Eindelijk... 7 maanden na dat ik me startpas aangevraagd had heb ik gister mijn B debuut met mijn 6 jarige merrie gemaakt.
Februari zouden we al ons debuut maken, alleen helaas liep alles niet zoals het moest..
Maart, april zouden we dan ons debuut hebben, potverdikkie ook helaas weer zorgen en het rijden ging toen echt bagger...
Toen besloten echt keihard te gaan trainen en wat liep ze in mei lekker, 6 mei haal ik me paard met een dik been en stok kreupel uit de weide een dag voor onze wedstrijd..
De dierenarts is toen 4x langs geweest, Day heeft heel veel medicijnen en cremetjes etc. gehad voor der mok.
Het heeft ongeveer 6 weken geduurd tot Day weer helemaal de oude was... En we mochten weer het rijden gaan oppakken..
Paard wassen, vlechten, knotten, poetsen, mooi maken... En toen was het zover..
Ik mocht eindelijk na lang wachten mijn mooie wedstrijd set aan..
Day liep heerlijk, met los rijden was ze echt heerlijk los en kalm..
Eenmaal in de ring, voelde ik wel wat spanning toe slaan maar Day bleef lekker lopen, 1e proef had ik 180 punten gereden, maar domme ik heb 2x -2 gehad vanwege fout rijden..
2e proef, helaas was day heel heet geworden en was ze nog moeilijk te kalmeren.. Alles was spannend en er zaten veel fouten in de proef.. Hier reden we maar 163..
Ik ben in ieder geval hartstikke trots op Day, en de kop is eraf!
En het was gister zo ontzettend warm... liepen tegen de 30 graden aan...
De foto's zijn gemaakt door Bokker Luwaniej.
Groetjes
Ziet er goed uit allemaal, succes verder!