Innie van draakje tot schoonheid

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Innie van draakje tot schoonheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 15:04

Heb erg lang zitten twijfelen om een topic te maken. Maar omdat ik zo enorm trots ben op wat innie en ik nu met elkaar hebben bereikt doe ik het toch maar.

Ik heb innie zo'n 3 jaar geleden gekocht. Ze was toen niet makkelijk te rijden maar ik zag er wat in en besloot dat ze met me mee naar huis ging. Mijn toenmalige instructrice was het er helemaal niet mee eens en noemde haar een groot secreet.. En bedankt! Opzoek naar een andere instructrice, die ik snel vond en ze een stuk beter ging lopen en mij langzaamaan ging accepteren. Eerste wedstrijd ingeschreven en was meteen 2 keer 2e en 3 winstpunten rijker. Dat smaakte naar meer :D Hoewel ik goede moed had ging het toch steeds slechter met rijden. Ik dacht dat het kwam omdat ik niet helemaal lekker in mn vel zat en we druk bezig waren met verhuizen.

Het rijden heb ik toen op een laag pitje gezet en heb haar een maand vrij gegeven. Daarna heb ik haar rustig opgepakt, een nieuw zadel aan laten meten en de osteo laten komen. Die gaf aan dat ze wat strak was in de spieren en alleen even losgemaakt moest worden. Na een tijdje weer opgepakt en ze bleef lastig. Omdat de stalhouders niet zo netjes waren met de verzorging en innie wel eens de wei uitsprong heb ik gekozen om haar te verplaatsen naar de buren en weer les te gaan nemen. Ook weer een startkaart aangevraagd en geprobeerd om haar erdoor te rijden. Osteo is nog meerdere malen geweest maar kon niks vinden. Ze werd wel steeds lastiger. Toen heb ik besloten om samen met een dressuuramazone hier uit het dorp haar samen te koop aan te bieden. Ik dacht dat ik het probleem was en zij is innie toen gaan rijden. Ze bleef lastig maar het ging wel beter. Tot ik op een gegeven moment haar weer een keer zelf ging rijden, het was gewoon gevaarlijk. Ze steigerde zo hoog dat we bijna achterover gingen. Dag erna gelijk afspraak bij de dierenarts gemaakt. Foto's laten maken en er was gewoon niks te vinden, niet in de hals helemaal niks. Dierenarts schreef bute voor en zei ga maar rijden, als ze nu braaf is weet je in ieder geval dat ze pijn heeft. Zo gezegd zo gedaan. Ze was ineens weer een stuk beter te rijden en had dus pijn. Maar waardoor? Niemand wist het.

Ik was de wanhoop nabij en wist niet meer wat ik moest doen, ik had alles laten checken en er was gewoon niks te vinden.. Uit wanhoop heb ik een kraker uit de buurt gebeld. Hij geeft aan dat hij van het paard doorkrijgt waar het probleem zit. Ik geloofde er totaal niet in maar moest het toch maar proberen. Die man komt binnen, heeft haar alleen in de verte zien staan en zegt oh die is een keer gevallen en heeft haar schouder scheef staan. >;)

Nou goed hij heeft haar behandeld en ik ben weer gaan rijden volgens zijn trainingsschema. En ze was zo enorm braaf echt bizar! Nu ben ik ongeveer 8 maanden verder en ben inmiddels L gestart en van het weekend hebben we enorm fijn gereden en onze eerste L winstpunt gehaald.

Het is een heel verhaal geworden, maar ik ben zo enorm blij dat ik mn gevoel gevolgd heb! Paarden zijn niet zomaar lastig en dat blijkt ook maar weer uit dit verhaal.

Eerste keer er op toen ze bij mij was
Afbeelding

Net bij mij
Afbeelding

Eerste wedstrijd
Afbeelding

Wedstrijd ongeveer 2 jaar geleden
Afbeelding

Afbeelding

Verkoopfoto
Afbeelding

Twee maanden geleden springen ook maar weer opgepakt :D
Afbeelding

Twee maanden geleden concours
Afbeelding

Buitenritje
Afbeelding

En afgelopen weekend
Afbeelding

Afbeelding

Hier moest ik in middendraf innie dacht echter aan galop :Y) maar ze vertrekt wel mooi van achter

Afbeelding

We hebben nog veel te werken aan tempobeheersing en meer op de achterhand komen. Maar alles op zijn tijd. Verder ben ik erg hard aan het werk om aan mijn houding te werken dus wees een beetje lief :o

Cardy

Re: Innie van draakje tot schoonheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 15:12

Super leuk Marjan! Jullie zijn van ver gekomen maar vind het heel dapper dat je zo door hebt gezet :D .
En, zoal je weet, vind ik jullie echt een hele leuke combi! :D . Ga zo door.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 15:13

:D dank je!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 15:19

Super dat jullie toch hebben doorgezet :j .
Heel knap paard heb je en wat zal het nu genieten zijn; dressuur, springen en buiten rijden, wie had dat gedacht!

*ben eigenlijk wel benieuwd welke kraker je bij haar gehad hebt*

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 15:23

Mooi paard, ziet er goed uit.

*ik ben ook benieuwd welke kraker dat is geweest*

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 15:51

Heel verschil ze is duidelijk beter geworden kwa lijf, goed dat je hebt doorgezet :j

ilsevg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 15:56

Vind het er top uitzien, maar dat wist je al ;-)
*ook erg nieuwsgierig naar de kraker!*

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 15:59

Doorzetten overwint alles!

Probeer alleen om niet te ver achterover te hangen :).

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 16:13

Dank jullie! Zal de kraker FF via pb doen vanavond :)

@ess Ramona klopt moet nog iets meer mee zitten.

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 16:14

Knap gedaan. Dat je zo hebt door gezet. Dat siert je.
Je merrie ziet er Super uit. Heel veel succes samen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 17:27

Wat een goed verhaal, toch goed dat je hebt door gepakt op het medische. Ze is ook enorm opgeknapt aan de foto;'s te zien, ze ziet er goed uit!!!

Maar het is HAW, en wat me opvalt is dat jij behoorlijk strak bent met je hand en bovenlijf. Heb je nog steeds angst? Ik zou gaan werken aan meer ontspanning en meer lossigheid van jou zodat je dat over kun brengen op je paard.

4ever2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 19:15

Wat een vooruitgang! Knap hoor!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 19:40

Joolien nee geen angst meer. Is een stukje waar zij mij nog niet wil toelaten in verzamelen en wachten. Wordt al veel beter en kan nu steeds vaker toestaan zonder dat zij het over neemt van me. Hoop over tijdje nieuwe foto s te plaatsen waarin ook dit opgelost is :) en het 1 en al samenwerking en ontspanning is. Maar bedankt voor de tip!

Ben wel heel erg onzeker geworden in mn rijden door al het gedoe. Begin nu pas weer echt te rijden van achter naar voor. Zijn wel veel tranen en slapeloze nachten aan vooraf gegaan.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 22:15

Wat een vooruitgang, ik zie inderdaad een paard wat mooier bespierd is en het lichaam beter gebruikt. Top hoor! Ik ben ook wel benieuwd naar die kraker, mijn merrie is ooit gevallen in de wei waardoor ze altijd haar achterbeen buiten de massa plaatst. Die fysio en osteopaat hebben dit nooit goed kunnen krijgen, maar misschien is een kraker een optie.

Nonnetje18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 22:32

echt een heel erg leuk beestje zeg :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 07:38

MarjanB schreef:
Joolien nee geen angst meer. Is een stukje waar zij mij nog niet wil toelaten in verzamelen en wachten. Wordt al veel beter en kan nu steeds vaker toestaan zonder dat zij het over neemt van me. Hoop over tijdje nieuwe foto s te plaatsen waarin ook dit opgelost is :) en het 1 en al samenwerking en ontspanning is. Maar bedankt voor de tip!

Ben wel heel erg onzeker geworden in mn rijden door al het gedoe. Begin nu pas weer echt te rijden van achter naar voor. Zijn wel veel tranen en slapeloze nachten aan vooraf gegaan.

Maar dat nog is er teveel spanning van jou uit, het is aanspannen ontspannen maar nu zie ik alleen maar aanspannen. Als ze nog niet toegeeft is ze daar nog niet klaar voor, dan zul je het dmv oefeningen beter moeten maken, niet maar stug gaan vasthouden aan de voorkant.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 08:04

Klopt, denk dat het een stukje wedstrijdspanning is. Thuis lukt het al beter. Wordt vervolgd :D hou zelf namelijk helemaal niet van veel druk in m'n hand.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 08:10

Wat goed dat je doorgezocht hebt en niet op hebt willen geven! Hopelijk vanaf nu alleen nog maar genieten samen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 08:14

MarjanB schreef:
Klopt, denk dat het een stukje wedstrijdspanning is. Thuis lukt het al beter. Wordt vervolgd :D hou zelf namelijk helemaal niet van veel druk in m'n hand.

Dat kan idd best, en spanning hoeft niet altijd vanuit je hand zelf te komen, maar kan ook in je armen zitten of zelfs in je hele bovenlichaam. Als je gespannen bent wordt je stug en star in je lichaam en ook dat kan voor spanning aan de voorkant zorgen. Succes ermee :)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 08:17

Dank je! En ga er eens extra op letten waar het vandaan komt, gok uit m'n schouders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 08:23

MarjanB schreef:
Dank je! En ga er eens extra op letten waar het vandaan komt, gok uit m'n schouders.

Wat kan helpen is tijdens het rijden eens je hele lichaam langs te gaan, even je hoofd draaien om los te worden, je schouders los maken, even optillen en ronddraaien, even je rug hol-bol trekken, je bekken even draaien en je benen even naar voren strekken. Zo kom je er vanzelf achter waar de spanning zit.

CountryA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 09:54

Zo, wat een verhaal. Dit soort verhalen maken mij blij! Mensen die echt voor hun paard willen gaan, en vervolgens er hun droompaardje van maken. Jullie zien er samen leuk uit! Let alleen er wel op dat je niet teveel naar voren valt in de galop. Voor de rest, ga zo door!

prikkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 18:40

Superfijn dat je een oplossing voor het probleem hebt gevonden!
Ik vind het er ook goed uitzien!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 20:53

Dank jullie!

Joolien, zal morgen eens kijken of ik wat kan vinden :)

Orange

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 20:32

Wat super dat je hebt doorgezet en je paard zo fijn is opgeknapt, ziet er goed uit!
*ook erg benieuwd naar degene die je paard behandeld heeft.