Vreemde roept mijn paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Caitje__

Vreemde roept mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 14:20

Hallo,

Mijn 2 paarden staan op een stal samen met nog 5 andere paarden (eigenaren).
In de zomer staan zij 24/7 buiten, dat is natuurlijk heel lekker voor ze.
Maar nu sinds 2/3 weken, komt er steeds een man (met auto) aan de achterkant van de wei.
Volgens mijn stalgenoten roept hij duidelijk 1 van mijn paarden (staan met zijn 2en in 1 wei), zelf heb ik hem maar 1 keer gezien toen ik in de wei bezig was.
Ik dacht toen dat hij in de boomgaard aan het werk was, dus geen aandacht aan besteed.

Nu schijnt hij dus al meerdere keren te hebben geroepen naar mijn paard, en ik vind het eigenlijk wel een beetje eng. Het kan natuurlijk zijn dat de man een paardengek is en een nieuwsgierig jong paard is dan natuurlijk best leuk. Maar straks is het 1 of andere vent die weet ik het wat doet 's nachts. Zeker nu met die mishandelingen en diefstallen en enge dingen.

Iedereen houdt het wel in de gaten, maar er is niet altijd iemand. We gaan nu het nummerbord noteren en evt. doorgeven aan de politie, maar ik denk niet dat die veel kunnen doen.

Is er nog iets wat we kunnen doen? Aanspreken gaat lastig, hij rijdt weg zodra hij iemand ziet.

Voor de duidelijkheid even een plattegrond in elkaar geflanst;
Afbeelding

Vanaf de stal is de wei niet te zien, de man staat op het grijze stuk, dat hoort niet bij de boerderij.

Als iemand weet wat we kunnen doen, laat het weten aub!

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 14:25

Als er eens iemand staat te roepen en jij bent in de buurt. Loop er dan eens op je gemak naar toe maak een praatje. Dan weet je een beetje wat voor vlees je in de kuip hebt. Misschien is het wel een lief bejaard mens wat wat contact met iets anders levends wil. Een persoon waar je je geen zorgen over hoeft te maken. Maak duidelijk dat paarden heel snel ziek worden van vreemd eten en dat er dus niet gevoerd moet worden. Ik zou me er vooralsnog maar eens even niet zo druk over maken, dat kan namelijk altijd nog...

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 14:26

kan het een oud eigenaar zijn?

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 14:28

Probeer eerst eens contact te zoeken, maak een praatje oid.
Als je het niet vertrouwt, zou ik gewoon de politie inlichten. Beter een keer teveel dan een keer te weinig.
Hij maakt zich wel verdacht door weg te rijden zodra er iemand aankomt.

DnBles

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 14:30

mystery1980 schreef:
kan het een oud eigenaar zijn?

Daar dacht ik ook aan ;)
Hoe kan hij anders precies de naam van jouw paard weten?

Wie weet als je even met hem kletst bedoeld hij het niet verkeerd, anders kun je er altijd nog melding van maken.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 14:30

Camera's plaatsen. Het feit dat hij weg is zodra er iemand aan komt maakt mij eigenlijk het meeste zorgen. De camera's kunnen dan wel geld kosten, maar als het echt een paardenmishandelaar is...
Politie erbij halen is ook nooit verkeerd, zeker met al die berichten die je leest. Je kan het nummerbord gewoon doorgeven, stel dat er wel wat gebeurd heb je gelijk een hoofdverdachte

Maar een vraag, is er ook een mogelijkheid dat het een oude eigenaar is van je paardje? Bijv. roept hij echt de naam van je pony ?

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 14:31

Roept deze persoon ook de juiste naam van je paard, of is het gewoon Hee, hee of iets dergelijks?
Daaruit kun je wel iets opmaken. Het is sowieso vreemd dat-ie er maar 1 roept, e dus op die ene geconcentreerd lijkt te zijn.

fourseasons

Re: Vreemde roept mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 14:34

Kam het een oude eigenaar zijn? Zou niet weten hoe die anders de naam moet weten. Vind het wel eng klinken, zeker met al die verminkingen tegenwoordig. Hou het toch maar in de gate en eventueel de politie waarschuwen. Zeker omdat hij weg rijd als er iemand aan komt baart me best wel zorgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 14:34

ze schijft dat hij na ht zien an mensen in de buurt gelijk wegrijdt, dus dan gaat een praatje maken nogal moeilijk he:P
mischien is het idd een oud eigenaar. Maar snap dat je het niet pettig vind.

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 14:35

Ik probeer in mijn achterhoofd te houden dat er nog steeds mensen bestaan die ''goed'' zijn. Ik zou graag een praatje maken, het probleem is dat de man er snel vandoor gaat zodra hij iemand ziet.
Het is sws geen lief bejaard mens, is een wat jongere man. Niet dat het uitmaakt of hij oud of jong is hoor. En als hij niet steeds weg zou rijden zodra hij iemand zag, had ik er echt niet zo'n probleem van gemaakt.

Het kan geen oud eigenaar zijn, het ene paard heb ik van veulen af aan en de fokker is ten eerste een vrouw en zou het wel laten weten. het andere paard heeft ook maar 1 vorige eigenaar gehad (excl. de fokker, maar paard flipt als hij die ziet) en dat is een oudere man en heeft een bus. Dit is een jongere man met een gezinsauto.

Hij roept trouwens niet met naam, maar fluit, probeert aandacht te trekken.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 14:36

LaraxXxemma: Weet je wel wat dat kost, even camera's op hangen? DE politie ziet je komen als je ze verteld dat er soms iemand naar je paard roept. Dat is namelijk niet echt verboden. Hoofdverdachte??? Waarvan?

Ja daarom schrijf ik ook dat ze er rustig naar toe moet gaan...

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 14:37

Misschien kan je een briefje ophangen met je nummer? Als hij vaker komt ziet hij het vanzelf en dan weet hij ook dat je geen kwaad in de zin hebt en misschien wil hij dan wel een praatje maken en alles uitleggen?

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 14:37

mrie schreef:
Als er eens iemand staat te roepen en jij bent in de buurt. Loop er dan eens op je gemak naar toe maak een praatje. Dan weet je een beetje wat voor vlees je in de kuip hebt. Misschien is het wel een lief bejaard mens wat wat contact met iets anders levends wil. Een persoon waar je je geen zorgen over hoeft te maken. Maak duidelijk dat paarden heel snel ziek worden van vreemd eten en dat er dus niet gevoerd moet worden. Ik zou me er vooralsnog maar eens even niet zo druk over maken, dat kan namelijk altijd nog...

Dat is ook mijn gedachte. Probeer een praatje te maken of in ieder geval te laten merken dat hij is opgemerkt. Iemand die geen kwaad in de zin heeft zal je er snel uitpikken, en wanneer deze toch kwaad wil weet je meteen een signalement en zodoende weet hij ook dat hij is opgemerkt. Niet geheel onbelangrijk. Misschien kun jij, of je stalgenoten eens een foto maken van meneer om achter de hand te houden.

eclair98 schreef:
Misschien kan je een briefje ophangen met je nummer? Als hij vaker komt ziet hij het vanzelf en dan weet hij ook dat je geen kwaad in de zin hebt en misschien wil hij dan wel een praatje maken en alles uitleggen?

Een briefje is imho ook een goed idee. Hierop kun je zetten dat de paarden gelieve niet worden geaaid en/of gevoerd. Zo weet meneer dat hij is opgemerkt. Een kwaadwillend persoon zal niet snel toehappen op een plek waar hij in de gaten wordt gehouden, uitzonderingen daargelaten uiteraard.

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 14:40

Nummer ophangen is wel een goed idee.
Zoals ik al getypt heb, praatje maken zou ik graag doen, maar een auto achteraan rennen om zo een praatje te maken, wordt m niet.

Foto zouden we eventueel kunnen maken.
Nee, de politie doen niks bij zo'n melding, dat weet ik ook.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 14:41

mrie schreef:
LaraxXxemma: Weet je wel wat dat kost, even camera's op hangen? DE politie ziet je komen als je ze verteld dat er soms iemand naar je paard roept. Dat is namelijk niet echt verboden. Hoofdverdachte??? Waarvan?

De politie is op dit moment bezig met een onderzoek naar die mishandelingen dus daar hebben ze wel wat aan. Hij roept niet met de juiste naam, rijd weg als er iemand aan komt en richt zich op één paard. Voor mij genoeg redenen om de politie in te lichten.

Bhriseis

Re: Vreemde roept mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 14:43

Gewoon heel luid 'JOEHOE' roepen en als een malle beginnen zwaaien en er heen rennen :) Je zal je al heel wat meer opgelucht voelen wanneer je ziet wat voor een persoon het precies is.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 14:44

mrie schreef:

Als het niet lukt om met de persoon te praten en hij gelijk weg rijdt, is dat voor mij reden genoeg om me echt zorgen te maken, en er staat ook duidelijk bij dat hij direct weg gaat zodra hij iemand ziet. Zeker nu ik ook lees dat het niet gericht is op 1 paard maar op meerdere. En ja ik weet wat dat kost en het is belachelijk duur, maar stel het is een mishandelaar is het wel handig om dit op film te hebben, anders heb je niet veel bewijs.
De politie heeft heus wel gekkere dingen gezien hoor, als het mijn paard was geweest had ik er al een melding van gedaan. En als hoofdverdachte van eventuele mishandelingen, ook van eerdere die er al zijn geweest, en ik overdrijf misschien wat maar ik maak me echt zorgen over die mishandelingen..

Het wordt immers overal gemeld dat ze zorgvuldig te werk gaan en zeer waarschijnlijk van tevoren de plaats gaan verkennen.
Laatst bijgewerkt door laraxXxemma op 16-06-14 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 14:44

Vooral met die mishandelingen zou ik het niet vertrouwen. En raar dat 'ie 'm smeert als je dichterbij komt. Belletje aan de politie?

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 14:45

laraxXxemma, dat dacht ik ook! Als je uitlegt wat er gaande is en dat in combinatie met de gebeurtenissen van het afgelopen jaar, zou de politie zeker kunnen overwegen wat vaker te gaan surveilleren!
Als de man niet wegliep als jullie kwamen, was het wat anders, maar dit vind ik gewoon erg vreemd.

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 14:45

Als hij meteen weg rijd kenteken onthouden!!

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 14:47

Ik zou het ook wel eng vinden. Zeker als hij dan wegrijdt. Hij roept ook altijd hetzelfde paard lees ik? Dan zou ik me wel zorgen beginnen maken.

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 14:47

Kan je sowieso niet gewoon in de struiken gaan liggen met je telefoon of camera :=?

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 14:49

amber15 schreef:
laraxXxemma, dat dacht ik ook! Als je uitlegt wat er gaande is en dat in combinatie met de gebeurtenissen van het afgelopen jaar, zou de politie zeker kunnen overwegen wat vaker te gaan surveilleren!
Als de man niet wegliep als jullie kwamen, was het wat anders, maar dit vind ik gewoon erg vreemd.

precies, als hij was blijven staan of ook maar een moment met hem had kunnen praten, het is nog steeds raar dan en mishandeling is nog steeds mogelijk maar als hij bleef staan had ik het veel minder verdacht gevonden.
Vind het idee van Elinex304 nog niet eens zo raar haha.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 14:49

Probeer zelf regelmatig bij die weg te lopen. Wie weet kom je hem dan tegen.
Even een praatje maken. Kijken of je erachter komt wat hij komt doen.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 14:50

_Caitje__ schreef:
Nummer ophangen is wel een goed idee.
Zoals ik al getypt heb, praatje maken zou ik graag doen, maar een auto achteraan rennen om zo een praatje te maken, wordt m niet.

Foto zouden we eventueel kunnen maken.
Nee, de politie doen niks bij zo'n melding, dat weet ik ook.

Ik zou nooit zomaar mijn nummer ophangen voor een vreemde, voor het zelfde geld gaat ie je dag en nacht lastig vallen, je weet immers niet aan wie je het nummer geeft.

Kun je niet een bordje plaatsen Verboden voor onbevoegden? Die zijn volgens mij wel te krijgen of te maken - en geeft wel aan dat je geen vreemden op je terrein en bij je paarden wil?