Ik en een vriendin gaan samen een paard
kopen.We zijn al een tijdje op zoek, maar hebben nog niet een goede gevonden.
Ik denk dat we bij ongeveer 12 verschillende paarden zijn geweest en ze hadden allemaal wel wat.
Na dat we het laatste paard dat echt geweldig was en dat we (onder ontbindende voorwaarden) hadden gekocht tot we er achter kwamen dat ze kreupel was dus niet hadden gekocht
. Bedacht ik dat ik liever bij plekken wilde gaan kijken waar er meerdere paarden op één plek staan zodat we meer keus hebben.Omdat ik dit jaar al voor de 3e keer samen met vriendinnen naar RC het Fjordenpaard ga en de paarden
daar dus een beetje ken vind ik het een heel goed idee om daar eens te gaan kijken.
Ik vind het daar eigenlijk perfect omdat je de paarden daar zo vaak kan huren/uitproberen als je wilt, we de eigenaren dus een beetje kennen, de paarden echte recreatiepaarden zijn (we willen alleen maar recreatie rijden) en ze zijn hartstikke sociaal tegenover elkaar én mensen.
Jammer genoeg wil mijn vriendin absoluut geen paard van het Fjordenpaard kopen.
Ze vindt dat het zielig is om een paard uit de kudde waar ze (bijna) hun hele leven in hebben gestaan weg te halen.
Ze denkt dat het paard het bij ons nooit leuker zal hebben dan bij het Fjordenpaard, ook al krijgt het paard bij ons een nieuwe kudde en véél meer aandacht.
Nu vraag ik me af of meer mensen dit denken en zo niet hoe moet ik mijn vriendin overtuigen dat het niet zielig is.