hoe leer ik het mezelf af?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Art_Ificious

hoe leer ik het mezelf af?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 17:56

Hey,
Ik zit met een groot probleem.
Mijn liefde voor paarden is groot, zeer groot.
Ik wil al jaren mijn eigen paard, ik heb nu de mogelijkheid maar mag niet van mijn vriend. Ik moet wachten tot 1 van mijn vrienden hun paarde sterft -O- fijn hoor als je weet dat zij 2 sterke rassen hebben die vast nog jaren mee kunnen.

Nu heb ik elke keer ik op internet kom de drang om paardenmarktplaatsen zoals kapaza en boktmarkt af te surfen om te zien of er een leuk paard tussen staat. En ja hoor elke keer een stel paarden binnen mijn budget en die mij aanspreken. Maar als ik dan een week later terugkijk is dat paard er niet meer. Dat heeft mij al enkele keren erg triest gemaakt waardoor ik dan afwezig reageer op mijn vriend.

Ik zit er tevens ook mee dat ik moet wachten, terwijl ik de paarden van onze vrienden eigenlijk niet meer kan berijden, de fjord is te oud (38j), en de haflinger wil gewoon niet, hij is gewend om weidepaard te zijn. Rijden op hem eindigt altijd in frustratie omdat hij koppig is, wat ik ook doe.

ook mag ik geen paard kopen in de winter omdat het snel donker wordt. Euhm alsof dat veranderd wanneer ik een paard heb. :')

Dus wie snapt mijn probleem? En hoe los ik dit op???

Noblesse_

Re: hoe leer ik het mezelf af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 17:57

Waarom moet je wachten tot een paard van je vrienden sterft om je eigen paard te kopen?

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 17:58

Wat is de reden dat hij eerst wil dat de andere paarden overlijden (zijn het je verzorgpaarden)?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 18:00

Mijn vriend bepaald dat. Heb al 3x serieus ruzie gehad omdat ik niet kan wachten volgens hem. Ik wacht al jaren omdat ik van mijn ouders ook altijd moest wachten.

Zijn paarden van mijn kennissen die ik mag rijden. Dus idd verzorgpaarden. Mijn eigen paard zou dan bij hen komen te staan ivm het feit dat ze dan zeker geen aandacht te kort zou komen. Daar is vrijwel altijd iemand op de wei aanwezig.
Zij hebben nochthans weides genoeg en ook 2 weides met schuilstal. Is voor mij voldoende, mijn paard hoeft snachts niet opgesloten in een stal.
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 25-10-14 18:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 18:00

MaricoGraphy schreef:
Dus wie snapt mijn probleem?

Nou, ik eigenlijk niet.
Wat heb je met die andere paarden te maken en wie bepaalt nu dat jij wel of niet een paard mag?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 18:01

Het hangt er vanaf wie het gaat betalen.
Als jij zelf je paard koopt en kan onderhouden, wat houdt je dan tegen?
Maar als je het paard samen gaat kopen, moet je natuurlijk meer overleggen.
Heeft het met stallingskosten te maken dat er eerst een ander paard moet overlijden?

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 18:02

Is het jou geld waar je het paard mee zou kopen en onderhouden?
Dan zeg ik gewoon doen, en dan wel met de uitleg die je hier gaf. Omdat je dus met die paarden niet veel meer kan.

Is het jullie geld zou ik als hij niet op te praten valt, proberen iets anders leuks te gaan doen als je de neiging krijgt om op boktmarkt te gaan.

Succes!

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 18:03

Het is toch jouw keuze als je een paard wil kopen of niet >;) . Ik neem aan dat het niet de bedoeling is dat je vriend zal mee betalen, dus dan kan hij jou imo niet verbieden om een paard te kopen...

Murloc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 18:03

Woon je met je vriend samen, zijn het je verzorgpaarden? Wat betreft de winter, Ik zie in je profiel dat je 22 bent, ik ga er van uit dat je dan prima zelf kan beslissen of iets veilig is of niet, op het moment dat je je niet veilig voelt in de avond buiten kan je altijd maatregelen nemen zoals bijvoorbeeld iemand meenemen.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 18:05

Tja wie bepaalt dat, mijn vriend omdat hij onze bankzaken regelt. Al zou ik liever het paard dan bij mij in de buut stallen. Dan kan ik er vaker naartoe als het zover is.

Geld zou geen probleem zijn want bij onze vrienden is stalling gratis en een zak voer kost ook niet veel. En hooi mag ik van hen gebruiken.
Ik wil het paard idd volledig zelf bekostigen. En deze beslissing is ook overeen gekomen maar dus pas als 1 van de 2 sterft.
Maar als ik het op een manege in de buurt zou stallen kan ik het nog makkelijk zelf bekostigen. Ik heb ook meer werkzekerheid en dus meer zekerheid van een vast inkomen.
Ik mag tevens ook mijn werkuren voor een deel zelf bepalen, als ik dan om 6 u of 7u zou starten ben ik om 15u of 16u klaar met werken en is het nog licht genoeg buiten.
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 25-10-14 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 18:06

Mag ik vragen hoe oud je bent?
Heb je werk, kun je zelfstandig je paard onderhouden met alle kosten en daarnaast. Ook de kosten thuis?

Dan zou ik er gewoon voor gaan. Niemand die mij verbied om een paard te nemen als ik daar zelfstandig voor kan zorgen en betalen, en daarnaast zelfstandig de thuis kosten kan dragen.

Zo niet ga dan eens rustig om de tafel zitten met je vriend en vraag hem zonder verwijten wat zijn motieven zijn om geen paard te nemen.

Succes.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 18:06

orders van je vriend? !
die was er bij mij allang uitgevlogen, als jij alle mogelijkheden hebt en het zelf betaalt dan moet het geen probleem zijn.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 18:08

Zo'n vent was er bij mij niet eens ingekomen. En anders had ik 'm er al lang weer uitgetrapt.

Je bent 22, overleggen prima maar verbieden en je spreekt zelfs over 'orders van mijn vriend'?! Zeg 't is je vader niet! Kom nou, je bent toch oud en wijs genoeg om dingen zelf te bepalen?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 18:09

Het enige wat ik zou kunnen doen is de eigenares van de andere paarden met mijn vriend laten praten over het feit dat astra en mylord te oud zijn.
Ik wil ook bespreken voor manegelessen, maar dat durf ik niet omdat ik niet weet of dat slim is om te vragen.

Orders is miss veel gezegd, ik mag gewoon niet voor er ene weggevallen is. Daarnaast weet ik niet of de overgeblevene dan makkelijk het nieuwe paard zou aanvaarden ivm het feit dat astra en mylord onafscheidelijk zijn.
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 25-10-14 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 18:09

Zoals je nu zegt zou ik tegen mijn vriend zeggen: sorry maar ik heb hier al zo lang op moeten wachten en kan dit zelf betalen en verzorgen dus ik doe het gewoon geen discussie mogelijk!

Je betaalt toch zelf, dus ik zie geen probleem.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 18:11

MaricoGraphy schreef:
Het enige wat ik zou kunnen doen is de eigenares van de andere paarden met mijn vriend laten praten over het feit dat astra en mylord te oud zijn.
Ik wil ook bespreken voor manegelessen, maar dat durf ik niet omdat ik niet weet of dat slim is om te vragen.

Waarom?? Waarom is het kopen van een eigen paard afhankelijk van de paarden van die kennissen???
Waarom zou jou vriend dan met die eigenaresse moeten praten?

Werkelijk ik snap er niets van. Die paarden kunnen daar toch gewoon blijven staan, of je ze nou rijdt of verzorgt of niet, en dan kun je toch je eigen paard kopen? Daar hoeven toch niet eerst die anderen voor dood te gaan?

Spijt me zeer, maar ik vind je enorm vaag in je beginpost en qua antwoorden blijf je ook erg vaag.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 18:12

Ik krijg het eerlijk gezegd een beetje benauwd van je posts. Je mag van je vriend geen paard en HIJ bepaald dat omdat HIJ de bankzaken regelt?

Zal ff lekker worden zeg... Je bent 22 jaar en werkt zo te lezen hard genoeg voor je centen. Als JIJ genoeg verdiend om een paard te onderhouden en JIJ het verantwoord vind om er eentje aan te schaffen, dan bepaal JIJ dat.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 18:13

MaricoGraphy schreef:
.

Voor wie of wat ben je dan bang? voor de reactie van je vriend? Als je die lessen toch zelf betaald, dan heeft hij daar toch niets over te zeggen? En waarom zou het niet slim zijn om te vragen?

Volgens je profiel ben je 22, je komt op dit moment echter een stuk jonger over...........

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 18:14

MaricoGraphy schreef:

Orders is miss veel gezegd, ik mag gewoon niet voor er ene weggevallen is. Daarnaast weet ik niet of de overgeblevene dan makkelijk het nieuwe paard zou aanvaarden ivm het feit dat astra en mylord onafscheidelijk zijn.

Je durft niet en je mag niet??? Dikke vraagtekens bij jouw relatie.....

Vilar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 18:15

MaricoGraphy schreef:
Mijn vriend bepaald dat.

%) %)
anno 2014?? :=

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 18:15

MaricoGraphy schreef:
Tja wie bepaalt dat, mijn vriend omdat hij onze bankzaken regelt. Al zou ik liever het paard dan bij mij in de buut stallen. Dan kan ik er vaker naartoe als het zover is.

Geld zou geen probleem zijn want bij onze vrienden is stalling gratis en een zak voer kost ook niet veel. En hooi mag ik van hen gebruiken.
Ik wil het paard idd volledig zelf bekostigen. En deze beslissing is ook overeen gekomen maar dus pas als 1 van de 2 sterft.
Maar als ik het op een manege in de buurt zou stallen kan ik het nog makkelijk zelf bekostigen. Ik heb ook meer werkzekerheid en dus meer zekerheid van een vast inkomen.
Ik mag tevens ook mijn werkuren voor een deel zelf bepalen, als ik dan om 6 u of 7u zou starten ben ik om 15u of 16u klaar met werken en is het nog licht genoeg buiten.

Ik nam eerst je topic behoorlijk serieus tot dat ik deze reactie van je las, TS. Sorry...

Citaat:

Als je al op deze kleine dingetjes moet gaan letten dan kan ik het je af raden. Wat nou als je ruzie krijgt met deze vrienden en je paard ergens anders moet staan? Is er dan ook genoeg geld? Wat nou als de markt ineens op zijn kop staat en het voer 3/4 euro duurder wordt per zak, heb je dan nog genoeg geld? Wat nou als je het hooi niet meer mag gebruiken van deze mensen? En zo kan ik nog even door gaan.. Het moet niet zo zijn dat als jouw paard koliek krijgt jij direct de DA kosten niet meer kunt betalen.

Daarnaast heb ik wat vragen over je verhaal.
Ik begrijp dat jullie dus alleen een gezamenlijke rekening hebben en jij dus geen eigen budget hebt? Kortom, het paard moet betaald worden van JULLIE geld? Dan snap ik dat als jou vriend nee zegt het ook nee blijft. Hij heeft net zo goed mee te beslissen over JULLIE geld.

Waarom kun je niet zelf geld sparen? Bij een gezamenlijke rekening wordt vaak jouw loon ook op gestort, wat je zou kunnen doen is elke maand een paar honderd euro van die gezamenlijke afstorten naar jouw persoonlijke rekening en uiteindelijk dus van je EIGEN geld je EIGEN paard te bekostigen. Ook geen ellende als de relatie ooit over gaat en jullie met een paard zitten dat hij ook betaald heeft.

Kortom TS, je moet zorgen dat je dat paard 100% zelf betaald en dus niets deelt. Dat houd in dat jij ook de kosten allemaal zelf gaat betalen.

Over het stallen bij vrienden heb ik zo mijn eigen mening, dat kan uiteindelijk alleen maar fout gaan.

Veel succes, laat je niet op je kop zitten. In een relatie moet je geven en nemen maar het mag niet zo zijn dat jouw vriend jou belemmerd in het nemen van keuze's. Als jij dit heel graag wilt, dan moet je het doen als je alles tot in de puntjes doordacht hebt. Als jullie het paard zouden moeten delen en hij wilt het niet, dan is dat gewoon zo en moet je dat ook respecteren. Net zo lang tot dat je zelf je hachje kunt redden.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 18:16

Ja ik bepaal dat, of zou toch moeten. Maar mijn vriend vind dat ik moet wachten omdat ik anders geen respect zou hebben voor astra. Omdat ik astra rij, beter is reed, waarin ik geen plezier meer heb.

Dat ik niet durf heeft tevens heel veel met mijn verleden te maken. Heb nooit leren praten over dingen die ik graag wou. En dus heb ik praatangst en angst voor de reactie van anderen.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 18:16

SaskiaKa schreef:
MaricoGraphy schreef:

Je durft niet en je mag niet??? Dikke vraagtekens bij jouw relatie.....

Helemaal mee eens.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 18:17

Jouw vriend bepaalt dat? Want hij regelt jullie bankzaken? En je durft niet te vragen of je op manegelessen mag?

Poeh, even nadenken hoe ik dit subiel ga brengen.
*gaat even rustig bijkomen hiervan en komt straks terug*

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 18:20

Je bent 22 jaar, een volwassen meid! Ik zou eerst zelf je bankzaken gaan regelen.
Laatst bijgewerkt door Lindaonline op 25-10-14 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt