Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
marijkiiii schreef:Heb je dit met je ouders overlegd?![]()
Als je pony in volpension komt te staan zou je aan deze spullen (inclusief de hierboven genoemde) wel genoeg moeten hebben, dan moet je alleen nog een plek hebben om de spullen op te bergen.
Het beste is trouwens om ook 1x per jaar met je pony naar de tandarts te gaan of er een te laten komen.
Aan wat voor stalling denk je? Als je ouders weinig ervaring hebben met paarden is het wel fijn als er mensen op stal zijn die je kunnen adviseren. Je zal ook les moeten nemen met je pony.
anous2002 schreef:marijkiiii schreef:Heb je dit met je ouders overlegd?![]()
Als je pony in volpension komt te staan zou je aan deze spullen (inclusief de hierboven genoemde) wel genoeg moeten hebben, dan moet je alleen nog een plek hebben om de spullen op te bergen.
Het beste is trouwens om ook 1x per jaar met je pony naar de tandarts te gaan of er een te laten komen.
Aan wat voor stalling denk je? Als je ouders weinig ervaring hebben met paarden is het wel fijn als er mensen op stal zijn die je kunnen adviseren. Je zal ook les moeten nemen met je pony.
Als het mag gaan we hem bij mijn moeders nicht stallen en die gaan dan misschien ook dingen bij helpen.
horses_XD schreef:Als ik jou was zou ik de kleine nodige spullen zoals je poetsspullen, zadel, hoofdstel, halster en sjabrak beginnen.
joshi_lotus schreef:Wat hier boven is genoemd.
Onthoud wel een aantal dingen:
bij je 1ste paard zou ik er 1 met ervaring kiezen die jou kan begeleiden, dus een leerpaard
zoek iemand op je stal etc. die jou kan helpen en adviseren. een eerste paard is zo anders dan op een manege, net als de verzorging
Kunnen je ouders een paard veroorloven? Want mijn ouders zijn gemiddeld 600 euro in de maand kwijt zonder het bekappen en entingen meegerekend
Caitlin_Me schreef:Misschien een grasmasker? Niet alle paarden/pony's hebben die nodig, maar als je niet een dikke pony wilt maar hem/haar wel gewoon lekker op de wei wilt laten staan is een grasmasker wel handig.
Percy schreef:In meer dan 40 jaar paarden, en dan ook meerdere paarden, heb ik maar één keer een graasmasker aangeschaft en na een paar maanden weer afgeschaft.
600 euro is ook wel extreem veel voor het onderhoud van een pony. Ga je wedstrijden rijden en rij je die frequent, dan kan je daar aankomen maar anders?
Je hoeft het niet te gemakkelijk voor te stellen maar te negatief is ook weer zoiets.