Ik heb de mogelijkheid om in een goede bak te gaan rijden, maar deze ligt wel om 1,5 km afstand, wat vinden jullie hiervan? Te ver om heen en weer te gaan en daar te rijden?
Hoor graag jullie meningen!
sunnybellami
Geplaatst: 23-03-15 21:23
Als je het lekker rustig aan stapt kan het wel toch? Vriendin van mij rijd naar les en is ook ongeveer 1/1,5 km. Heeft daarna een uur les en dan weer terug.
Hippepony
Geplaatst: 23-03-15 21:24
Ik zelf loop iets minder dan een kilometer naar de bak. Op de heen weg loop ik, omdat mijn paardje nogal druk is meestal en na het rijden blijf ik lekker zitten.
butengeweun
ik stap er 2 heen en 2 terug, dat vindt ik prima ben niet anders gewend. wel vaak maar 1 of 2 keer per week de rest op een veld voor de deur of gewoon buiten.
Waarom zou het te lang zijn instappen en uitstappen doe je onderweg
little_birdy
Das echt kort hoor. Lekker instappen en draven op de heenweg de en je er met 10 minuten...
Auk1234
Geplaatst: 23-03-15 21:26
Dat is juist handig, kan je mooi al een beetje instappen en na de tijd uitstappen.
ElineCath
Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-15 21:26
Dankjewel allemaal! Ga er toch nog is over nadenken. Zal het wel aan de hand moeten doen, is niet echt een heeeele fijne weg.
Ik moest eerst 800 meter naar de bak. Was te den maar soms wel lastig in het donker met al mijn feestverlichting om en weer af doen. Paard was wel altijd lekker los en uitgestapt. Nu hebben buren een bak en dat is toch wel heel fijn.
Ik moest ook altijd 1 km, soms zat ik er op, soms liep ik er naast. In stap was ik er binnen 10 minuten. Soms deed ik een stukje in draf, dan was ik er echt zo. Ik vond het wel prima, hoefde me geen zorgen te maken dat ik niet goed los stapte of uitstapte. Als je daar een fijne bak hebt, zal ik het zeker een tijdje proberen. Als het toch niet bevalt kun je altijd weer stoppen.
Ik sta sommige delen van het jaar nog verder van de rijbak af, zo'n 20 minuten stappen. Dat van jou is een stuk korter, het is niet ideaal als je er meerdere keren per week naar toe moet maar verder zie ik er geen problemen in.
Kan prima, als ik onder het zadel naar de binnen bak ga is dat ook 3 km heen en 3 km weer terug. Heen kun je mooi instappen\ draven en terug kun je mooi uitstappen.
Wij doen het ook hoor! Het is voor ons ook 1,5 km enkele reis; het is een 60 km weg, met relatief brede bermen (niet overal, en niet overal even goed begaanbaar). De bak op afstand is gewoon veel beter berijdbaar (60x20 eb en vloed) dan de bak bij onze stal (40x20 zwaar zand).
Vroeger moest ik ook een dikke kilometer wandelen met mijn pony naar een bak, en dat viel echt wel mee hoor! Soms was het zelfs handig, dan was hij al opgewarmd al we daar waren en uitgestapt als we terug waren (ondertussen is de bak al weg en rijden we gewoon in de wei)