Ik wil toch even mijn verbazing uiten, wilde het eerst in een topic doen.. Maar aangezien ik geen discussie wil veroorzaken in een topic, dan maar zo

Steeds vaker kom ik topics tegen van kinderen ( beneden de 6 jaar) die paardrijden. Waarbij in het topic dan bijvoorbeeld wordt gemeld; "We doen rustig aan, zo'n 2 tot 3 keer per week". Vervolgens krijgen die topics over het algemeen alleen berichten van "aaah schattig!". Natuurlijk, het is ook schattig!
Maar.. Dan kijk ik naar mij zelf. Inmiddels 27 jaar, begonnen met paardrijden op mijn 4e jaar. Dat was weliswaar wat rond hobbelen op een shetlander zo'n 2-3 keer per week en hooguit 20 minuutjes. Toen werd ik 6, hoppa op de manege en dan die shetlander erbij.. Toen werd het dus een keer of 3-4 per week.. Toen ik 10 was werd het om de dag.. En toen ik 11 was een eigen pony.
Resultaat.. O-benen en slechte knieën. Inmiddels aan mijn linker knie al 2 keer geopereerd en mijn rechterknie moet eigenlijk ook.. Alle artsen/fysiotherapeuten zeggen dat het komt omdat ik zo vroeg ben begonnen met paardrijden. Vol op in de groei.
Dus stiekem vraag ik mij toch wel eens af, waarom het altijd zo kritische Bokt hier niets over zegt? Uiteraard is het de verantwoordelijkheid van de ouders, het is hun beslissing.. Maar als ik kon kiezen zou ik willen dat mijn moeder had gezegd je mag op paard rijden als je 10 bent.
Want als iemand op een paard stapt die 2,5 jaar oud is, ligt heel Bokt op zijn kop. Want dat paard is nog niet volgroeit! Dus ook die 2 keer per week is dan véél te veel..
Ik vraag mij dus af hoe Bokt hier tegen aan kijkt en waarom