Beau tijdens Wissel training

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Peterina

Beau tijdens Wissel training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 21:19

Beau wordt na het Nieuw Jaar uitgebracht in Z en is nu bezig met training van zijn wissels.

Als 5-jarige lukt het soms al heel aardig! :D Maar alle begin is moeilijk ... soms worden ze (bijna) perfekt gedaan, soms wisselt hij in verwachting van de vraag en dan meestal eerst achter, en soms komt de wissel met een 'hop, skip and jump' :D

Hier een korte video van zijn training: http://youtu.be/FBMXrJbyDFo

MerleSimone

Re: Beau tijdens Wissel training

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 21:20

Video is niet zichtbaar :n

Thorrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 21:22

Beau is toch echt super! je ziet hem ook echt denken ;-)
Ik zie de video perfect.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 22:54

Hier ook niet zichtbaar. Bok op mobiel, soms worden video's in app geblokt.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 22:57

Mooi paard, maar niet mijn manier van trainen....

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 23:47

Het is een gewone Youtube film dus moet normaal zichtbaar zijn.... :?

Tja Beau wordt zg 'klassiek' getraind ... niet ingesnord of opgetrokken zoals veelal de gewoonte is. Wordt zelfs bereden zonder neusriem met gewone trensje. Als dekhengst is hij wel sterker aan het worden ... meer 'mans' zeg maar ... en daarom voor sommige oefeningen krijgt hij bijzetteugels omdat hij anders het 50kg vliegje op zijn rug uit de zadel trekt! :D Eenmaal oefening gedaan = bijzetteugels eraf!

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 00:29

Ik ben ook erg benieuwd naar je filmpje, maar ik kan hem ook niet zien.

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 00:57

Op de telefoon en tablet doet het filmpje het niet.
Alleen als je op de laptop ziet is hij te zien.

Bijzetteugel zou ook niet mijn keuze zijn bij deze oefening maar ieder zijn methode ;)
Geweldig dat kontje dat even omhoog komt haha herkenbaar. Hij doet z'n best!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 21:15

Ik zie hem ook niet.....misschien staat hij op privé ?

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 14:04

Nee staat niet op prive.

Filmpje is ook te zien op zijn Facebook pagina: Don Fascination

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:34

Inderdaad dat kontje :') voor zover ik kan zien hangt de bijzet los, ik vind het er netjes uitzien!

Marieke_963

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 23:21

Ik ben zelf ook niet zo van de bijzetteugel, maar dat is je eigen keuze inderdaad ;).
Je kan echt zien dat hij er plezier in heeft, die 'bips' die even omhoog komt :Y) .
Oefen je het ook van de rechterhand naar de linkerhand? Anders is het misschien een idee om dat ook te proberen.
Ook zou ik proberen om na het overspringen, wel gewoon goed de hoek door te rijden, nu raakt hij misschien gewend aan het steeds afsnijden van de hoeken, weet niet of dat ook het geval is.
Ik vind het wel heel knap hoe goed en leuk hij het doet, ga zo door, en veel succes nog!

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 12:18

Deze drie clips zijn uit een hele oefening genomen met rechtstukken en aan linker en rechterhand.
Het was alleen om te tonen wat hij al kan en de drie verschillende 'manieren' hoe hij wisselt op dit moment.
Hij heeft plezier erin en zijn ruiter ook!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 14:28

Ik zou die bijzet teugel eraf halen en werken aan de losgelatenheid. Is nu niks van te zien. Zolang dat niet voor elkaar is, hoor je in mijn ogen ook nog helemaal niet bezig te gaan met wissels. Paard leert zich nu alleen maar meer vastzetten op de hulpteugel. Ook al zit ie er alleen maar aan bij bepaalde oefeningen. Paard is daar dan duidelijk nog niet aan toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 15:10

Ik kan hem nog steeds niet zien. Jammer!

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 13:24

Raar dat je dat zegt want een van de commentaren die wij het laatste van een FEI jury lid hebben gekregen was dat Beau veelste 'losgelaten' en ontspannen liep voor zijn leeftijd!?! Zo kan je zien hoe mistekend een moment opname van een video kan zijn! :D

Beau is in handen van een zeer ervaren GP amazone die echter weet wat ze doet. De wissels begon hij zelf vorig jaar 'aan te bieden', evenals piaff :wow: , maar toen werd er niets mee gedaan omdat hij te jong was. Nu is hij Z gerechtigd, wordt nog altijd met een trensje bereden (af en toe krijgt hij een stang in om te wennen), en moeten de oefeningen afgerond worden.

Ik laat zijn training aan een deskundige over en heb alle vertrouwen in.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 19:47

Persoonlijk vind ik de filmpjes niet sympathiek en professioneel overkomen, eerder onbekwaam.
Geen fijn beeld, ik zie ook geen paard dat lol heeft in het springen van de wissel.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-14 20:18

Zo kan je zien hoe misleidend een moment opname op een video kan zijn! :(:)

Popkjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 10:03

Ik zie helemaal geen gespannen paard hoor :D Ik vind Beau ook eerder wat té ontspannen waardoor dat de verzamelde galop wat sprong mist...

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 10:19

Besef je wel dat Horses At Work bedoelt is om tips te krijgen? Elke reagerende bokker moet volgens de richtlijnen ook een onderbouwde reactie geven, maar naar mijn gevoel sla je alles af :o Om gewoon je prachtige paard te laten zien kun je op In the picture terecht.
Je zegt dat er een hulpteugel aan zit omdat hij anders zijn GP amazone uit het zadel trekt, maar imo zou je van zo'n GP amazone mogen verwachten dat je juist wel met de kracht die dit paard geeft moet kunnen omgaan. Van de kracht die dit paard zou hebben zie ik op de filmpjes niet heel veel terug, de power waarmee hij de amazone uit het zadel zou trekken zie ik niet in de galop.
Maar, misschien rijden klassieke GP amazone's wel heel anders en is dit veel beter voor het paard. Veel succes met hem, knap kleurtje heeft ie :j

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 10:29

Eeerlijk.... ik mis verzameling, sprong, gedragenheid op het AB, rechtgerichtheid en ook een vlug achterbeen.
Eerst daaraan werken en op orde, dan pas bezig zijn met kwalitatieve dressuurwissels.
Kunstjes zijn leuk, maar de basisvoorwaarden moeten in orde zijn willen het goed uitgevoerde oefeningen worden, anders loop je vast...

Bijzet zou ik er sowieso aflaten, als een paard je uit het zadel trekt,
duikt hij duidelijk nog op voor ipv op het AB (paard is er nog niet aan toe)

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-14 14:03

DaisyDarling schreef:
Besef je wel dat Horses At Work bedoelt is om tips te krijgen? Elke reagerende bokker moet volgens de richtlijnen ook een onderbouwde reactie geven, maar naar mijn gevoel sla je alles af :o Om gewoon je prachtige paard te laten zien kun je op In the picture terecht.
Je zegt dat er een hulpteugel aan zit omdat hij anders zijn GP amazone uit het zadel trekt, maar imo zou je van zo'n GP amazone mogen verwachten dat je juist wel met de kracht die dit paard geeft moet kunnen omgaan. Van de kracht die dit paard zou hebben zie ik op de filmpjes niet heel veel terug, de power waarmee hij de amazone uit het zadel zou trekken zie ik niet in de galop.
Maar, misschien rijden klassieke GP amazone's wel heel anders en is dit veel beter voor het paard. Veel succes met hem, knap kleurtje heeft ie :j

Ten eerste ... is deze topic in ITP geplaatst niet in RT geplaatst ... met de bedoeling van 'Voor alle mooie, leuke en sfeervolle foto's van je paard' te plaatsen en niet om training methode af te laten kraken door mensen die misschien zelf niet op het niveau zitten.

Ten tweede ... de ruiter is niet GP maar de trainer is GP.

listiglistje schreef:
Eeerlijk.... ik mis verzameling, sprong, gedragenheid op het AB, rechtgerichtheid en ook een vlug achterbeen.

Goh knap zeg dat je dat allemaal kan beoordelen uit een 30 sec stuk video!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 14:06

Peterina schreef:
Goh knap zeg dat je dat allemaal kan beoordelen uit een 30 sec stuk video!

30 seconden is lang genoeg (+ ik ben geen leek), het beeld laat dat nu eenmaal zien, plaats dan een ander filmpje....

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-14 14:08

Bokt kennende denk ik dat ik liever wacht tot hij in Maart uitgebracht wordt.

Geen zin om hier een 'fun' video te plaatsen die in typisch Bokt stijl afgekraakt wordt.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 14:11

Peterina schreef:
Bokt kennende denk ik dat ik liever wacht tot hij in Maart uitgebracht wordt.

Geen zin om hier een 'fun' video te plaatsen die in typisch Bokt stijl afgekraakt wordt.

Mijn post was niet om af te kraken, dat is jouw beleving, ik zeg dat de basisvoorwaarden nog niet op orde zijn.
(ik zou zeggen,steek je kop in het zand of doe er je voordeel mee :) )

BTW dit topic is geplaatst bij HAW ipv ITP, dan moet je rijtechnisch commentaar leveren.
Plaats dan het filmpje elders (lees even de regels van HAW door)
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 27-12-14 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt