Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Sim_ schreef:Waarom ben je überhaupt aan een tweede bijrijdpaard begonnen waar je voor moet betalen als jeal een bijrijdpaard heb waar je niets voor hoeft te betalen?
Misschien moet je gewoon nog even wennen aan het nieuwe paard. Niet iedereen rijdt meteen weg met een ander paard. Sims kost dat gewoon even tijd. Sommige paarden hebben even tijd nodig om aan een andere ruiter te wennen en gaan pas na verloop van tijd "lekker" lopen.
Niniane schreef:Keuze gemaakt lijkt me. Gewoon ophouden dus en verdergaan met die ander.
Maar ik ken het wel. Ik heb twee jaar lang een jonge tinker gereden waarvan de klik er niet was. Het is een hele sterke merrie met weinig natuurlijke aanleg voor dressuur, maar het moest want het is wel de bedoeling dat een paard minstens een B proef goed kan doorlopen. Uiteindelijk hebben de eigenaresse en ik samen het paard naar een hoger niveau weten te tillen maar vanwege het feit dat zij stopte met haar studie en ik dus niet meer nodig was, ben ik bedankt (zelfs dat niet eens eigenlijk). Maar was er niet rouwig om want in die twee jaar tijd heb ik niet echt een band op kunnen bouwen en de klik is ook nooit écht gekomen. Toen heb ik vrijwel meteen een nieuw verzorgpaard gekregen. Een fjord, niet mijn droompaard maar we hebben lol samen en dit keer heb ik wel een klik met een verzorgpaard, hoewel ik dit ook niet verwacht had eigenlijk. Hem rijden is voor mij ook totaal geen verplichting, terwijl dit bij de vorige wel zo was. Zegt genoeg zo lijkt me.
sneeuwpop schreef:Ik vind het vooral raar dat je eerst probeert en er dan achter komt dat je geen tijd hebt... dat heeft toch niks met wel of geen klik te maken.
Ik heb echt een hekel aan mensen die zo om gaan met andere mensen!
sneeuwpop schreef:Blijkbaar zet je ook eerst netjes op Internet dat je gaat stoppen voordat je het eerlijk en netjes gaat zeggen...
nogmaals, waarom proberen als je geen tijd hebt voor 2 paarden. Da's geen aanname, dat schrijf je zelf
Iris82 schreef:Oké. Dus je tweede bijrijdpaard heb je nog korter dan een maand zelfs?
Ik zou eerlijk zijn en zeggen dat je geen klik hebt. Dus niet verschuilen achter geen tijd.Dan had je daar eerder aan moeten denken voor je die tweede erbij nam.
Wel gewoon die maand betalen. Das nou eenmaal afgesproken.
sneeuwpop schreef:Je kan toch rekenen hoeveel tijd het kost?
Vind dat zo raar!
Suusje92 schreef:Wie van jullie heeft zo een situatie ook wel eens gehad of soort gelijk? Vonden jullie dit lastig of?
Athena1982 schreef:Dit is je vraag:Suusje92 schreef:Wie van jullie heeft zo een situatie ook wel eens gehad of soort gelijk? Vonden jullie dit lastig of?
Ik heb zelf meegemaakt dat ik ging stoppen met de een omdat ik het paard van een vriendin zou gaan bijrijden. Ik vond wel lastig om te zeggen, maar er meteen bijgezegd dat ik pas zou stoppen als er een nieuw iemand was. Voor dit paard hoefde ik niet te betalen en ik wist dat ze haar bijrijdsters echt nodig had. Tegenover haar en het paard vond ik niet dat ik per direct kon gaan stoppen. Achteraf wel blij dat ik open en eerlijk ben geweest. Jouw situatie ligt misschien anders, maar dit is wat ik gedaan heb.
Zeker als jij geen klik hebt en met tegenzin gaat, zal ik het als ik jou was wel bespreken. Zij zal waarschijnlijk wel begrip daarvoor hebben.
Vind dat zo raar!
Vind dat zo raar!