mijn mening over het ponykamp was negatief...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anniek22

mijn mening over het ponykamp was negatief...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 11:21

Hoi iedereen.

ben net een week op ponykamp geweest. had van mijn vriendin gehoord dat het echt te gek was enzo, maar dat heb ik niet echt zo ervaren. Natuurlijk heeft iedereen zijn eigen mening, dat snap ik. Maar ik kwam erachter dat ik niet erg positief stond over hoe de paarden behandeld werden. Er is 4 x in het jaar een stuk of 15 weken ponykamp en de rest van de weken staan ze in een weiland gras te vreten.
Maar de paarden staan de rest van de weken dus aan een stuk door gras te eten en als er een ponykamp is worden ze uit de wei gehaald en moeten ze al van dag een keihard werken (achter elkaar door in een zware bak galopperen 2 uur lang :(:) ). En ze legden shetlandzadels op IJslanders en grote paarden en je zag dat ze het niet heel fijn vonden... De neusriemen werden zo strak als het kon vastgemaakt en dan een appel gevoerd... En nog een ding was dat ze een hengst met 2 jaar beleerden en lieten dekken en ruinen en merries met 2 jaar ook beleerden. Ik vind dat zelf behoorlijk vroeg aangezien mijn ijslanders pas met 5 beleerd worden en dan nog tot hun 25e fit vlijven..
iedereen vond het van zelfsprekend dat ik volgend jaar weer kom. Ik voel me daar alleen niet echt goed bij. Moet ik mijn gevoel dan volgen of toch nog een keer proberen wat zij graag willen...? :(
Alvast bedankt!!

Anniek22

Re: mijn mening over het ponykamp was negatief...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 11:22

Zijn jullie het met me eens of ben ik het alleen die dat zo vind??

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 11:24

Als je het niet leuk vond zou ik niet nog een keer er naar toe gaan. Lekker naar een ander kamd volgende keer :)

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 11:25

Okee dankjewel :-)

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 11:25

Als je daar niet meer op kamp wilt ga je toch gewoon niet?
Een kamp kijk ik naar uit. Maar ik denk als het daar niet leuk vind, je beter ergens anders op kamp zou gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 11:25

Nou ben ik wel heel benieuwd welk kamp dat dan was...?

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 11:26

amoj schreef:
Nou ben ik wel heel benieuwd welk kamp dat dan was...?

Ja ik eigenlijk ook wel. PB?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 11:27

Anniek22 schreef:
Hoi iedereen.

ben net een week op ponykamp geweest. had van mijn vriendin gehoord dat het echt te gek was enzo, maar dat heb ik niet echt zo ervaren. Natuurlijk heeft iedereen zijn eigen mening, dat snap ik. Maar ik kwam erachter dat ik niet erg positief stond over hoe de paarden behandeld werden. Er is 4 x in het jaar een stuk of 15 weken ponykamp en de rest van de weken staan ze in een weiland gras te vreten.
Maar de paarden staan de rest van de weken dus aan een stuk door gras te eten en als er een ponykamp is worden ze uit de wei gehaald en moeten ze al van dag een keihard werken (achter elkaar door in een zware bak galopperen 2 uur lang :(:) ). En ze legden shetlandzadels op IJslanders en grote paarden en je zag dat ze het niet heel fijn vonden... De neusriemen werden zo strak als het kon vastgemaakt en dan een appel gevoerd... En nog een ding was dat ze een hengst met 2 jaar beleerden en lieten dekken en ruinen en merries met 2 jaar ook beleerden. Ik vind dat zelf behoorlijk vroeg aangezien mijn ijslanders pas met 5 beleerd worden en dan nog tot hun 25e fit vlijven..
iedereen vond het van zelfsprekend dat ik volgend jaar weer kom. Ik voel me daar alleen niet echt goed bij. Moet ik mijn gevoel dan volgen of toch nog een keer proberen wat zij graag willen...? :(
Alvast bedankt!!

4x15 weken lijkt me wat overdreven, aangezien een jaar maar 52 weken heeft, maar okee.
En 2 uur lang achter elkaar galopperen door een zware bak? Waarom?
Hoe weet je zo zeker dat de paarden met 2 jaar al beleerd werden?

Welke stal hebben we het eigenlijk over?

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 11:28

Ik wil de naam niet noemen maar het zat vlakbij KLein Oever. Niet erg bekend ponykamp..

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 11:28

Dat het daar niet leuk was, betekent niet dat alle ponykampen zo slecht zijn. Denk dat veruit de meesten wel heel goed zijn.
Maar je bent niet verplicht om nog een keer daar te gaan dus zou er niet meer heen gaan ;)

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 11:29

Ik ben ook wel benieuwd welk kamp het was. Ik zou zeggen als je het er niet fijn/leuk vond zou ik de volgende keer een ander kamp uitzoeken.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 11:29

Je bericht staat er net op.

Wie gaan er op ponykamp?

4 x 15 weken kan niet als er 52 weken in een jaar zitten.
Dan hebben ze geen tijd om te eten.

En ook 2 uur galopperen zal wel niet zo zijn...

Volgens mij valt het wel mee allemaal. :j

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 11:30

nee kijk ik bedoel er wordt 1x een zomerkamp gehouden met een paar weken, 1x een herfstkamp met een paar weken, 1x een winterkamp met een paar weken en 1x een lentekamp met een paar weken :-) . En ik heb zelf gezien dat ze met 2 jaar beleerd werden en gezien dat merries drachtig waren van de hengst van 2 jaar.

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 11:31

En er wordt ook wel gestapt en gedraafd maar vooral gegaloppeerd dus de paardne zijn aan het eind bekaf.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 11:31

hebben hun ook niet veel ijslanders op MP te koop staan?
heb namelijk met hun gebeld over de ijslanders die ze willen verkopen en toen begreep ik idd dat ze ponykampen liepen.
en zit idd in de omgeving van ommen/ raalte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 11:31

Caesar schreef:
Je bericht staat er net op.

Wie gaan er op ponykamp?

4 x 15 weken kan niet als er 52 weken in een jaar zitten.
Dan hebben ze geen tijd om te eten.

En ook 2 uur galopperen zal wel niet zo zijn...

Volgens mij valt het wel mee allemaal. :j

Dat denk ik ook.
Maar ook al valt het mee, als TS het niet leuk gehad heeft kan ze beter volgende keer ergens anders heen gaan :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 11:33

Je mag gewoon de naam van het ponykamp noemen. Ervaringen uit de eerste hand zijn gewoon toegestaan :)
En als het je niet beviel, gewoon de volgende keer naar een ander kamp :)

SterreDiaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 11:33

Dat klikt niet echt fijn en leuk... Ik zou naar een ander ponykamp gaan :)
(Stiekem ben ik ook wel benieuwd welk ponykamp het was... Ook omdat ik dan niet dat ponykamp kies en een niet echt een leuke week heb)
Laatst bijgewerkt door SterreDiaz op 26-08-14 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 11:34

2 uur galoperen vind ik ook niet echt matchen met een Ijslanders kamp.

De keren dat ik ergens Ijslander gereden heb werd er niet echt gegaloppeerd.

En 2 uur galopperen houdt geen enkel paard vol

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 11:35

Hoeve La Marotte was het. Maar er waren veel mensen erg positief erover hoor alleen ik niet dus je moet het zelf weten ;-) de omgeving is wel erg mooi hoor!

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 11:37

Beetje overdreven?

Als je het niet leuk vond ga je volgend jaar toch niet, of naar een ander kamp?

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 11:38

Een hengst van 2 jaar mag best dekken hoor, daar lijdt hij niet zo veel van.
Een merrie van 2 jaar inrijden is wat anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 11:39

Ow die ken ik! Ik woon zelf vlakbij Klein Oever, La Marotte ken ik ook. Ik durf hardop te zeggen dat daar geen pony's met 2 jaar ingereden worden, hoor. En dat men de pony's ook berijdt/uitleent om te rijden aan kinderen/mensen buiten de weken van het ponykamp om.
Edit; vorig jaar stonden daar zelfs advertenties voor op mp, dat ze mensen zochten die ponys wouden leasen om te rijden voor de wintermaanden.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 11:41

als er daadwerkelijk 4 kampen zijn in het jaar valt die conditie denk ik wel mee hoor. dan zijn ze het wel gewend. bovendien op een ijslanderkamp hoor je dan niet te tulten ook? kan me niet voorstellen dat dat voelde als galop maar goed :')
en wat doe jij op een ponykamp als je zelf blijkbaar meerdere ijslanders hebt om met 5 te beleren?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 11:41

Anniek22 schreef:
nee kijk ik bedoel er wordt 1x een zomerkamp gehouden met een paar weken, 1x een herfstkamp met een paar weken, 1x een winterkamp met een paar weken en 1x een lentekamp met een paar weken :-) . En ik heb zelf gezien dat ze met 2 jaar beleerd werden en gezien dat merries drachtig waren van de hengst van 2 jaar.

Hoe weet jij dat die paarden 2 jaar waren?