gratis paard, bedrog?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Art_Ificious

gratis paard, bedrog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 16:58

Hey,
ik kijk geregeld rond op kapaza, vooral de rubriek paarden.
Wat me nu opvalt is een aanbod voor 3 gratis paarden.
Maar wel op voorwaarde dat het paard van jouw keuze bij de eigenaar blijft voor 1 jaar en jij elke maand een bedrag van 160 euro betaald.
Pas na dat jaar en na bijna 2.000 euro betaald te hebben krijg jij dat paard mee.
Gratis is in mijn ogen dus helemaal niet waar.

Hoe denken jullie hierover?

Ps.
Nee, ik denk er niet over om nu een paard te kopen, ik hou me aan de afspraak die ik gemaakt heb met mijn vriend.

Jantine_

Re: gratis paard, bedrog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 17:00

Zo'n voorstel heeft mijn vriendin ook eens gehad, en gelukkig niet gedaan.

Net voordat je "afbetaald" heb is die vast vertrokken met z'n paardjes.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 17:00

Klinkt als een hele rare deal!

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 17:01

Dat zou ik nooit doen... 11 maanden betalen en dan verdwijnen zeker !! Je hebt normaal al weinig om te bewijzen dat een paard van jou is als het er op aan komt, maar dan heb je helemaal niks !

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 17:08

Dat zou ik nooit doen.. Betalen en meteen meenemen. Niks anders.. Net voordat je alles hebt betaald is hij weg met de paarden én met jouw geld, als hij al paarden heeft. Nee niet aan beginnen! Je komt alleen maar in een hoop gedoe.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 17:09

Nou het lijkt me niet dat iemand daar echt intrapt toch?

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 17:10

Da's gewoon een vage leaseconstructie.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 17:10

Suzanne F. schreef:

Je zou eens moeten weten!

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 17:11

nooit doen! waarom niet gelijk dat bedrag en dan gelijk dat paard mee? klinkt echt nep!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 17:11

Cayenne schreef:
Suzanne F. schreef:

Je zou eens moeten weten!

Waarom ben jij niet meer paars? -O-

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 17:12

TAO -> PP

jetski8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 17:12

Ik zou het niet echt vertrouwen.. Het is zo te lezen zeker niet gratis, eerder een soort leaseovereenkomst. Vraag mij af wat voor iemand de eigenaar hiermee wilde aantrekken }:0

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 17:22

Suzanne F. schreef:
Waarom ben jij niet meer paars? -O-

Omdat ik alweer even het nieuws verzorg voor de website van de Hoefslag :P :D

Ik ken dus iemand die haar paard op die manier op afbetaling heeft gekocht (was wel bij een kennis dus zal de persoon van Marktplaats niet zijn).
In eerste instantie ging het goed, tot het paard kreupel stond en toen kwam de heibel. Niet doen dus.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 17:31

Vind het idd bedrog en vond het nodig om er een topic over te openen.
Het gaat tevens om een 5 jarig, 16 jarig en 18 jarig paard. Die allemaal als wandelpaard beschreven worden.

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 17:37

2000 voor een wandelpaard vind ik dan ook wel aan de hoge kant.. Gaan er genoeg voor heel wat minder weg.

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 17:38

Wandelpaard word in belgië vaak gebruikt, zo noemen zij wat wij recreatiepaard noemen. Vaak paarden die basis gereden zijn en meestal mee gaan het bos in. Ik hoor het regelmatig sinds ik op de nederland/belgië grens woon :)

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 17:39

Ooh dan neem ik mijn woorden terug. Dacht dat ze alleen nog maar aan de hand mee konden wandelen door blessure oid :o

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 17:40

Haha dat dacht ik dus ook toen ik het voor het eerst hoorde :P

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 17:42

Klopt, hier gaan we op wandeling, niet op buitenrit ;)

Dit klinkt als pure oplichting, ik zie niet in wat de voordelen voor een eigenaar zouden zijn behalve geld opstrijken en dan verdwijnen.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 17:43

Nou, als je die rug van de 19 jarige in de advertentie ziet, daar zou ik van mijn leven niet meer op gaan zitten (ontzettend diep doorgezakt)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 17:45

Haha wandelpaard klonk bij mij ook als niet geschikt om te draven of galoperen. Ik ben belgische maar gebruik gewoon het woord recreatief hoor.

Hierboven, idd en niet alleen die 18jarige maar die 16 jarige vind ik er ook niet 100 procent goed uitzien.

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 18:04

Vind de laatste er echt bar slecht uitzien.. Tweede ook niet helemaal, maar die derde spant de kroon.. Zou ik toch geen zadel meer opgooien. Arm beestje.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 20:01

MaricoGraphy schreef:
Maar wel op voorwaarde dat het paard van jouw keuze bij de eigenaar blijft voor 1 jaar en jij elke maand een bedrag van 160 euro betaald.
Pas na dat jaar en na bijna 2.000 euro betaald te hebben krijg jij dat paard mee.

Ik zat net de advertentie door te lezen maar ik denk dat ik hem net iets anders lees als hierboven. Wat ik er van begrijp is dat het paard per direct van eigenaar wisselt, maar dat er een jaar lang pensionstalling (twv 160 euro per maand) betaald moet worden. Kortom ze zijn inderdaad niet gratis, als iemand ze graag zou willen hebben dan neem ik aan dat het hele bedrag van de stalling ook in 1x betaald kan worden, zodat je het dier direct mee kan nemen. Tenminste daar ga ik van uit, anders zou ik het een heel dommige verkoop techniek vinden, ook omdat er verder niets over de stalling bij staat (want wat zijn de faciliteiten daar, dat willen mensen toch weten?). Plus de kans dat ze een koper vinden die toevallig op redelijke afstand van de stalling woont zodat het paard er kan blijven staan, is natuurlijk nihil. Als ze die gek toevallig zien te vinden, die daar het paard wilt stallen voor een jaar lang, dan heeft diegene dus inderdaad een gratis paard.

Ik gok dat ze vooral kijkers en hits op de advertentie proberen te lokken vanwege dat ene magische woord 'gratis'. En ik denk dat ze gewoon uit zijn van de 1920 euro (12x 160 euro). Persoonlijk vind ik het nogal een omweg en ik had al lang afgehaakt, het was vanwege dit topic dat ik langer op de advertentie bleef hangen om het door te lezen en de dieren te bekijken. Ik vind het veel te veel gedoe voor dieren die (bot gezegd) het niet waard zijn. Dan kijk ik liever verder naar dieren die er beter uit zien met een eigenaar die minder moeilijk doet :D

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 17:17

Ja zo is het idd. Maar dacht dat het slim zou zijn om dat op bokt te plaatsen omdat er toch wel mensen op de wereld zijn die er wel zouden "intrappen".

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 17:21

Suzanne F. schreef:

Ik ben ook ooit in iets héél doms getrapt :o niet zoiets hoor en het heeft me niet zoveel gekost. Maar er werd iets op een marktplaatsachtige site aangeboden... wat gewoon te goed was om waar te zijn... nou dat was het dus ook, ik kon uiteindelijk fluiten naar m'n geld. Ben er gelukkig niet ingetrapt dat ik ''nog eens 200 euro moest overmaken dat weer terug gestort zou worden'' Dat zou ik dus bovenop de aankoop prijs moeten betalen :+