aeolusnr1 schreef:Tja nu ineens gaan roepen dat dit de schuld van de manege is ????? ik ben het daar zeer zeker niet mee eens.
Paardrijden is gevaarlijk, punt uit, als je een gevaarlijke sport wil doen ok ik doe het zelf ook, maar dan moet je dus er leren mee om te gaan, en zeer zeker een deel toch ook een beetje lef hebben.
Er zijn idd te veel ruiters die denken dat paarden alleen maar lief zijn, en die liever enkel paarden rijden die amper vooruit te branden zijn, dit zijn geen paarden meer hé, wees een beetje eerlijk naar jezelf toe dan.
Maar idd als de stap te groot is, er over praten met de instructie en dan idd een makkelijker paard rijden, maar doel is wel ooit ook dat moet ik kunnen rijden.
Niet helemaal mee eens. Ken betreffende manege niet maar ik ken wel maneges waar paarden werden ingezet die niet geschikt waren voor het manegewerk, met alle gevolgen van dien. En die bleven, ondanks alle problemen die er ontstonden.
Paardrijden moet leuk blijven en ja het zijn dieren en er kan altijd wat gebeuren maar een dier dat recht overeind komt om wat voor reden ook (en braaf zijn in het verleden is geen garantie dat ze dat ook blijven) hoort niet op een manege, en al helemaal niet in kinderlessen thuis.