Penny Meisjes jagen een kudde pony's op !

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jansje73

Penny Meisjes jagen een kudde pony's op !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-14 14:44

Hoi Bokkers ,

toen ik vanmiddag samen met mijn jongste zoontje terug naar huis fietste kwamen we eerst langs onze tinkers. Vanuit de doorgaande weg keek ik recht op de weiland waar alle 8 de pony's heen en weer vlogen door de weiland heen en daar tussen in zag ik een aantal Penny Meisjes.

Het was de bedoeling van de PM dat ze een paar pony's in de paddock wilden doen en dan gaan poetsen, om nu 8 pony's naar voren toe te drijven en dat ze door een poort opening heen moesten en dan een loop pad hebben van een meter of 4 a 6 breed , ging daar geen een van de pony's door.

De pony's draaide net voor de poort opening terug en vlogen rakelings langs de PM in volle galop. Toen ik dichter bij kwam zag ik dat een van de PM al een zweep had gehaald ! En wilde daar mee de pony's alsnog naar voren toe jagen. Omdat ik nog een meter of 150 moest fietsen begon ik al te roepen dat ze moesten stoppen ! Gelukkig stopten ze .

Toen ik bij de PM was vroeg ik welke pony van hun waren ! Ze zeiden niks en ik zei wat doen jullie dan hier ? En waarom jagen jullie alle pony's zo op en ook nog eens met de zweep. Ik verzocht ze vriendelijk om de weiland te verlaten en deden ze dat niet dan ging ik naar de weiland beheerder.

Ze gingen met mij mee naar voren en brachten de zweep weer terug. Ik heb hun verteld dat ze dit niet meer moesten doen . En uitgelegd wat de gevaren zijn om een kudde pony's zo op te jagen. Braaf zeiden ze tegen mij dat ze het wel snapten.

Wel zei ik tegen de PM als ze eens een keer willen komen poetsen dat ze dat wel mogen, als ik er ben. Dat vinden ze natuurlijk erg leuk en onder tussen waren mijn tinkers naar de paddock gekomen en werden geknuffeld door alle 4 de PM.

Mijn tinkers en de andere 6 pony's lopen aan een openbaar weiland dat grenst aan een woonwijk. Natuurlijk snap ik wel van de PM om naar de pony's in de weiland te gaan , wat ook vaak gebeurd . Soms hebben we een periode dat er bijna geen PM te vinden is en soms veel. Maar zo op jagen , nee dat zag ik nu voor het eerst.

Nu hopen dat de PM niet meer de pony's gaan op jagen. Er zal maar eens een pony door de draad heen vliegen! Mijn tinkers gaan dit jaar nog weg van de weiland als ik een andere stal heb gevonden. Dan heb ik geen last meer van PM.

unihorses

Re: Penny Meisjes jagen een kudde pony's op !

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 14:45

zo jij bent wel soft voor ze zeg :+

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 14:50

Ik had ze aan de haren naar huis gesleurd := Van andermans eigendom blijf je af. Aaien is prima, dan had ik ze ook zeker uitgenodigd om mee te helpen poetsen oid. Maar bij andere bezigheden ben je niet meer welkom.

nicole_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 14:52

Jaa, Heel erg soft!.
Hopelijk stoppen ze er nu wel mee!

Kim_Asterix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 14:52

unihorses schreef:

Nou idd! Ik had de PM zelf ook even flink laten lopen ~~}>

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 14:53

Chicalover schreef:
unihorses schreef:

Nou idd! Ik had de PM zelf ook even flink laten lopen ~~}>

Ze komen toch wel terug. Kan je ze maar beter dichtbij houden zodat je een oogje in het zeil kan houden, dan dat ze het nogmaals stiekem doen ;)
Goede oplossing.

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 14:53

Ik had ze met zweep het weiland uit geslagen :=

Juliette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 14:57

Nou ja zeg, wat een verstand
Ik was echt heel kwaad geworden en met een zweep achter hun aan gaan rennen ~~}>

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-14 14:57

Ik was in alle staten , ik had mijn zoontje van 15 maanden bij me voorop de fiets en geen buggy ! En ik kan mijn zoontje niet alleen op de fiets laten zitten. Anders had ik ze zeker laten lopen ! De PM waren in de leeftijd van 8 tot 11.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 14:58

Oef... ik heb zo'n onwaarschijnlijke hekel aan die jonge PMmetjes die zonodig met andermans paarden/ponis moeten rondklieren... is maar goed dat ik dat niet heb gezien en vooral ook dat 't mijn paarden niet waren!
Ik weet dat ik op mijn leeftijd "begrip" voor zulke jonge P's zou moeten hebben , althans volgens sommigen, maar dat heb ik allerminst, ik kan er NIET om lachen en word er woest van.
Dit, nadat een stelletje brutale PM's het had bestaan om over het hek heen mijn twee bonte paarden te gaan roskammen (i kwam er achter doordat er een wildvreemde borstel in de weide lag, en ik andere buren heb gevraagd eens een oogje in het zeil te houden).
Is nog gevaarlijk ook, mijn ruin is absoluut geen aardige jongen als je zomaar in z'n wei en bij z'n merrie komt... EN IK OOK NIET!
Gelukkig zijn ze gezien, en kwam ik er achter wie uit 't dorp het waren.
Hartig wordje met de ouders gesproken, waarbij ook benadrukt dat dit gewoon gevaarlijke grappen zijn.
Het wordt nu rondom i de gaten gehouden en voor zo ver ik weet niet meer gebeurd.

Ik heb achter m'n boerderjtje ook mijn 2 Shetten staan, daar mogen kinderen best wel bij (eerst mij vragen), want die zijn verdraagzaam en ook gesteld op kinderen.

Maar waarom moeten er daar nu weer van tijd tijd verpakkingen van zakken chips en marsrepen in die wei gegooid worden...? Dan krijg je er toch je bekomsten van?

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 15:02

Ik vind eigenlijk niet dat je soft bent geweest hoor, TS. Eerder beleefd.
Om nou een stel onbekende kinderen klappen te verkopen :') denk dat je op deze manier meer bereikt.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 15:07

Ik vind dat je heel netjes gehandeld hebt TS! De meisjes hebben hier vast van geleerd.

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 15:19

Goede oplossing! Zo zullen ze niet ongevraagd terug komen en opnieuw beginnen met opjagen. Ik denk ook dat de PM het veel beter als een leermoment beschouwen op deze manier. :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 15:21

lucaa2 schreef:
Goede oplossing! Zo zullen ze niet ongevraagd terug komen en opnieuw beginnen met opjagen. Ik denk ook dat de PM het veel beter als een leermoment beschouwen op deze manier. :)

Hoewel ik het hiermee eens ben, zou ik denk ik zelf mijn geduld niet zo makkelijk kunnen bewaren... Respect, TS, ik was denk ik heel erg boos geworden :o.

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 15:32

wow jij bent beleeft gebleven ik kan er al nii tegen als -behalve:vriendin,eigenaar,vriendin van zoon van de eigenaar- iemand zomaar bij mijn VERZORGpony zit, bij mij lukt dat ook niet gemakkelijk je moet eerst langs een erf en hij heeft geen halster om in de weide. ook speelt er dat ik daar : mijn halster,zadel,dekje,singel,poetskist,halstertouw,martingaal-alleen soms gebruikt omdtie erg sterk was,was er bewust van dat ik hem om had-. ik had ze het weiland uit gebokt met mevrouwtje ~~}> al het om har gaat ben ik niet bepaald lief dus ..pas op

offtopic dit brengt me op een idee
bordje met : pas op los lopende verzorgster , klim in een boom er roep om hulp ,als er niemand komt...
suc6

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 16:28

Maar.. Meiden die laten zien dat ze echt geen idee hebben van fatsoen en voorzichtigheid zou ik niet in de buurt van mijn paarden willen hebben, je weet nooit wat ze zich de volgende keer in hun hoofd halen. Straks gaan ze de manen nog knippen of lekker springen over emmers... No way!

Kafu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 16:35

Ik denk dat je het goed aangepakt hebt. Hoogst waarschijnlijk weten ze niet waar ze mee bezig zijn, kunnen ze ook niet weten als dit ze niet uitgelegd wordt. En jij deed dit wel +:)+ . Natuurlijk van andermans spullen blijf je af logisch en het is ook niet goed te praten maar moet je deze meisjes dan direct met grof geschut te lijf gaan. Je kunt tegenwoordig al niets meer zeggen tegen anderen zonder een grote mond te krijgen, of soms nog erger. Ik hoop dat de meisjes echt terug komen wanneer jij er bent en dat ze dan goede uitleg krijgen hoe het wel moet.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 16:55

Ik vind ook dat je het goed aangepakt hebt, als je alleen maar heel boos en agressief reageert gaan die meisjes je toch alleen maar 'haten' en zijn je pony's heus niet per definitie veiliger, je kunt ze veel beter vertellen waarom ze het niet moeten doen, hebben zij toch ook meer aan.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-14 19:30

Dank jullie wel .

Had vanavond nog tegen de weiland beheerder gezegd. Hij zei wel dat ze het eerst hadden gevraagd om een pony te poetsen aan hem maar toen waren ze met zijn 2tjes en zijn hun buren. Maar toen de weiland beheerder weg was toen gingen ze met zijn 4tjes achter de pony's aan jagen . Had ook gezegd dat ik ze weg had gestuurd!!

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 19:33

Jeetje Janneke!
Wat een gedoe, hopen dat ze nu weg blijven!

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-14 19:46

Ja dat hoop ik ook !

AnimalCare9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 10:56

Amai leuk is anders, maar ik vind ook wel dat je het goed opgelost hebt. Misschien gaan die meisjes nu beter nadenken voordat ze zomaar achter enkele onbekende paarden aan gaan lopen. Als had ik dit misschien ook niet kunnen opbrengen nadat ik ze bezig had gezien, sterk van jou!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 20:16

eigenlijk best vreemd.
Ze doen iets heel gevaarlijks, met JOUW pony's (en die van andere) en verlaten de plek met een stel verzorgpony's.
Ik vraag me nu af of ze er iets van geleerd hebben?
Ze laten ongewenst(gevaarlijk) gedrag zien op iemand anders zn terrein. Ze brengen niet alleen zichzelf in gevaar maar ook de pony's en de omgeving.
En krijgen als 'straf' de mogelijkheid om terug te komen om te poetsen?

Ik had ze die stunt toch zeer zeker niet in dank afgenomen. Ik was niet gaan schelden of vloeken of schreeuwen maar had ze proberen in te laten zien dat ze gevaar veroorzaken. en wat er had kunnen gebeuren.

En van mij hoefden ze echt niet meer terug te komen. dat is geen verantwoordelijkheid.

kikifleurx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 20:22

Ik ben ook een Penny meisje, maar ik weet donders goed dat dit verschrikkelijk gevaarlijk kan zijn, ik ga nooit iemand anders zijn weiland in, alleen aan het hek aaien :P :)

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 19:56

kikifleurx schreef:
Ik ben ook een Penny meisje, maar ik weet donders goed dat dit verschrikkelijk gevaarlijk kan zijn, ik ga nooit iemand anders zijn weiland in, alleen aan het hek aaien :P :)

Kijk een PM met verstand ! Die heb je er ook tussen en die komen ook wel eens bij ons aan de weiland en komen aaien voor de hek.