Ik heb een vraagje uit nieuwsgierigheid: Wie gaat er deze winter buiten rijden in de bak of gewoon buitenritjes, of andere dingen gepland deze winter met je paard/pony?
Hier is alleen een buitenbak dus ik heb niet echt keus. Zolang het weer het toelaat gaan we ook naar buiten op stal. Als het regent en dan vriest is het wel balen, het water gaat niet meteen weg meestal dus dan heb je een ijsbak en kun je maar op een heel klein stukje rijden, niet fijn!!
xApple
Geplaatst: 25-11-14 23:18
Haha uh ik.. Ik rijd altijd buiten
Lizzzzz
Geplaatst: 25-11-14 23:19
Ik denk, dat alleen sneeuw (en dus glad) kan voorkomen dat wij er niet op uit trekken met de wagen.. Anders gaan we met een sleetje rijden
Heb gelukkig een fijne binnenbaan, dus een stap terug in training hoeft gelukkig niet.
Wij hebben ook alleen een buitenbak dus weinig keus. Lekker thermo kleding aan en gaan!
Nico12
Geplaatst: 25-11-14 23:31
Vier keer per week buitenritten. Bij super slecht weer is er een binnenbak op 15 minuten stappen afstand maar dat is geen voorkeur. Het is een paard wat ik kan lenen omdat ie na 10 jaar in de sport niet meer een hoger niveau kan halen en eigenaresse een jong paard uitbrengt in de sport. Ideaal dus een eigen paard zonder kosten.
mick75
Geplaatst: 25-11-14 23:33
Ik rij altijd buiten. Geen fatsoenlijke bak, en in het dorp wordt gestrooid. 3 x raden waar ik rij in de winter...
Ja, het is wel vaak alleen maar stappen en soms een klein stukje draf. Maar iets is beter dan niets.
Lous
Geplaatst: 25-11-14 23:35
Ik kan ook in de winter prima naar buiten,paardlief loopt toch blootsvoets. Ik heb qua rijden de beschikking over een binnenbak,goed onderhouden buitenbak en het bos.
palousa_boy
Geplaatst: 25-11-14 23:37
Ik heb überhaupt geen bak, dus moet wel buiten rijden
Ik heb alleen een buitenbak dus rij ook altijd buiten. En als het niet té nat is en er ligt geen sneeuw dan ga ik ook gewoon lekker buitenritten blijven maken Soms is het iets meer uitkijken in de winter omdat het wat gladder kan zijn, maar verder niet te veel van aantrekken
heidy_wilco
Geplaatst: 25-11-14 23:39
Lekker in de binnenbak Maar ik ga ook met veel plezier op buitenrit in de winter Vorig jaar had ik mijn laatste buitenrit op 27 December en mijn eerste van dit jaar op 2 januari
Hier hebben we een buitenbak en een drafbaan dus tenzij die niet te betreden zijn rij ik daar. Want ik kan nog niet naar buiten want ruiterbewijs is verplicht en die moet ik nog halen, en er is geen binnenbak.
Anouk1969
Geplaatst: 25-11-14 23:49
Wij hebben geen bak, dus lekker naar buiten in het bos of over de heide, heerlijk!
Equisync
Geplaatst: 25-11-14 23:49
Jep, hier altijd buiten. Als de bak bevroren is zijn er sws alleen nog buitenritten mogelijk. Pony loopt op hoefschoenen dus geen last van geglij, heerlijk, dik ingepakt en op weg!
Hier ook meestal buiten. Alleen met clubles binnen. En als het heel slecht weer is, ook naar de manege. Maar voor de rest in de buitenbak of op buitenrit.
Ik heb alleen een buitenbak. En een heel groot bos direct naast stal. En bovendien een IJslander onder m'n kont, dus ik zie geen reden om niet te gaan rijden in de winter.