gisteren avond. Eigenlijk voor ons eigen privé archief, maar in deze film kun je o.a. zien hoe James de boot trekt. Hoe rustig hij los bij ons aan de waterkant staat te grazen. En hoe rustig hij is bij ons in de tuin :) Dus misschien geeft het meer duidelijkheid hoe dat nou allemaal in zijn werk gaat, want je kan toch meer zien dan alleen op een foto. Let wel op dat het eigenlijk niet bedoeld was voor bokt, dus kan wat lang duren en zit ook een ... ehh... privé scene in. := := Maar ik heb zelf het idee dat het filmpje wel toegevoegde waarde heeft. Vandaar dat ik hem toch post.
Laatst bijgewerkt door Chasey op 13-06-15 21:20, in het totaal 4 keer bewerkt

Anoniem

Re: James, de ultieme gezinspony!!! James trekt de boot!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 21:13

<3 Volwaardig gezinslid. :j

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 21:13

Wat super leuk zeg! :D
Doe mij ook maar zo'n braaf paard, of mag ik hem lenen om het die van mij te leren? :+

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 21:14

Wat een geweldig paard!
Ik wordt er helemaal gelukkig van

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 21:14

geweldig gewoon :')

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 21:16

Trouwens, zie ik nu een hond,kat EN vogel samen in een volière zitten? :+
Laatst bijgewerkt door DaraBariton op 13-06-15 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 21:17

Aww bedankt voor de leuke reacties, en zo snel! +:)+

WildDreams, hihi James word wel eens gebruikt als voorbeeld paard! Hoofdzakelijk wordt hij gebruikt als echte zwemleraar!! :P hihi.
Tinker van de buurvrouw leren 'zwemmen'.
Afbeelding

En zo staat James altijd rustig te vreten als we even met iets anders bezig zijn :P
Afbeelding

Afbeelding

ariatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 21:18

Ja de waterpret is leuk maar die tuinaktie?!

Hoe leuk misschien ook, het is en blijft een bijzonder groot risico wat je neemt. Als je paard aan de haal gaat is de tuin veel en veel te klein en breng je je kinderen, jezelf én je paard in gevaar.
Natuurlijk gaat hij dat nooit doen ga je zeggen.

Ik zou er het leven van zoveel dierbare niet op inzetten...

Lazypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 21:19

Geweldig dat paard! Die van mij loopt ook zo rond in huis en tuin maar die is toch wel 88 cm dusja. :+

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 21:22

Wat een schatjes <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 21:23

Retteket wat een pret :D

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 21:24

Rebecca schreef:
Retteket wat een pret :D

Hé jij woont dichtbij mij:P

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 21:25

Wat een prachtige plek! Om jaloers op te wezen :D
Ziet er leuk uit, geweldig om een middag te vullen zo :D <3

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 21:25

Rianne, 88cm of 142cm, wat is het verschil? :P

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 21:30

ariatje, Nee hoor, dat ga ik niet zeggen. Want dat kan idd.
Maar ik denk er nuchter over na, maar ben me tegelijkertijd ontzettend bewust van de risico's.
Maar het hele leven zit vol risico's! Je leeft nu, geniet er van! :) En dit zou niet hebben gedaan als ik James niet door en door kende. Natuurlijk weet ik dat het een vluchtdier blijft. Maar tóch doe ik zulke dingen. Eigen keuze :) En doordat ik altijd gekke, in andermans ogen extreme dingen met James doe, is het nu zo'n geweldig mak, lief paard geworden. Waar ik trots op ben.
En ik snap je gedachten gang hoor, echt. Dat mag ook zeker!

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 21:40

Geweldig! Echt super leuk!

BCR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 21:42

Geweldige haflinger heb je!
Het plezier straalt er vanaf.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 21:42

Ziet er op de foto inderdaad hardstikke leuk uit. Maar eerlijk gezegd vind ik het toch wat onverantwoord tenminste ik ga ervan uit dat het water een openbare plek is? Waar ook andere mensen komen (oké ik geef toe ik zie op de foto geen andere mensen) maar om daar je paard hoe braaf ook maar los te laten mijn inziens niet verantwoord blijft een dier wat kan schrikken en dan zo weg is.
Mijn mening is dat je op een openbare niet omheinde plek je paard niet los hoort te laten.

Lazypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 21:45

Het verschil is weinig behalve dat de mijne niet boven water was uitgekomen! hahahah

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 21:52

Rianne, hij kan vast wel zwemmen, dan blijft hij wel boven water! James kan ook zwemmen. Compleet zonder bodem onder zijn voetjes.

Genja, ik snap je gedachtengang.
Dit is een officiële paarden oversteek. En alles loopt daar los :) Er is bijna niemand die met een aangelijnde hond komt. Het is op die plek ons kent ons. Áltijd dezelfde mensen en dieren. En James en ik zijn compleet ingeburgerd. Iedereen kent James. En hij wordt dan ook enthousiast geaaid als we er weer zijn. Hier wordt niet raar opgekeken als hij daar weer staat de eten.
En nogmaals.. James is geen doorsnee paard ;) Hij vlucht niet zomaar. Geloof mij. Al steek je er een bom naast af. Als hij zijn grasjes maar kan eten kan de hele wereld om hem heen vergaan. En in de 4 jaar tijd dat ik hem heb, heb ik hem nog NOOIT zien vluchten. Als hij iets ziet. Gaat hij kijken en snuiven. En dan weet ik hoe laat het is. Dan houdt ik hem even vast bij zijn teugels. Maar dat komt zelden voor.
En uiteraard doe ik dit niet als het (te) druk is en zoek ik juist de rustige tijden op. En houd ik hem continue in de gaten. Denk maar niet dat ik hem daar alleen laat staan als het gevaarlijk is/wordt.
Ik ben namelijk niet achterlijk :') Ik ga gewoon anders om met mijn dieren dan wat 'normaal' is.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 21:54

Gaaf ! gewoon in 1 woord gaaf ! het vertrouwen is er dik ik maak mijn geen zorgen hoor ;-)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 21:57

Ja Vertrouwen, Dát is het woord Tootje!
Ik vertrouw James volledig!! En hij ons/mij!! En daardoor kunnen we op ons dooie gemak vol vertrouwen zit soort activiteiten doen. _/-\o_

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 21:59

Wat een leukerd! En wat stoer met die boot, hij kijkt echt niet op of om. :D

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 21:59

"drukt op vind ik leuk knop "

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 22:03

James is echt een onwijs gaaf paard :+:
Super dat dit allemaal zo kan en dat jullie met het hele gezin zo kunnen genieten van elkaar!!