Kaya is een merrie van 7 jaar, en ja ze is beleerd maar er zijn dingen die altijd verbeterd kunnen worden natuurlijk! ( en niet alleen in het rijden)
Vorig jaar had ik een aantal issues met haar die ik dit jaar graag wil oplossen.
Vorig jaar hebben we vrijwel alleen gereden, ik wil dit jaar meer doen! Meer grondwerk en misschien wel een buitenrit!

De issues waar ik erg tegen aan zit:
Zadel angst, er is waarschijnlijk wat mis gegaan met het opzadelen want ze is nu angstig voor het zadel.
Het gaat al beter maar ik wil er dit jaar meer aandacht aan besteden.
Bang voor vliegenspray etc, als de doods is ze er voor!! Oeh zo eng, vliegenspray! Dat gaat ook veranderen
Angst voor water, en niet zo'n beetje ook. Emmer met water vind ze prima, maar als de borstel nat is raakt ze letterlijk in paniek!
Weg rennen in de wei, en dat komt waarschijnlijk door het alleen maar rijden. Want als ik haar poetste dan kwam ze de volgende keer wel weer gewoon.
Buitenrit, is toen ze jong was wel gedaan alleen toen ging ze er bokkend vandoor. Ze is nu wijzer en ouder en hopelijk is dat nu wat anders !

En, natuurlijk lol maken! Mijn doel hiervan is dat ze misschien meer vertrouwen in mij krijgt, alles gaat rustig aan. En hopelijk vertrouwd Kaya mij dan ook meer als ik er op zit en dus misschien een buitenrit kan komen

De vorderingen zet ik in dit topic neer en film het ook regelmatig!
Het zal leuk zijn als iemand mee gaat volgen en tips zijn natuurlijk hartstikke welkom!
Dit is Kaya!

Kaya lijkt toch geen shet op die foto?
Het was een topper!