Want het is niet echt van vandaag...
Maar wat dus is... Waar ik veel moeite mee heb gehad om het hier op bokt te zetten... dat ik bang was dat ik van alles over me heen zou krijgen.
Mijn gevoel zei dat ik het nu maar echt is moet doen en even te laten luchten...
14 Sep. 2003.
We zouden een boktrit maken...
Op een gegeven moment had iedereen een paard behalve Jaqueline ( Wilfredlover )...
Ze moest regelen of ze een pony kon krijgen waar ze verzogt had dan kon ik zo met haar naar de anderen toe rijden... wat toen niet het geval was...
Ik had nog nooit met Shanti in het verkeer gereden en wou het niet alleen doen dus was ik zaterdag 13 sept. alvast naar de plaats toe gereden met Meike ( Zilverster ) waar we zouden afspreken. Ze werd afgezadelt eten gegeven , deken op en met drinken , hooi in de wei.
Er stonden ook allemaal paarden op haar heen maar dan in andere weides
Het was al schemerig toen we er waren... en Shanti had alles braaf gedaan buiten. dus was niet gespannen.... Ze had de wei zitten onderzoeken en toen was het donker ik vond er vrij rustig...
Toen waren we gegaan...
Zondag 14 sept.
Ik werd door de vader van Meike met de auto opgehaald om naar de wei te rijden...
We waren daar... en we zagen geen Shanti staan ik kreeg het al helemaal benauwd van binnen...
We keken in stal nee niks... toen keken we naar de wei... 3 paaltjes waren kapot en het draad was los terwijl er stroom op stond...
We gingen rond rijden... Politie Helmond aan de tel. en toen daarna Eindhoven... Daar werden we doorverbonden met de Dierenambulance...
Die had gezegt dat ze een pony hadden gevonden... ik was natuurlijk al in tranen uitgebarst...
We werden doorverbonden met de vrouw waar Shanti stond...
Toen we daar waren... zagen we haar staan... ik natuurlijk weer blij maar ook weer zeer verdrietig... Ze had haar net afgespoten van al het bloed...
Ze had 2 hechtingen ong. bij de oksel aan een kant waar een mannenhand inkon... Allemaal sneden in haar achterbenen en een mega dikke rechtervoorknie... Ze had vertelt wat er gebeurd was...
Ze wist natuurlijk niet wat er in de wei was gebeurd maar ze was uitgebroken... geschrokken, in paniek geraakt we weten het niet...
Shanti was bijna de weg terug gelopen die we waren gegaan...
Ze is een grote weg overgestoken waar een vrouw haar tegen kwam...
Ze kwam in volle vaart voorbij ( Shanti ) de vrouw is er achteraan gegaan heeft politie en dierenambulance gebelt... na een tijd hadden ze haar te pakken en was helemaal over de rooie...
De vrouw werd om 3 uur haar bed uitgebelt en om half 5 pas klaar...
Ze was 's morgens natuurlijk weer rustig maar kon niet draaien dan moest ze gewoon bijna zitten omdat ze voor niet kon steunen...
Omdat haar deken schuin zat omdat achter de bilriemen gekapt waren is ze in de bochten en rotondes gevallen en uitgegleden... Waardoor ze harde klappen heetf gehad op haar knie...
Ik voel me zéér schuldig... maar mijn ouders zeggen Als je dat niet had gedaan Als je diet niet had gedaan ... niemand had dit kunnen weten dat dit zou gebeuren... Ik moet mij niet de schuld geven...
Waardoor eigelijk was gekomen toen Shanti was opgeknapt was als ze beter zou worden zouden wij haar kopen... de DA was langsgeweest en heeft gekeken en gevoelt ze word niet meer beter... Haar kraakbeen hoort glad over elkaar heen te schuiven maar bij haar is het als schuurpapier... dus dat doet haar pijn... We zouden haar niet meer mogen berijden enz... ze gaat haar ben ontlasten maar dat andere voorbeen overbelasten dus krijgt ze in de toekomst problemen mee...
De man waar we het nieuwe paard van willen kopen zei : Hoeveel je ook van dat beestje houd en wat voor band je erook mee hebt...
Als ze naar iemand gaat voor als weidemaatje die zien haar dan toch wat beter lopen en denken '' ooh ze loopt toch weer goed we gaan er is op zitten '' waar ze haar alleen maar pijn mee doen...
Ze krijgt in de toekomst ook pijn omdat het andere been overbelast word... dus zei hij dat je haar het beste kan laten inslapen...
Zo kan je haar leven mooi afsluiten en niet slechter maken...
Ze heeft 8 jaar lang altijd maar met vriendjes in de wei gestaan is daarna ingereden... en toen de eigenaar geen tijd meer had ben ik gekomen... ik heb er weer opgeknapt en ook na het ongluk een heel stuk... met natuurlijk wat hulp.
Zo weet je dat ze nooit meer zal pijn lijden en dat ze een mooi leven heeft gehad...

Ik vind dat hij wel gelijk heeft... maar wat vinden jullie?
Moreno:
Door Shanti heb ik weer een nieuw paard gekregen... anders was dit nooit gebeurt...
Het is een Engels Volbloed van 3 jaar oud in Januarie 4...
Is hengst maar word ruin gemaakt... Is heel braaf enz...
Het is een Plaatje... om te zien...
Wat moet je nog meer weten? (Binnenkort Foto's)
Ik heb veel moeite gehad omdat ik dacht dat ik van alles over me heen zou krijgen...
Ik hoop dat jullie het niet doen...
Shanti moet 15 Januarie van de stal weg... Wat zou ik doen?
Naar iemand anders toe brengen of in laten slapen dan kunnen we het ook vertellen aan de officieële eigenaren...