MaricoGraphy schreef:Tja wie bepaalt dat, mijn vriend omdat hij onze bankzaken regelt. Al zou ik liever het paard dan bij mij in de buut stallen. Dan kan ik er vaker naartoe als het zover is.
Geld zou geen probleem zijn want bij onze vrienden is stalling gratis en een zak voer kost ook niet veel. En hooi mag ik van hen gebruiken.
Ik wil het paard idd volledig zelf bekostigen. En deze beslissing is ook overeen gekomen maar dus pas als 1 van de 2 sterft.
Maar als ik het op een manege in de buurt zou stallen kan ik het nog makkelijk zelf bekostigen. Ik heb ook meer werkzekerheid en dus meer zekerheid van een vast inkomen.
Ik mag tevens ook mijn werkuren voor een deel zelf bepalen, als ik dan om 6 u of 7u zou starten ben ik om 15u of 16u klaar met werken en is het nog licht genoeg buiten.
Ik nam eerst je topic behoorlijk serieus tot dat ik deze reactie van je las, TS. Sorry...
Citaat:
Geld zou geen probleem zijn want bij onze vrienden is stalling gratis en een zak voer kost ook niet veel. En hooi mag ik van hen gebruiken.
Als je al op deze kleine dingetjes moet gaan letten dan kan ik het je af raden. Wat nou als je ruzie krijgt met deze vrienden en je paard ergens anders moet staan? Is er dan ook genoeg geld? Wat nou als de markt ineens op zijn kop staat en het voer 3/4 euro duurder wordt per zak, heb je dan nog genoeg geld? Wat nou als je het hooi niet meer mag gebruiken van deze mensen? En zo kan ik nog even door gaan.. Het moet niet zo zijn dat als jouw paard koliek krijgt jij direct de DA kosten niet meer kunt betalen.
Daarnaast heb ik wat vragen over je verhaal.
Ik begrijp dat jullie dus alleen een gezamenlijke rekening hebben en jij dus geen eigen budget hebt? Kortom, het paard moet betaald worden van JULLIE geld? Dan snap ik dat als jou vriend nee zegt het ook nee blijft. Hij heeft net zo goed mee te beslissen over JULLIE geld.
Waarom kun je niet zelf geld sparen? Bij een gezamenlijke rekening wordt vaak jouw loon ook op gestort, wat je zou kunnen doen is elke maand een paar honderd euro van die gezamenlijke afstorten naar jouw persoonlijke rekening en uiteindelijk dus van je EIGEN geld je EIGEN paard te bekostigen. Ook geen ellende als de relatie ooit over gaat en jullie met een paard zitten dat hij ook betaald heeft.
Kortom TS, je moet zorgen dat je dat paard 100% zelf betaald en dus niets deelt. Dat houd in dat jij ook de kosten allemaal zelf gaat betalen.
Over het stallen bij vrienden heb ik zo mijn eigen mening, dat kan uiteindelijk alleen maar fout gaan.
Veel succes, laat je niet op je kop zitten. In een relatie moet je geven en nemen maar het mag niet zo zijn dat jouw vriend jou belemmerd in het nemen van keuze's. Als jij dit heel graag wilt, dan moet je het doen als je alles tot in de puntjes doordacht hebt. Als jullie het paard zouden moeten delen en hij wilt het niet, dan is dat gewoon zo en moet je dat ook respecteren. Net zo lang tot dat je zelf je hachje kunt redden.