zouden jullie zonder paarden kunnen leven??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

No_Fears

zouden jullie zonder paarden kunnen leven??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-14 12:09

Dat vroeg ik me eigenlijk af, kunnen jullie zonder paarden?? In de zin van, zou je paarden kunnen missen in je leven? Ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die zonder kunnen, maar ik denk dat er heel veel mensen zijn die zich doodongelukkig zouden voelen. Ik ben benieuwd! :)

Ayasha
Blogger

Re: zouden jullie zonder paarden kunnen leven??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 12:11

Alles kan maar ik zou daar erg ongelukkig van worden.

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 12:13

Paarden zijn toch wel echt een onderdeel van me leven geworden, ik zou ze niet willen missen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 12:14

Nou op zich zijn paarden geen eerste levensbehoefte dus je gaat niet dood als je geen paarden hebt :Y)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 12:15

Normaal zou ik zeggen 'nee'.

Maar momenteel is mijn oudste merrie geblesseerd (herstel geschat op een jaar) en mijn jongste 'ziek' en dat breekt mij emotioneel zo hard dat ik echt al gedacht heb 'het leven zou net iets makkelijker zijn zonder'.
(jongste merrie sukkelt al sinds mei met de gezondheid en nu is het bang afwachten 'wat' het is, maar na 6 maanden lang onderzoeken en herstellen komt er gewoon een moment dat je het emotioneel niet meer trekt als mens zijnde omdat je zo met hen begaan bent...)

Maar anderzijds, ook nu ze zo ziek is, ik kan altijd met mijn tranen bij haar terecht, met mijn zorgen is zij degene die luistert, als ik het niet meer zie zitten is het haar vacht waar ik mijn gezicht tegen kan leggen, dus bij nader inzien: nee, ik denk niet dat ik het zou kunnen :) Het zou me echt ongelukkig maken...

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 12:17

Ja ik zou het wel kunnen :j maar de dieren die ik nu heb zou ik niet kwijt willen.

Heb een 2 tal jaar geen paarden gehad, of uberhaupt gereden of van dichtbij gezien... m'n leven gaf ik een andere opvulling met andere bezigheden en sporten. Ik woonde destijds in de grote stad en buiten de kosten die ze daar voor stalling vragen wil ik m'n dieren veel op het land/buiten hebben en dat is daar altijd moeilijker. Dan liever geen paard meer.

Nu woon ik weer vrij met paarden aan huis en dan zou ik het denk ik wel missen als ze d'r niet waren ..

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 12:18

Liever niet, maar als het moet kan ik zonder heel veel dingen. Ik zou ook geen paarden willen hebben als de omstandigheden waarin ik ze kan houden niet goed zou zijn bijvoorbeeld.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 12:18

Ik zou niet mijn hele leven zonder paarden kunnen denk ik :P
Heb 1,5 jaar niet gereden, heb toen ook echt geen paard aangeraakt oid in de tussentijd, en ik ging het daarna toch wel echt te erg missen O:) Dus toen ben ik weer begonnen met rijden.
Maar een tijdje zonder paarden kan ik wel :P Vroeger mistte ik het al als ik 2 weken niet kon rijden :') Nu kan ik makkelijk een aantal maanden minimaal zonder O:)

Maar ik heb nooit een (verzorg)paard gehad.
Laatst bijgewerkt door 1234 op 07-12-14 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 12:19

Ik zou wel zonder paarden kunnen leven, als ik dan wel iets heb om liefde te geven.
Mijn eigen paard zou ik niet zomaar ruilen voor een hond, maar een keuze tussen paard of hond zou bij mij afhankelijk zijn van de situatie. Niet of het een paard of hond is.

Ik zou dus wel zonder paarden kunnen leven, maar niet zonder dieren in het algemeen.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 12:19

verootjoo schreef:
Nou op zich zijn paarden geen eerste levensbehoefte dus je gaat niet dood als je geen paarden hebt :Y)

Tenzij het je werk is :+

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 12:20

Het zou wel een heel, heel groot gemis zijn. Ik weet eigenlijk niet of ik het zou kunnen, helemaal zonder dieren sowieso niet.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 12:21

Ik denk dat het het leven wel wat makkelijker zou maken. Met plezier naar je studie of werk gaan, want je hebt toch niks beters te doen. Nu baal ik als ik hele dagen weg ben, want dan kan ik niet meer naar mijn paard. En vakanties... Vorig jaar zomer nog 3 weken geweest, dat doe ik ook niet meer :D Ik zou ook tijd overhouden voor sociale contacten, dat kom ik ook nog wel eens tekort. Maar ik zou paarden niet uit mijn leven willen missen, ze brengen ook zoveel goeds met zich mee en al het bovenstaande heb ik er graag voor over om bij mijn paard te kunnen zijn.

Als het écht zou moeten, zou het natuurlijk wel kunnen. Maar ik denk dat ik dan wel een groot gat ondervind dat niet te dichten is door iets anders. Hoewel, alles slijt, dus ook dat zal na een aantal jaar wel meevallen allemaal.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 12:25

Ik ben nu anderhalf jaar paardloos en ik vind het heerlijk :o Het scheelt me gewoon zoveel tijd en geld. Kan nu eindelijk de reizen maken en andere leuke dingen doen die anders niet gelukt waren financieel gezien en waar ik heel blij van word. Plus dat ik erachter kwam dat ik beter in hardlopen ben dan in paardrijden en daar nu m'n voldoening uithaal :D Ik was echt heel gek met mijn paard, eigen fok, 3,5 jaar in de opfok en vervolgens na een half jaar onder het zadel de diagnose hko graad 3/4... Jaar lang aangemodderd en uiteindelijk in laten slapen. Dat was echt mijn paardje en ,naast alle andere redenen om geen paard meer te willen, wil ik geen plaatsvervanger. Mis alleen soms de bosritjes met mooi weer :-)

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 12:29

.Al onze paarden zijn verkocht door verhuizing enz.
Dus heb nier echt keuze gehad alwel zou ik er alles voor overhebben mijn oude pony weer teruf te krijgen.

Gelukkig heb ik weer verzorg ponys die mij overal door heen slepen.

Mona2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 12:30

mijn mini is mij alles, en ze krijgt ook alles en meer dan wat ze eigenlijk nodig heeft.
Maar als zij er niet meer is, hoef ik geen andere weer.
dan zou ik prima zonder paarden kunnen leven.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 12:36

Ja hoor :j

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 12:37

Jessix schreef:
Liever niet, maar als het moet kan ik zonder heel veel dingen. Ik zou ook geen paarden willen hebben als de omstandigheden waarin ik ze kan houden niet goed zou zijn bijvoorbeeld.

Dit :j beter kan ik het niet verwoorden!

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 12:39

Het had een jaar geleden weinig gescheeld en daar had ik het heel moeilijk mee.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 12:44

Vroeger zou ik 'nee' gezegd hebben, maar toen had ik een paard die echt al heel lang mijn trouwe maatje was. Nadat hij ingeslapen is heb ik niet zo'n band meer gekregen met andere paarden, inmiddels is mijn laatste paard al weer enkele jaren geleden verkocht en ik heb er geen moeite mee.
Misschien scheelt het dat ik nog vriendinnen heb met paarden dus als ik eens wil rijden of knuffelen kan dat, maar eigenlijk maak ik daar ook weinig gebruik van.
Dus nee, ik mis het niet en ik kan prima zonder. Ik heb nu weer tijd voor andere dingen, er is meer in het leven dan alleen paarden ;)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 12:52

Ja ik zou het kunnen. Ik zou op zoek gaan iets anders dat mij gelukkig houdt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 12:53

Ja, ik zou het kunnen missen. Net zoals dat ik ook tv etc kan missen. Of ik het leuk vind is een ander verhaal xD

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 12:54

Tsja ik doe al een jaar niet anders dan dat omdat ik mijn pony niet meer kon aanhouden.
Sindsdien ook niets meer met paarden gedaan, op een bezoekje bij mijn vorige pony na.
Moet heel eerlijk zeggen dat ik het niet heel erg mis, ik vind het wel goed zo.
Ik mis mijn pony wel hoor, maar hij heeft het heel goed dus dat geeft mij veel rust.

Ik was 9 toen ik mijn eerste pony kreeg, pony kwam altijd op de eerste plaats.
Daar heb ik uiteraard nooit spijt van gehad, maar vind het wel lekker dat ik nu de vrijheid heb
om te gaan en staan waar ik wil zonder dat ik altijd rekening hoef te houden met met mijn pony.
Laatst bijgewerkt door Claudia1993_ op 07-12-14 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 12:54

Ja dat zou ik kunnen :)

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 12:56

Het is mijn werk. Ik ben naar de andere kant vd wereld verhuisd en alles opgegeven om te kunnen doen waar ik goed in ben en van hou.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 12:56

Ja, tuurlijk wel. Het leven wordt er wel een stuk minder leuk door, maar er komt dan vast wel iets anders om de hoek dat als leuke vrijetijdsbesteding kan dienen.