zolang ze kunnen schuilen als het regent kan dit best. ken trouwens ook veel shetlanders die niet eens een schuilstal hebben en alleen maar zijn gekocht om het gras kort te houden, dit zou ik dan weer niet doen.
Heerlijk juist! Zolang ze in de winter een goede, gezonde wintervacht hebben is het ook prima.
ItsAnniek
Geplaatst: 31-05-15 22:20
Als ze een schuilstalletje hebben, zou ik er geen probleem in zien... Persoonlijk denk ik dat ik mijn pony 's nachts in de winter wel op stal zou zetten als het echt koud is. En in de extreme gevallen ook overdag.
Juist heel goed als een paard de hele dag buiten staat. Ik zorgde vroeger voor een stel paarden die ook altijd buiten stonden, die kregen zelfs een vettig laagje over de vacht om hun huid te beschermen tegen regen. De natuur heeft alles prima geregeld!
Huidige verzorgpaarden staan ook zoveel mogelijk buiten. In de winter 's nachts wel op stal en in de zomer overdag ook wel eens ivm veel vliegen. Maar verder altijd op de paddock of in de wei, helemaal top.
Over het algemeen is het juist fijn voor paarden om 24/7 buiten te staan. Maar als je nu je hoefbevangen verzorgpony bedoeld is t niet goed als hij 24/7 in de wei staat. Paddock is een ander verhaal.
Mijn e-pony en shetlander staan het hele jaar door 24/7 op de wei met een schuilstal. Ze staan bij mij als het slecht weer is liever buiten dan dat ze in de schuilstal gaan staan. Het kan prima! Vooral bij shetlanders is het niet erg omdat ze een erg dikke vacht hebben van zichzelf.