Manege de Bongerd, Glimmen; leuke pensionstal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Manege de Bongerd, Glimmen; leuke pensionstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 10:19

Hai,

Mijn vriend en ik zijn heel rustig om ons heen aan het kijken naar andere stalling voor onze twee paarden.
We hebben al een paar leuke stallen gezien, maar er was of geen plek, of net te ver weg.
Gisteren heb ik contact gehad met manege de Bongerd en het klinkt erg goed!
We gaan natuurlijk zelf ook een kijkje nemen, maar ik ben vooraf ook best benieuwd naar ervaringen.

- Hoe is de sfeer/mentaliteit?
- Hoe zien de weides/paddock(?) eruit? (onze paarden staan 24/7 buiten)
- Kun je er leuk buitenrijden of valt dat tegen?

Etc. etc. :j

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Liefs, [naam]

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 10:27

Ik weet er niet zoveel van, maar wel een beetje:)

Een vriendin is daar laatst voor het eerst gaan rijden (dus voor het eerst dat ze op een paard zat!). Ze sturen ze gewoon de hort op met 2 paarden, geen begeleiding niks. Daar was ik enigszins verbaasd over maar zegt natuurlijk niets over de pensionstalling dus eigenlijk overbodige info :')

Volgens mij komen de paarden overdag niet standaard buiten, niet na de zomer ik elk geval. Of je moet dat zelf doen of je betaalt behoorlijk extra.

Waarom wil je graag bij een manege stallen? Om de binnenbak? Een manege vind ik zelf erg onhandig omdat je altijd met lestijden zit van de manege, dan kan je zelf dus niet rijden.

Als je wel naar een manege wil dan is manege Gasselte misschien ook een optie? Leuke manege, wel ook overleggen met naar buiten gaan buiten de zomerperiode om.

Is een kleinschalige pensionstalling niks voor je? In gieterveen zit ook een leuke, ook niet duur.

miccamaaike

Re: Manege de Bongerd, Glimmen; leuke pensionstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 10:29

Ik heb geen idee hoe de manege is qua stalling.
Heb er ooit een keer een buitenrit gemaakt en een les gereden en dat was allebei prima.
Je kunt in de omgeving in ieder geval wel echt prachtig buiten rijden!

Wil je per se een binnenbak?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 10:34

Majabeestje, ik heb gebeld en er is mij verteld dat er een groepje is dat ook in de winter 24/7 buiten staat. :)
We staan nu ook op een manege, dus dat zijn we wel gewend. :j

Miccamaaike, nee, een binnenbak is geen must hoor.
Die gebruiken we nu ook amper.

We zoeken iets in een straal van max. 15 kilometer rond Hoogezand, dus Gieterveen en Gasselte is echt te ver.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 10:46

Als ik me goed herinner ben ik daar ooit op ponykamp geweest :') geen spannende aanvullende info verder, behalve dat ik dat toen erg leuk vond ;)

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 10:49

Een vriendin van mij heeft daar in de winter wel gestaan met haar paardje.
ook 24/7 buiten,beviel haar verder wel goed dacht ik.
volgens mij ook dichtbij het bos :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 10:50

Bedankt voor de informatie! :j

Ik hoor alleen net dat er, op bomen na, geen schuilmogelijkheden zijn voor de 'buitenpaarden'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 10:51

ik heb er lang lang geleden gewerkt , en mijn paard stond er toen ook. Toen wel altijd buiten, maar toen hadden ze nog maar heel weinig stallen ( stuk of 15) alles stond dus dag en nacht buiten.
Ook de binnenbak was er toen nog niet.
Wat het wel was , was een manege met een fijne sfeer. Betrokken mensen. Niet altijd even makkelijk voor hun personeel maar klant is koning.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 10:53

Dat is ook belangrijk inderdaad. :j

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 10:56

Ik geloof dat ze niet heel veel weide hebben, althans is zag vorige week nog een clubje paarden idd. buiten staan maar dat was op het weitje langs de weg..
Ik ben er vroeger eens binnen geweest, het is er heel groot en daardoor vond ik er geen fijne gezellige sfeer hangen. Daarnaast vond ik ze absoluut niet goed voor de manegepony's(weinig tot geen stro in de stal!) en stands, ik weet niet of dat inmiddels verbeterd is.

Ik zou zeggen ga er eens langs(zonder dat eerst te melden) en kijk wat rond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 11:03

Dat is een goede tip, dat gaan we doen. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 11:58

Andere opties zijn trouwens ook welkom hoor. :j

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 12:02

Ga meerdere keren kijken op diverse tijdstippen als je dat kan organiseren, dan zie je de sfeer op diverse momenten.

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 12:06

Er zijn wel veel uitrij mogelijkheden bij de bongerd.
Zelf sta ik in Onnen, bij een vriendin van mij. We hebben alleen een buitenbak en container stallen.
Wel kan je achter het weiland uit de polder in en via daar naar het bos. En zo kan je via via weer naar een ander gebied.

Als het je wat lijkt kan ik vragen of ze nog een plekje hebben.

En wat de rest zegt, ga wat vaker bij de manege kijken. Ik heb het daar tijdens mijn stage wel gezellig gehad!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 12:06

In Onnen zit volgens mij ook een manege, de Onner esch? Maar ik weet niet of die ook 24/7 weidegang aanbieden, zie het op hun site niet staan in ieder geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 12:11

Bedankt voor de tips. :j

De Onner Esch zou ik kunnen bellen inderdaad, ik zal eens overleggen met mijn vriend!

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 12:14

De onner esch bestaat op dit moment niet meer... Het staat namelijk te koop!

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 12:16

De manege in annen misschien? :)

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 12:18

Ik zou goed informeren naar tijden waarop de (binnen)bak te gebruiken is. Jaaaren geleden, toen ik nog studeerde liep ik daar veel rond. Toen konden pensionklanten vaak wel rijden, maar moesten dan meerijden in een manegeles. Dus lekker voor jezelf rijden of oefenen is er dan niet bij. Door de vele lesuren ’s avonds en in het weekend waren er weinig vrije uren. Tenzij je door de weeks overdag zou kunnen rijden, maar als dat niet kan is het wellicht minder geschikt.
Ook eigen instructeur was toen onmogelijk, je moest les nemen bij één van de instructeurs van de manege. Daar dus ook even naar vragen. Buitenrijden bij De Bongerd gaat goed, maar je moet het eerste stuk wel langs een drukke 60 km weg en een spoorweg oversteken om in de Appèlbergen te komen. Als je direct oversteekt kan je richting de Vosbergen.

Andere alternatieven:
De Semshoeve in De Groeve. Paarden zijn daar veel buiten, goede binnenbak maar buitenrijden niet ideaal.
Voor jullie ietsje verder weg maar wellicht net binnen de 15 km regio: http://staloakforest.wordpress.com
Geen binnenbak, maar de buitenbak schijnt goed te zijn. Je kan er wel goed buitenrijden en paarden staan er veel buiten.

De Onneresch is te koop/failliet. Heeft nog wel pensionstalling, maar ik zou zelf even afwachten wat daar mee gaat gebeuren :o .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 12:22

Annen zit echt op het randje qua afstand, maar ik zie geen manege verder?

Roodvos, hmm, dat klinkt dan niet zo geschikt.
Mijn vriend heeft een eigen instructeur en kan vaak juist alleen s'avonds rijden.

Semshoeve heb ik stage gelopen, wel nog met de oude eigenaren en ik vond het daar niet echt fijn.
Ik ga die andere eens bekijken!

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 12:28

Ik sta op stal de Sems in De Groeve. Bevalt heel goed maar ik lees dat jullie 24/7 buiten willen? Is dat een harde eis? Dat is geen optie bij ons i.v.m. de te natte weides in de winter. Wel overdag zoveel mogelijk buiten maar ook dat is weersafhankelijk.
Vrees dat Kim echter niet in een standaard box bij ons past ;-)
Wel fijne binnenbak waar je nagenoeg altijd kunt rijden. Je mag je eigen instructeur mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 12:28

Dat is echt een harde eis. :j
Zeker voor Kim, maar ook voor [naam].

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 12:30

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 13:03

Ik vind die behoorlijk duur in vergelijken met de stalling die ik al ben tegen gekomen. :o

LillvalantoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 13:19

Ik ben er ook vroeger op ponykamp geweest en oghogh de sfeer was echt een no go :n
De stands zijn er klein en je kan het paard daar ook bijna net in draaien.
De pony die ik toen reed dacht van wel dus een stand kraakte een beetje door :=
Verder vondt ik het er wel netjes uit zien en ze hebben volgens mij ook eigen stukje "bos" waar je kan rijden dat is echt heel fijn!
De manegeponys waren ze niet altijd erg lief tegen idd
Maarja je stalt daar je eigen paardje tuurlijk, dus je kan het natuurlijk altijd proberen wat voor de ander leuk is is voor de ander een drama :j