ponykamp

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DJHORSE

ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 18:55

Hoi!
Ik wil graag aanstaand jaar op ponykamp maar weet niet precies welke goed zijn. Weten jullie een paar leuke locaties?

Lucy_121

Re: ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:57

Ik weet er wel een paar maar wat wil je allemaal doen tijdens het kamp? Veel buitenritten of juist meer wedstrijdgericht?

DJHORSE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 19:14

hartje_tibo schreef:
Ik weet er wel een paar maar wat wil je allemaal doen tijdens het kamp? Veel buitenritten of juist meer wedstrijdgericht?

Gwn een leuk kamp met lekker veel gezelligheid en aandacht voor de paarden.
Wedatrijdgericht daar bedoel je zeker lessen mee. Het minst mogrlijk ik houd namelijk meer van buitenrijden. Maar natuurlijk vind ik bijvoorbeeld springen, crossen en dressuur ook leuk.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 19:20

Als je springen, crossen en dressuur leuk vind kijk dan eens naar de SGW week van de Treekhoeve. Ik ga daar voor jet eerst heen, het ziet erg leuk uit. In mijn onderschrift staat mijn topic, met een filmpje die ik heb gevonden :)

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 19:38

Samen met mij naar de Two Lazy Seven Ranch...? :-p

De manege "la ma rotte" kan ik je sterk afraden... :-(

DJHORSE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 20:02

Anniek22 schreef:

Heel erg bedankt! Het lijkt me een leuk ponykamp ook ik zal zeker informeren!

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 22:26

Als je veel buitenritten maar ook hier en daar een spring- en dressuurlesje wilt kun je het best naar erve meenderinkboer gaan wat mij betreft, superleuk programma en altijd heel gezellig. Je rijdt vooral veel buitenritten maar hebt ook een aantal lessen en aan het eind een spring- en dressuurwedstrijd als je mee wilt doen natuurlijk.
Treekhoeve sgw is heel erg wedstrijdgericht met weinig buitenritten maar wel een gaaf programma met crosslessen enzo

woefwoef1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 12:54

Anniek22 schreef:

Waarom zou je lamarotte afraden?
Ik ga er ieder jaar, en ik denk dat het voor jou (topicstarter) wel een heel leuk kamp is, want je gaat er namelijk heel veel buitenrijden en spellen doen, maar minder wedstrijdgericht, zoals dressuur en springen enzo. De paarden worden er ook super verzorgd!

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 13:05

Ik zie dat je 13 jaar bent. Ik weet niet of je in de zomervakantie al 14 bent, maar dan zou je op jongerentrektocht kunnen bij Stal 't Reelaer. Daar ben je veel bezig met paarden en ga je op trektocht, dus rijd je heel veel buiten. Voordat je op trektocht gaat, rijd je veel in de crossweides en ga je nog op buitenrit. Echt een aanrader!
(Als je op dat moment nog 13 bent, kan je daar ook op ponykamp in plaats van op jongerentrektocht. Ik ben er zelf nooit op ponykamp geweest, maar volgens mij is dat ook heel leuk)

http://www.reelaer.nl :)

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 13:07

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 13:19

Manege de Eekwal in Emmen!:D

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 16:52

woefwoef1 schreef:
Anniek22 schreef:

Waarom zou je lamarotte afraden?
Ik ga er ieder jaar, en ik denk dat het voor jou (topicstarter) wel een heel leuk kamp is, want je gaat er namelijk heel veel buitenrijden en spellen doen, maar minder wedstrijdgericht, zoals dressuur en springen enzo. De paarden worden er ook super verzorgd!

Dat laatste ben ik er niet mee eens.. Maar je speelt er indd wel heel veel buiten!!

woefwoef1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 16:55

@Anniek22
Ze staan de hele dag buiten, krijgen goed te eten en worden iedere dag gepoetst. Wat is er dan niet goed aan?

AnneKi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 10:33

Als je lekker wilt buitenrijden kan je ook naar Ponykamp Ameland gaan. Hier rij je bijna dagelijks een buitenrit op het strand. Daarnaast rij je ook in de bak en doe je leuke andere activiteiten. Kijk op www.ponykampameland.nl voor meer informatie.

Isamack_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 10:39

Ik ben vorig jaar op de Treekhoeve geweest met mijn eigen pony. Het ziet er daar misschien een beetje slecht uit maar de paarden worden wel goed verzorgd. Je gaat bijna elke dag crossen! Echt een aanrader.. Ik ga dit jaar waarschijnlijk lekker op KNHS kamp met mn ponytje.

SimaDeGekke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 23:20

Dit word een pittig lange reactie waarin ik eigenlijk over meerdere ponykamp wat zeg.

Stal 't Reelaer is geweldig!

Ik wil dit jaar op trektocht gaan, dat heb ik nog nooit gedaan maar ik ben wel al eerder naar het ponskamp geweest en dat was geweldig!!

Ik was 3 jaar geleden hier op ponykamp gegaan en heb eigenlijk helemaal niks slechts te zeggen. De paarden zagen er netjes uit (geen wondjes) en stonden veel op het land. Ook werden ze in normale maten gereden, dus niet zoals op Ponyhof... Het crossweiland is geweldig, en er worden leuke avondspellen gedaan. Ook was er (bij mij dan) een hele aardige leiding die je goed wist in te delen op een paard waarop jij goed past. Op de kamers was er wel een beetje weinig ruimte om je koffers neer te zetten. Over de douches kan ik me niks meer herinneren :o
De avondspellen waren hilarisch!! Raad ik iedereen zeker aan.

Ponyhof... Nee.

Alle mensen die hier tegelijkertijd met mij ware vonden het gewwldig behalve ik en mijn vriendin en ik heb hier zo mijn duidelijke argumenten voor.
Ten eerste: Er waren 3 groepen: De mensen die heel goed kunnen rijden, de mensen die minder goed kunnen rijden maar grote pony's hebben en de kleine pony's. Ik was tijdens dit ponykamp 1.40 en dus vond ik het wel fijn op een kleine pony te rijden maar ik zat in de groep met kinderen die 2 jaar reden terwijl ik zelf toen 7 jaar paardreed, belachelijk.
Ten tweede rijden de paarden hier (in de zomervakantie in ieder geval) soms wel 6 uur per dag!!
Ten derde zijn de rijactiviteiten ook niet heel leuk. Ja, je gaat inderdaad naar het strand maar door golfbrekers kun je alleen in een rustig galopje gaan en de paarden gaan gemiddeld 2 keer per dag naar het strand de hele zomer lang dus die vinden hier ook niks meer aan.
Ten vierde worden er niet echt gezamenlijke spellen gedaan of dergelijke, ja 1 keertje maar, als ik de pittig saaie karaoke niet meetel.
Ten vijfde is de groep inmens groot met een stuk of 40 kinderen waardoor sommige leiders aan het eind nog steeds je naam niet wisten.
Ten zesde word er op de allereerste dag verteld wat de namen van de paarden zijn en hun persoonlijkheden. Vervolgens moet je zelf een paard kiezen en als je ff niet weet welk paard te kiezen kiest de leiding gewoon het overgebleven paard voor je uit. Hierdoor zat mijn vriendin de hele week op verschillende pony's die ze allemaal stuk voor stuk niet leuk vond omdat de leiding haar niet even kon helpen met een niet afgestompt paard uit te kiezen.

Ik moet wel zeggen dat de kamers heel ruim zijn en een hele mooie badkamer hebt, wat ik niet gewend ben van ponykampen. Waarschijnlijk gaat daar je grote geldbedrag dan naartoe.

Ik ben ook op ponykamp naar manege Molenzicht geweest maar dit was iets van 6 jaar geleden dus alles wat ik me kan herinneren was dat je een hele mooie bosomgeving hebt waar je heerlijk kunt rijden alleen dat je tussen de activiteiten door nooit naar je paard toe mocht.

Bergamo (of bergemo weet ik eigenlijk niet) Vond ik ook heel leuk, ik weet niet zoveel over de paarden daar aangezien ik toen de hele week op een afgestompte welsh reed wat ik geweldig vond :D Er was we veel corvee maar de activiteiten waren leuk en de ritten ook en er is genoeg ruimte voor je koffers. Ook is er een (wat minder dan bij Molenzicht) mooi bos en ga je lekker hard crossen!!

Eekwal had hele leuke kamers alleen ik zat in de groepskamer (er zijn een paar kamers voor 8 of 5 ofz en een kamer voor een stuk of 20) en die douche was wel okay. De paarden waren heeel leuk alleen de activiteiten minder.... Er word veel dressuurgereden en weinig buitengoederen ondanks dat ze een heeeeeel mooi bos er gewoon letterlijk naast hebben liggen. De uitjes waren opzich wel tof. Maar door het gebrek aan 'buitenbakse' paardenactiviteiten gaf het mij niet echt een ponykampgevoel, en dat vind ik best wel belangrijk in een ponykamp :(

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben, sommige van deze kampen zijn van een hele tijd geleden vandaar dat de beschrijving een beetje vaag is... *\o/*

Sorry nog voor eventuele fouten^, ik heb een hele vervelden autocorrectie en ik weet niet hoe ik die moet uitzetten :o
Laatst bijgewerkt door SimaDeGekke op 05-01-15 23:25, in het totaal 3 keer bewerkt

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 23:20

BRT -> MA

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 23:26

ruitercentrum het fjordenpaard
een super kamp waar je na je 17 ook terug kan komen bij el rancho de verano.
Het is voor mij een tweede thuis

lieketjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 23:44

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 00:24

Citaat:
Eekwal had hele leuke kamers alleen ik zat in de groepskamer (er zijn een paar kamers voor 8 of 5 ofz en een kamer voor een stuk of 20) en die douche was wel okay. De paarden waren heeel leuk alleen de activiteiten minder.... Er word veel dressuurgereden en weinig buitengoederen ondanks dat ze een heeeeeel mooi bos er gewoon letterlijk naast hebben liggen. De uitjes waren opzich wel tof. Maar door het gebrek aan 'buitenbakse' paardenactiviteiten gaf het mij niet echt een ponykampgevoel, en dat vind ik best wel belangrijk in een ponykamp .

Mijn ervaring is juist dat je, als het weer het toelaat, eigenlijk elke dag op buitenrit gaat. Maar dat was bij in jouw week niet zo?

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 19:04

Leuke tips allemaal, kan ik voor mijn dochter misschien ook wat mee.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 19:05

TS gaat trouwens naar de Treekhoeve, met een paar andere bokkers en met mij :D

Primeur11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 19:35

misschien zijn de ponykampen bij de schuurgraaf iets voor jou. ben daar zelf een aantal keer op kamp geweest en heel vaak als leiding.
De groepjes worden naar niveau en leeftijd in gedeeld. op zondag middag kom je daar en word en word er een proef indeling gemaakt. en uit getest. s'avonds kijkt de leiding dan of de proef indeling klopt of dat er nog wat geschoven moet worden. Op maandag wordt er dressuur gereden, op dinsdag springen, op woensdag de hele dag op pad met de pony's en een huifkar, op donderdag een show voorbereiden en op vrijdag word de show gereden voor de ouders.
verder zijn er nog allerlei andere activiteiten met de pony's, waardoor je de bijna de hele dag met de pony's bezig bent. Daarbij besteden we ook aandacht aan het leren begrijpen van het gedrag van het pony en de verzorging van pony.
www.deschuurgraaf.nl

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 19:52

Suuskeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 20:25

Bij Ruitercentrum het fjordenpaard rijd je nooit in een binnenbak, alleen maar door de bossen!
Alleen zou ik er zelf niet gouw opnieuw naartoe gaan. De groepen waren niet echt volgens niveau (omdat je dus nooit binnen rijd, weten ze ook niet hoe goed je rijd..) waardoor het voor mijn vriendinnen en mij dus een beetje saai was op sommige momenten. Wel waren er daarbuiten leuke activiteiten en een gezellige sfeer! Het eten was ook altijd erg lekker, de douches waren ook zeker niet mis.

Toch vind ik het allerleukste kamp nog op het Ponyhof <3
Vorig jaar ben ik in woezel geweest en dit jaar ga ik weer, samen met nog meer dan 25 vriendinnen.

Ruime en goede badkamers per kamer. (met z'n 8 op één kamer, bij Darco is dit anders)
Wij hadden een zeer leuke, vriendelijke leiding. De paardjes zijn allemaal leuk om te rijden, niet van die pony's die al half 'afgedankt' zijn zeg maar.
Het eten was echt heel lekker, er was wel corvee maar dat is bij meer kampen zo.
Had me nog nooit zo goed geamuseerd op een ponykamp en heb dan ook wat tranen laten vallen op de laatste dag.. :o