Zal ik het redden.... wat denken jullie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lizzo_RV

Zal ik het redden.... wat denken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 15:25

Hi Bokkers!

Sinds de vakantie rijdt ik niet meer op mijn verzorgpaarden, nu mag dit wel weer, heb ik het met de eigenaar over gehad, maar zal ik wel (bijna) elke dag moeten komen!! Nu twijfel ik of dit gaat lukken, maar ik wil wel heel graag! Ik zit nu in 3 havo, en volleybal ook nog! Ik train op maandag en vrijdag, en zaterdags wedstrijd! Wat denken jullie, zal het me lukken of niet?

Groetjes! _/-\o_

Suus___

Re: Zal ik het redden.... wat denken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 15:27

Dat hangt af van hoe graag je t wilt :)
Ik deed sport en bewegen (en ervoor vmbo) en altijd icm dagelijks minimaal 1 paard

Lizzo_RV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 15:30

Suus___ schreef:
Dat hangt af van hoe graag je t wilt :)
Ik deed sport en bewegen (en ervoor vmbo) en altijd icm dagelijks minimaal 1 paard

Ik wil het super graag! Heb helaas vaak wel moeite met leren en huiswerk maken, dus dat word echt goed plannen enzo dus dat word ff spannend...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 15:31

Misschien een andere verzorgpony zoeken of één keer in de week naar de manege gaan. Studie gaat altijd voor.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 15:32

Lijkt me wel pittig. Stel, als je op maandag tot 16h school hebt, je 18h eet, je 19h training hebt. Wanneer ga je dan naar het paard? In de zomer kan je dan nog wel erna, maar als het donker is ga je ook niet als 15-jarig meisje op pad.

Lizzo_RV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 15:34

Slina schreef:
Lijkt me wel pittig. Stel, als je op maandag tot 16h school hebt, je 18h eet, je 19h training hebt. Wanneer ga je dan naar het paard? In de zomer kan je dan nog wel erna, maar als het donker is ga je ook niet als 15-jarig meisje op pad.

Ben een jongen haha, en naar de paarden is 1 min fietsen!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 15:38

Oh ja, die zitten ook nog wel eens op bokt hè :+
Het wordt veel plannen en weinig vrije tijd.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 15:39

Met een goede planning moet het lukken :) Ik zou mezelf wel afvragen of je dit echt wilt, want je sociale leven zal er niet veel beter op worden vrees ik.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 15:42

Ik ben iedere dag naar m'n paarden gegaan ook toen ik op school zat dus zeker haalbaar. Heb ook havo gedaan. Nu ook, doe een master en nog iedere dag paarden verzorgen. Staan nu dan wel aan huis maar vroeger niet. Waar een wil is is een weg :D

Lizzo_RV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 15:48

Vrienden heb ik toch al erg weinig, omdat ik iets anders ben dan andere... paarden en volleybal he :p. En kleed me anders. Maarja daarom vind ik rijden ook zo fijn!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 15:50

Waarom moet je elke dag gaan? Kun je niet met de eigenaar regelen dat je bijv. om de dag gaat? Ga je er puur heen om ze wat te verzorgen en te rijden of is het ook de bedoeling dat je uitmest en voert e.d.? Wat zijn de afspraken die je met de eigenaar hier over gemaakt hebt?

Mij lijkt het pittig om naast je school en huiswerk dagelijks erheen te moeten en ook nog te volleyballen. In principe kun je altijd er mee stoppen, dus je kan het even aankijken. Belangrijk is wel dat je je school bovenaan zet. Je schoolwerk mag er niet onder komen te lijden.

Wat vinden je ouders er van?

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 15:51

als je echt wilt zou het kunnen. maar je moet er veel voor laten en veek plannen.

mag ik vragen waarom ze willen dat je elke dag komt?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 15:53

Ik denk niet dat het je gaat lukken, aangezien in de winter het al vroeg donker is en je ook nog te maken krijgt met slecht weer. Daar kun je beter naar de eigenaar heel eerlijk in zijn. Ik weet niet hoe ver je moet en hoe je er gaat komen, maar met de fiets door weer en wind is niet grappig.

Lizzo_RV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 15:54

Ze staat gestald bij een boerderij, eigenaar heeft zelf nog 2 andere paarden, dus mij lijkt het juist voor haar handiger als ik dan af en toe kom. En ik heb geen idee waarom ze wil dat ik zo vaak moet komen, maar vind het zelf ook erg veel en heb dit ook gezegd! Ik ga dr dan gewoon rijden, misschien af en toe een les, en gewoon poetsen en longeren. Als rijden niet lukt kan ik ook vast nog wel gewoon een keer komen poetsen. Wel mag ik haar dan als eigen paard enzo trainen..

We hebben wel een binnenbak, en zoals ik al zei is het 1 minuutje fietsen.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 16:00

Als ze niet erg ver van je af wonen, dan kan je makkelijk elke dag langskomen! Wat je dan allemaal kan doen is dan nog de vraag. Als je weinig tijd hebt ivm school, haal er dan bij de paarden alleen even een borstel over. Heb je meer tijd dan ga je ze rijden.
Ik denk zelf dat het je wel gaat lukken, maar verwacht dat je niet veel vrije tijd over hebt.

Ik denk zelf dat de eigenaresse dan niet zo veel meer met die paarden te maken wil hebben, maar wel wil dat er even elke dag iemand komt kijken of ze nog staan te eten (kan er natuurlijk enorm naast zitten).

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 16:02

Oké, dus het is niet dat ze je dagelijks gebruiken als stalhulp ;) ? Op zich klinkt dit wel heel leuk. Voor haar is het handig, maar bedenk wel dat het haar paarden zijn en zij daar voor gekozen heeft.
Jij hebt natuurlijk je verantwoordingen, maar ik vind het nogal wat dat ze verwacht dat je echt dagelijks komt. Hier mag je best een met de eigenaar over praten hoor!
Is het geen optie dat het paard 2 dagen per week stil staat?? Voor een paard is het absoluut geen probleem om 2 dagen vrij te hebben hoor. En dagelijks poetsen is echt niet nodig hoor.
Dan zou je namelijk de twee drukste dagen kunnen pakken als rustdag voor het paard.

Of desnoods dat je twee dagen pakt dat je het paard even checkt of alles goed is en simpel even losgooit. Dan kost het uiteindelijk misschien maar een half uurtje dat je daar bent.

Dit klink wel als een hele leuke uitdaging en uitlaatklep voor je. Zoals ik al eerder zei, stoppen kan altijd. Hoe gaat het op school? Heb je goede punten en red je het goed met je huiswerk? Want dat is natuurlijk ook heel belangrijk!

Lizzo_RV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 16:09

Delphi schreef:
Oké, dus het is niet dat ze je dagelijks gebruiken als stalhulp ;) ? Op zich klinkt dit wel heel leuk. Voor haar is het handig, maar bedenk wel dat het haar paarden zijn en zij daar voor gekozen heeft.
Jij hebt natuurlijk je verantwoordingen, maar ik vind het nogal wat dat ze verwacht dat je echt dagelijks komt. Hier mag je best een met de eigenaar over praten hoor!
Is het geen optie dat het paard 2 dagen per week stil staat?? Voor een paard is het absoluut geen probleem om 2 dagen vrij te hebben hoor. En dagelijks poetsen is echt niet nodig hoor.
Dan zou je namelijk de twee drukste dagen kunnen pakken als rustdag voor het paard.

Of desnoods dat je twee dagen pakt dat je het paard even checkt of alles goed is en simpel even losgooit. Dan kost het uiteindelijk misschien maar een half uurtje dat je daar bent.

Dit klink wel als een hele leuke uitdaging en uitlaatklep voor je. Zoals ik al eerder zei, stoppen kan altijd. Hoe gaat het op school? Heb je goede punten en red je het goed met je huiswerk? Want dat is natuurlijk ook heel belangrijk!

Bedankt, dit zet me wel ff aan het denken! Vorig jaar heb ik enorm uit mijn neus zitten te eten met school, dus mn ouders vinden het niet helemaal goed volgensmij, maar ik wil mezelf wel bewijzen! Huiswerk gaat tot nu toe goed, dus dat moet lukken...

Shethorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 16:12

Ik zal het niet doen... Want havo 3 is een druk jaar...

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 16:16

hmm.. het is echt discipline.

er zijn mensen die fulltime werken en 2 paarden hebben.
of kinderen en paarden
toen ik op school zat had ik meer tijd dan nu. vind dat dus eigenlijk altijd een loze kreet ( ben wel van havo 3 naar hetbo gegaan)

maar heb ook een fulltime werkweek met schoolen paard en man kunnen combineren. maar dan redde ik het niet elke dag. maar 3x per week wel.

Lizzo_RV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 18:17

Ja, maar ik merk wel dat ik het denk ik nodig heb. Ben nogal snel prikkelbaar enzo en dan kan ik me ff afleiden..

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 18:18

MWS -> YRT

Lizzo_RV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 18:21

Sorry! Dacht dat dit met sport te maken had :j

kaylee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 18:25

misschien kan je de pony met iemand delen dan kunnen jullie dagen afspreken

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 18:26

Ik zou even goed met de eigenaar doorspreken wat zij precies van je verwacht. En als het enigszins haalbaar lijkt, dus wanneer je zelf mag bepalen of je gaat rijden, losgooien of alleen verzorgen enz, dan zou ik het altijd doen! Goed plannen met je school en op tijd gaan slapen. Dus niet teveel tv en gezelligheid. Maar als je dat er voor over hebt gewoon ervoor gaan. Je krijgt vast spijt als iemand anders het van je over neemt!

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 18:28

Je kan elke dag langsgaan maar niet altijd iets doen.
Deed ik ook met mijn pony die 50m verder stond :P