(mocht het verkeerd staan, mijn excuses ik heb weloverwogen gekeken waar dit het beste zou passen, maar na een aantal jaren weggeweest te zijn van bokt was de keuze van subfora overweldigend. Ik heb naar mijn idee een optie gekozen wat enigszins kloppend is)
Hoe vaak zien we niet een topic met hoe veel kost een paard.
Of zal het lukken een eigen paard?
Nu staat alle info over de kosten en benodigde tijd al op onze bokt wiki.
Daarvoor dus ook niet dit topic.
Nee, ik wil hier graag met mede bokkers praten die net als ik een droom hebben.
Een eigen paard.
Om deze droom werkelijkheid te maken heb ik daarom een plan van aanpak opgesteld.
Voor nu bestaat dit voornamelijk uit een financieel plan van aanpak in excel,
mede hierdoor ben ik tot een (ong.) 1,5 jarig plan gekomen.
Uiteraard kan het ook sneller, maar ik wil rekening houden met eventuele onverwachte zaken.
En er zeker van zijn dat ook wanneer het financieel even tegen zit ik 500 euro p/m heb om aan mijn paard te besteden.
Dit ga ik nog verder uitwerken met de voorafgaande praktische zaken, van een leasepaard of bijrijder tot de werkelijke aanschaf van mijn droompaard. (en wellicht nog tussenstappen?)
De eerste stap is al gemaakt (wat eigenlijk niet de eerste stap is aangezien dit tevens de aanleiding was tot dit plan)
Sinds 5 jaar ben ik namelijk weer gestart met paardrijden, mijn grootste lieveling is er nog en mede daardoor kwam uiteraard de penny in mij naar boven.
Wie o wie start samen met mij het 2 jarig plan van aanpak
mijn 'deadline' 7-1-2016, waarom? dat is tevens mijn 26ste verjaardag

Belangrijkste doelen van mijn pva:
(financiele gedeelte laat ik hier achterwege

Doel 1: afstuderen, deadline: eind oktober 2014
Doel 2: studie schuld bij ouders afbetalen, deadline: augustus 2015
Doel 3: Paard fulltime leasen of anders bijrijden om meer ervaring op te doen m.b.t. het hebben van een eigen paard, start: na het bereiken van doel 1 en 2, deadline: september 2015
Doel 4: 5000 euro sparen, deadline: december 2015
Op het moment dat er (positieve) reacties komen is het de bedoeling dat we elkaars tricks en tips kunnen gebruiken om wellicht het proces te versnellen.