Hoe vind ik de juiste leaser?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BenaLaars

Hoe vind ik de juiste leaser?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 12:22

Wegens de zorg voor mijn kind heb ik momenteel geen tijd meer om mijn paard te verzorgen. Voorheen had ik een bijrijder voor 3 dagen per week, maar zelfs de 4 dagen was een heel geschuif, geregel en gedoe om naar stal te kunnen. Na het stoppen van mijn bijrijdster heb ik besloten dat ik voor zowel paard, kind als mijzelf een meer stabiele regeling moet treffen. Door het gestress ben ik het plezier met mijn paard kwijtgeraakt en ik heb de knoop doorgehakt dat ik hem uit handen wil geven. Dus concreet zoek ik iemand die hem wil leasen voor een periode van (om te beginnen) 1 jaar. Hij is echter door mijn bijrijder op niveau getraint en ik merk dat hij daardoor erg sensibel is geworden voor verkeerde hulpen. Idealiter zoek ik dan ook een ruiter vanaf m/z niveau zodat de training niet voor niks is geweest. Hij is echter nooit officieel uitgebracht en ik kan aan hem dan ook geen niveau vastplakken in een advertentie. Hierdoor reageren voornamelijk b/l ruiters waarbij mijn paard ze gaat uitproberen door als een kameel rond te lopen.. :(:) wat weer onzekerheid bij de ruiter geeft.

Ik heb echt heel veel reacties ontvangen, maar het overgrote deel is totaal niet geschikt. Hoe pas ik de advertentie aan zodat ik de juiste persoon aantrek?

http://www.bokt.nl/markt/ad/305967/zwar ... m-te-lease

Ik hoop op goede tips!

050206051012

Re: Hoe vind ik de juiste leaser?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 12:36

Ik zou hetzelfde aangeven als hier, op welk niveau het paard getraind is en wat je zoekt (M/Z ruiter).

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 12:36

Quellian schreef:
Ik zou hetzelfde aangeven als hier, op welk niveau het paard getraind is en wat je zoekt (M/Z ruiter).

Dat inderdaad. Behalve het kameel stukje misschien :D

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 12:38

Ik denk als je wil dat iemand ervoor betaalt dat je nooit een zeer goede ruiter krijgt. Goede ruiters komen niet op zulke advertenties af; zij rijden voor niks een getalenteerd paard of willen er zelf voor betaald krijgen. Ik denk dat je hier een keus tussen moet maken: óf een goede ruiter, óf ervoor betaald krijgen.
Ik denk dat iedereen wel een M / Z ruiter wil op zijn paard en er nog voor betaald wil krijgen ook := .

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 12:41

Als je wel vertrouwen hebt in iemand kan degene misschien prive gaan lessen met je paard en zo op dat niveau komen....

En je bijrijder nu dan? Wil zij je paard niet leasen of kan zij niet vaker komen?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 12:42

Hey Lena,

Toen ik dit las dacht ik gelijk aan jou en bram! Blijk jij het nog te zijn ook :P

Tjah, jij weet als geen ander wat een gedoe het al Was om iemand te zoeken voor Nash (wat dus ook niet gelukt Is).

Mijn ervaring Is een korte bondige advertentie te schrijven met de eisen. Veel Penny reacties ga je any how krijgen. Gewoon negeren en zodra iemand die geschikt lijkt reageert, dan pas uitnodigen.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 12:45

Gruis schreef:
Ik denk als je wil dat iemand ervoor betaalt dat je nooit een zeer goede ruiter krijgt. Goede ruiters komen niet op zulke advertenties af; zij rijden voor niks een getalenteerd paard of willen er zelf voor betaald krijgen. Ik denk dat je hier een keus tussen moet maken: óf een goede ruiter, óf ervoor betaald krijgen.
Ik denk dat iedereen wel een M / Z ruiter wil op zijn paard en er nog voor betaald wil krijgen ook := .

Ik wil er helemaal niet voor betaald krijgen?????? En een m/z ruiter betalen? Dacht t niet, dat zijn nog lang geen proffesionele ruiters. Ik zoek iemand die de kosten over neemt en hem dus kan stallen waar hij/zij wil. Eigenlijk iemand die de maandkosten kan dragen, maar geen duizenden euro's heeft voor aanschaf van een paard.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 12:47

linnie050 schreef:
Als je wel vertrouwen hebt in iemand kan degene misschien prive gaan lessen met je paard en zo op dat niveau komen....

En je bijrijder nu dan? Wil zij je paard niet leasen of kan zij niet vaker komen?

Natuurlijk mag iemand lessen, het zal me verder een worst wezen of iemand ooit wedstrijden gereden heb, misschien was ik daar niet duidelijk genoeg in. Ik zoek alleen iemand die voldoende ervaring heeft om een sensibeler geschoold dier te kunnen rijden.

Ik hecht verder geen waarde aan sportprestaties

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 12:48

Je hoeft niet gelijk zo aangebrand te reageren. Ik ken ook wel M / Z ruiters die ik nooit zou betalen hoor, maar dat zijn ook de ruiters die ik niet op mijn paard wil. Ik denk gewoon oprecht dat als je een écht goede ruiter op je paard wil, je geen betaling kan verwachten.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 12:51

Gruis, ik ken Lena en die vraagt ECHT GEEN bijdrage. Beetje jammer dat er door gezeurd wordt over het betalen...

Lena, ik zal eens een beetje rondvragen voor je.

Heb je ook een adv. open staan op MP?

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 12:51

Peelie schreef:
Hey Lena,

Toen ik dit las dacht ik gelijk aan jou en bram! Blijk jij het nog te zijn ook :P

Tjah, jij weet als geen ander wat een gedoe het al Was om iemand te zoeken voor Nash (wat dus ook niet gelukt Is).

Mijn ervaring Is een korte bondige advertentie te schrijven met de eisen. Veel Penny reacties ga je any how krijgen. Gewoon negeren en zodra iemand die geschikt lijkt reageert, dan pas uitnodigen.

Hey! Ja het is jammer dat C. niet kon blijven rijden, maar soms loopt dat zo. Ik zit alleen een beetje met het probleem dat hij een beetje te goed is op t moment... Hij is wel braaf, maar te sensibel gemaakt.. (Dat nu dus echt een luxeprobleem blijkt :7 )

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 12:52

Je wilt er dus wel voor betaald krijgen, je wilt dat iemand de kosten voor jouw paard gaat dragen. Ik denk ook dat het type ruiter dat jij zoekt, dat je paard verder kant trainen ipv alleen erop gaat zitten, dit niet voor niks gaat doen. Dat soort ruiters hebben genoeg paarden te rijden zonder de kosten over te nemen.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 12:52

Huh? Maar ze zegt toch zelf dat ze wil dat er in de kosten voorzien wordt? Dan betaal je dus wel om een paard te rijden :) . Of heb ik het nou mis? Het woord 'leasen' impliceert ook dat er betaald moet worden. Maar corrigeer me als ik het mis heb.

0000 schreef:
Je wilt er dus wel voor betaald krijgen, je wilt dat iemand de kosten voor jouw paard gaat dragen. Ik denk ook dat het type ruiter dat jij zoekt, dat je paard verder kant trainen ipv alleen erop gaat zitten, dit niet voor niks gaat doen. Dat soort ruiters hebben genoeg paarden te rijden zonder de kosten over te nemen.

Precies dit :j

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 12:53

Peelie schreef:
Gruis, ik ken Lena en die vraagt ECHT GEEN bijdrage. Beetje jammer dat er door gezeurd wordt over het betalen...

Ja heb ook op Marktplaats een advertentie staan. Krijg veel interesse in koop, maar daar ben ik nog niet aan toe.. :(

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 12:53

Peelie schreef:

Die titel ze vraagt leaser. ....

Dat is iemand die betaalt.

Ik lease zelf ook een paard. Dat is niet gratis.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 12:54

Gruis schreef:
Huh? Maar ze zegt toch zelf dat ze wil dat er in de kosten voorzien wordt? Dan betaal je dus wel om een paard te rijden :) . Of heb ik het nou mis? Het woord 'leasen' impliceert ook dat er betaald moet worden. Maar corrigeer me als ik het mis heb.

0000 schreef:

Precies dit :j

Nogmaals, ik wil er niks voor betaald krijgen, ik zoek iemand die hem fulltime overneemt, stalt bij diegene in de buurt en hem dus als eigen beschouwd.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 12:54

Ja, dan kost het diegene dus wel geld :Y) .

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 12:54

Of kom je van België en betekend leaser daar iets anders? Dat zou ook kunnen....

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 12:55

linnie050 schreef:
Peelie schreef:

Die titel ze vraagt leaser. ....

Dat is iemand die betaalt.

Ik lease zelf ook een paard. Dat is niet gratis.

Dan begrijp je het niet

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 12:55

Als jij wil dat iemand de kosten overneemt dan moet diegene daar dus voor betalen. En precies dát gaan goede ruiters die jouw paard beter kunnen maken waarschijnlijk niet doen.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 12:56

Ohhh ik denk dat ik het al begrijp.
Stallingskosten zijn dan voor diegene.
En verder zoals:
Zadelmaker
Tandarts
Hoefsmid
Dierenarts kosten
Entingen
wormenkure
Dekens als ze stuk zijn enz.

ik lease zelf ook wel belangrijk om af te spreken

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 12:57

Hihi Bram is zo leuk!

Het Is dat ik mijn eigen knollies heb, anders Had ik het wel geweten. En ik zou je graag helpen met beweging geven, maarja er zitten maar zoveel uren in een dag :P

Lease houd imo in dat je voor nop een paard krijgt waar je alleen de kosten voor draagte voorwaarde Is dat de rechtmatige eigenaar het paard weer kan ophalen als zij dat wil.

Dan heb je dus een eigen paard... Niet een dier waar je af en toe een hobbeltje op mag maken.

En het paard hoeft niet getraind te worden, naar doordat het dier goed aan de hulpen staat, zoekt ze een ruiter die daar mee om kan gaan en op zn minst het die op niveau kan houden. Niet verder trainen. Dat Is wat ik uit de advertentie lees...

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 12:57

Gruis schreef:
Ja, dan kost het diegene dus wel geld :Y) .

Natuurlijk kost het diegene geld, maar IK hoef er niet voor betaald te krijgen. We hebben het hier wel over een kerngezond sportpaard met toebehoren van duizenden euro's. Ik zoek dus iemand die het bedrag voor aanschaf niet heeft, maar het onderhoud wel kan bekostigen. Ik zoek ook zeker niet iemand die hem gaat optrainen, maar iemand die ervaring heeft met sensibele paarden en hier mee om kan gaan. Als diegene vervolgens alleen maar buitenritten wil gaan maken is dat prima.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 12:58

Gruis schreef:
Als jij wil dat iemand de kosten overneemt dan moet diegene daar dus voor betalen. En precies dát gaan goede ruiters die jouw paard beter kunnen maken waarschijnlijk niet doen.

Ik hoef geen ruiter die mijn paard beter maakt, puur iemand die kan rijden op een sensibel paard.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 12:59

linnie050 schreef:
Ohhh ik denk dat ik het al begrijp.
Stallingskosten zijn dan voor diegene.
En verder zoals:
Zadelmaker
Tandarts
Hoefsmid
Dierenarts kosten
Entingen
wormenkure
Dekens als ze stuk zijn enz.

ik lease zelf ook wel belangrijk om af te spreken

Stallingskosten en bekappen (€30/kwartaal) zijn idd voor leaser. Alle andere kosten komen voor mij. Alle mogelijke toebehoren komen inbegrepen, allemaal A kwaliteit.